2018-06-01, 21:42
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantannorlunda
Alla slags betablockerare som metoprolol, inderal etc är livsfarligt ihop med tjack! Det motverkar varandra och gör att man kan få livsfarliga arytmier och hjärtstillestånd. Råkar man dessutom ha astma och tar tex bricanyl så är det ännu farligare! Vill bara varna er!

Syftar du på kombinationen av tjack, betablockare och bricanyl, eller menar du även att endast tjack ihop med bricanyl är farligt?

Är ytterst nyfiken för har aldrig hört det med bricanylen förut och brukar själv tjack dagligen samt bricanyl då jag får förkylningsastma och har varit förkyld i ca 2 dagar och då tagit bricanyl.
Citera
2018-06-04, 02:21
Medlem
StanleyKubricks avatar
Är detta AT?

Tjena,

Har dragit i typ 4 år från och till. Oftast en gubbe på fest någon gång varannan månad med uppehåll på långa perioder emellanåt.

Jag har på senaste tiden fått starka ATs direkt när jag slutat ta. Ångesten från helvetet med självmordstankar, hjärtklappning och depression. Detta brukar dock ha släppt dagen efter.

Jag medicinerar mot ångest, 30 mg Citalopram dagligen.

Igår krökade jag och köpte en påse. Den gick ner på ca 6 h och då bjöd jag även bort några streck.

Idag har jag mått konstigt. Emellanåt jättebra och till exempel nu skitdåligt. Grov ångest som sätter sig både i huvudet och magen.

Vet att jag har mig själv att skylla men just nu är jag i princip självmordsbenägen och känner mig så jävla deppig. Att stå på jobbet imorgon känns långt borta även om jag såklart ska ta mig dit.

Är det vanligt att ångesten sitter 24 h efter intag? Hur länge kommer det isf vara såhär jobbigt. Ska utomlands senare i veckan och känner för att ställa in resan som det känns just nu
Citera
2018-06-04, 04:00
Medlem
Går över snart ska du se.
Men tänk på att det är ditt psyke som leker, och ja jag tror det går över om någon dag eller så. Har själv lagt av med det, förstörde verkligen min hjärna.
Citera
2018-06-04, 04:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StanleyKubrick
Tjena,

Har dragit i typ 4 år från och till. Oftast en gubbe på fest någon gång varannan månad med uppehåll på långa perioder emellanåt.

Jag har på senaste tiden fått starka ATs direkt när jag slutat ta. Ångesten från helvetet med självmordstankar, hjärtklappning och depression. Detta brukar dock ha släppt dagen efter.

Igår krökade jag och köpte en påse. Den gick ner på ca 6 h och då bjöd jag även bort några streck.

Idag har jag mått konstigt. Emellanåt jättebra och till exempel nu skitdåligt. Grov ångest som sätter sig både i huvudet och magen.

Vet att jag har mig själv att skylla men just nu är jag i princip självmordsbenägen och känner mig så jävla deppig. Att stå på jobbet imorgon känns långt borta även om jag såklart ska ta mig dit.

Är det vanligt att ångesten sitter 24 h efter intag? Hur länge kommer det isf vara såhär jobbigt. Ska utomlands senare i veckan och känner för att ställa in resan som det känns just nu
Du har redan berättat för oss. På något sätt har du dolt för dig själv vad orsaken kan vara.

Alkohol + tjack + Citalopram(SSRI)

Kan det bero på detta?
Citera
2018-06-04, 05:06
Medlem
snusaren92s avatar
Sluta äta ssri det är skit!
Sitter nu varit vaken 4-5 dygn tappat räkningen kan ej sluta återdosera,
Har lite halv hallisar. Jävla 3f-pvp asså.
Antar att du syftar på tjack.
Du känner inte igen dessa symptom för att det troligen är metatjack eller så kan det vara utblandat med nåt skit.
Finns många aspekter men ren dexamfetamin ger dej ingen större at.
Drick mycket försök villa! Om du verkligen inte kan villa så förök fokusera på annat tex dator nörda?
Eller nåt lyssna på lugn musik ta nåt lugnande hoppas det löser sig
Citera
2018-06-04, 11:01
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Tjena,

Att ångesten sitter kvar ett dygn är inte alls konstigt, ibland kan den sitta i längre. Är ofta ATn blir värre varje gång man "slutar" eller har uppehåll, om man t.ex brukar nån vecka och sedan tar en paus nån/några veckor för att sedan ta upp tjacket så blir ATn ofta värre och värre varje gång.

