2004-02-27, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willy_Wonka
äh det spelar väl inge roll

Nej, förhoppningsvis inte. Men jag är rädd för att det ska bli svårt att identifiera sig med karaktären och på så sätt inte få samma spelkänsla.
2004-02-27, 23:20
Bannlyst
Testade 2:an på PC. Mådde fysiskt illa av hur jävla sinnessjukt usla kontrollerna var, så slängde kopian åt helvete och vill aldrig röra skiten igen.
Hatar japanska spel av idioter som inte förstår att tv-spelskontroller suger kuk!
2004-02-27, 23:45
Bannlyst
Jag har inte spelat SH3 särskilt mycket än, men jag stör mig på att kontrollerna där är sämre än i SH2 (och de var dåliga redan där). SH2 är i alla fall jävligt otäckt. Skall absolut spelas i ett helt mörkt och tyst rum
2004-02-28, 20:14
Medlem
Carcasss avatar
Spelar man Silent Hill på PC så är man pantad i mina ögon. Konsolspel ska spelas på konsol, och pc-lir på pc. no doubt about it.
2004-02-28, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carcass
Spelar man Silent Hill på PC så är man pantad i mina ögon. Konsolspel ska spelas på konsol, och pc-lir på pc. no doubt about it.
Så man ska betala x antal tusenlappar för att spela två spel? Knappast....SH2 funkar hur bra som helst på PC, när man väl kommit underfund med kontrollerna.
2004-02-28, 20:24
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Så man ska betala x antal tusenlappar för att spela två spel? Knappast....SH2 funkar hur bra som helst på PC, när man väl kommit underfund med kontrollerna.

Det gör det säkert. Har inte provat. Tycker ändå att konsolspel ska upplevas på en konsol och detsamma gäller PC-liren. Är principfast, eller ja, trångsynt, om det är ett bättre ordval.
Förövrigt finns det en hel del bra spel till dom två playstation konsollerna..

(ja, jag erkänner. jag är konsolnörd)
2004-02-28, 23:22
Bannlyst
Citat:
Det gör det säkert. Har inte provat. Tycker ändå att konsolspel ska upplevas på en konsol och detsamma gäller PC-liren. Är principfast, eller ja, trångsynt, om det är ett bättre ordval.
Förövrigt finns det en hel del bra spel till dom två playstation konsollerna..

(ja, jag erkänner. jag är konsolnörd)
Det finns det säkert, men jag har aldrig spelat på någon annan konsol än Nintendo 8-bitars när jag var i 10-årsåldern. Jag har provat nån annan konsol nån gång, men jag klarar inte av alla pads med sexton miljoner knappkombinationer man måste komma ihåg...jag är gammalmodig (och saknar koordinationsförmåga)
2004-02-29, 12:31
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Jag vågar inte spela mitt silent hill

Det är väldigt dåligt så du missar inte mycket.

Skaffa Prince of Persia istället, mindre läskigt både vad det gäller kontroll och spelglädje
2004-02-29, 12:34
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:

Ähh...

Spel ska spelas där man befinner sig, sitter jag och skiter så spelar jag trumpet, eller Gameboy.

Framför TV:n konsollspel, framför skärmen PC-spel.

Har man aldrig spelat Grand Theft Auto på PS2 så vet man ju inte att det är fulare på PC, spelar man det på PC så gillar man det i alla fall.

Däremot så ska man spela FPS på PC men det är bara för att jag hatar att spela FPS med handkontroll, iofs var Halo fantastiskt lyckat så jag hade fel där, man kan spela FPS på konsoll också.
2004-02-29, 14:44
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Det finns det säkert, men jag har aldrig spelat på någon annan konsol än Nintendo 8-bitars när jag var i 10-årsåldern. Jag har provat nån annan konsol nån gång, men jag klarar inte av alla pads med sexton miljoner knappkombinationer man måste komma ihåg...jag är gammalmodig (och saknar koordinationsförmåga)

8-bitarn var underbar, utan tvekan. Men vafan.. inget snes el. megadrive lirande? Då har du fan missat massor av underbara spel.
Detsamma gäller dom "nya" konsollerna.
2004-03-03, 02:25
Medlem
Psykozs avatar
Vågar fan inte heller spela Silent Hill
Fantiserar att Pyramid head eller vad den dära liraren heter ska jaga mig. Blä.

Näe usch. När man väl börjar så kan man inte sluta!
2004-03-03, 02:55
Bannlyst
Citat:
8-bitarn var underbar, utan tvekan. Men vafan.. inget snes el. megadrive lirande? Då har du fan missat massor av underbara spel.
Detsamma gäller dom "nya" konsollerna.
Nä. Jag är väldigt restriktiv vad gäller spel. Gillar i princip bara spel typ Civilization, FPS (en del, väldigt få faktiskt) och rollspel (RIKTIGA, inga japanska manga-rollspel eller Zelda). Hatar alla typer av plattformsspel och sånt.

EDIT: Förutom skräckspel då, de går alltid hem.

Jag hade inte Nintendo 8-bitars heller, utan spelade hemma hos min kusin en gång eller två. Så mycket tv-spel har jag spelat

EDIT II: Jag är förresten lite besviken på SH3. SH2 var fruktansvärt otäckt redan från början...SH3 har jag i alla fall kommit en liten bit in i nu, och det är mest frustrerande (springa genom otaliga korridorer och känna på otaliga dörrar) och inte särskilt otäckt...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in