Det är omöjligt att svara på hur länge ångesten och stressen kommer sitta kvar, det kan gå över på någon dag och det kan även sitta kvar en vecka till. Men i och med att du tagit ganska nyligen och vad jag förstår det som inte jättelänge (typ en kväll) så tror jag inte det lär sitta i superlänge men som sagt svårt att säga.

Citalopramen gör det garanterat mycket värre, dessa bör ej kombineras
Citera
2018-06-12, 18:44
Medlem
st33rs avatar
Fattar inte hur folk som inte har ”race” i dagar och injicerat pallar använda tjack sporadiskt

Man mår jättebra i 5-6 timmar, sen lite halvbra, sen lite ledsen och snöig och vaken och deppig i en massa timmar .

Man mår dåligt längre tid än man mår bra om man man lägger ner dosandet efter 5-6 timmar och inte fyller på mer och vill landa.

Enda sättet att sista 8 timmarna blir någorlunda behagliga är att proppa i sig alkohol ellee benzo.
Jobbig drog
Citera
2018-06-12, 19:41
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Fattar inte hur folk som inte har ”race” i dagar och injicerat pallar använda tjack sporadiskt

Man mår jättebra i 5-6 timmar, sen lite halvbra, sen lite ledsen och snöig och vaken och deppig i en massa timmar .

Man mår dåligt längre tid än man mår bra om man man lägger ner dosandet efter 5-6 timmar och inte fyller på mer och vill landa.

Enda sättet att sista 8 timmarna blir någorlunda behagliga är att proppa i sig alkohol ellee benzo.
Jobbig drog

Sannerligen.

Tänker på detta varje gång jag köper och brukar tjack. Å andra sidan brukar jag det mestadels ur ett viktkontroll perspektiv, allt det andra kommer på köpet.

Sitter på en rätt jobbig AT nu, men har som tur är benso hemma, det dämpar litegrann, men visst känner man hjärtat bulta och drar långa jobbiga suckar hela tiden. Inget är intressant är lockande att göra, men vill heller inte ligga och glo i taket.

Psyket ska vi inte ens tala om, vill bara gråta. Helt utan anledning.
Citera
2018-06-12, 22:59
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Sannerligen.

Tänker på detta varje gång jag köper och brukar tjack. Å andra sidan brukar jag det mestadels ur ett viktkontroll perspektiv, allt det andra kommer på köpet.

Sitter på en rätt jobbig AT nu, men har som tur är benso hemma, det dämpar litegrann, men visst känner man hjärtat bulta och drar långa jobbiga suckar hela tiden. Inget är intressant är lockande att göra, men vill heller inte ligga och glo i taket.

Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Sannerligen.

ja värdelös drog egentligen som ger en lika lång tids negativ som positiv effekt . ändå är man där
Igen o pillar i påsen m ojämna mellanrum

Idealet vore om man doserade strikt mellan typ 08-13 o sen inte mer. låga doser. Men så mår man bra och tänker ”lite till”
Kl 17. sen natten körd..

andra droger funkar inte så
Opiater tex dom ger en positiv effekt som liksom fade ur behagligt. tänk om tjack vore så..
Citera
2018-06-16, 14:42
Medlem
Troubleholders avatar
Hade en sjuk AT nu i förrgår och trodde min sista stund var kommen. Inte en blund på hela natten (vad annars?) kroppen darrar, svettas och jag ligger helt apatisk. Av ett mirakel lyckas jag somna och vaknar 40 min senare och mår lika bra som jag hade sovit en hel natt
Citera
2018-06-19, 20:08
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
Citat:
Tjena,

Köp lyrica så blir det bättre tar det alltid när jag behöver landa o slippa leva som en zombie dagarna efter.
Citera
2018-11-25, 02:16
Medlem
st33rs avatar
Första gångerna jag tog tjack hade jag alltid en tydlig "avtändning". Då var allt deppigt och lite konstigt och allt kändes grått

Sen jobbade jag natt några gånger, utan tjack, och upptäckte att känslan som kom där när morgonen började komma och man varit vaken för länge - var i princip likadan som det jag tänkte på som "avtändning". Deprimerad, känner sig kall, håglös, varm i ansiktet, konstig i magen.

Nu när jag börjat ta tjack i mindre mängder och tvingar mig själv att sova (bukar somna runt 2, halv 3 på helger, men kanske runt 00 på vardagar) så får jag ingen sk avtändning

Min teori är att avtändningen folk pratar om handlar om att dom varit vakna länge när dom nyktrar tilll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in