Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-02-26, 11:59
  #1
Medlem
LadyTieras avatar
Jag vågar inte spela mitt silent hill
2004-02-26, 12:42
  #2
Medlem
T.R.I.C.s avatar
komi ihåg när jag av en slump kom över del 1 i serien. den skrämde skiten ur mig, så nu har jag alla tre delarna att skrämma skiten ur mig med.
klart du ska spela det, tjusningen är ju att du ska skrika av skräck.
2004-02-26, 12:51
  #3
Medlem
Unbalanceds avatar
Silent Hill spelen e skrämmande, men också mycket intressanta !
Vill mig minnas många sena nätter, ensam kolsvart i rummet & Silent Hill igång .


Peace
2004-02-26, 16:51
  #4
Medlem
Zagmazhs avatar
ja urk för dem spelen. Ett tips är ju att spela mitt på dagen när de ljust
2004-02-26, 17:00
  #5
Medlem
pH1xXx3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zagmazh
ja urk för dem spelen. Ett tips är ju att spela mitt på dagen när de ljust

förvisso bra tips, men då all miljö i denna underbara spelserie domineras av allt annat än sommar och sol så blir det ju rätt jobbigt att skönja något på skärmen när solen blänker på inne i rummet.
2004-02-26, 17:00
  #6
Medlem
T.R.I.C.s avatar
vad är det för kul då? måste dock erkänna att jag ogärna startar om spelen när jag väl klarat dem, det som driver en till stor del är att klara av fanskapet så man slipper mardrömmen.
2004-02-26, 19:53
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Jag vågar inte spela mitt silent hill

Är problemet att du tycker att det grafiska i spelet är otäckt, eller det psykiska? För mig var det helt klart det psykiska i alla tre delarna, får se hur det blir i den 4:e delen, förhoppningsvis samma sak. Man känner sig stark när man har lyckats uthärda en sån här mardröm.
2004-02-26, 19:55
  #8
Medlem
Kommer ihåg när jag lånade ett PS1 av en kompis. Satt och spelade en natt och var ensam hemma, upptäckte Silent Hill. Det var kolsvart ute, vinden blåste och på den tiden var jag mer lättskrämd än jag är nu.
Efter ungefär 1½ timme var jag tvungen att sluta. Fick spela Parappa the Rapper eller vad det nu heter två timmar innan jag vågade gå till sängs.

Nu för tiden spelar jag aldrig något som kan tänkas vara läskigt om inte flickvännen är hemma. Har fortfarande svårt för spel i form av Undying, AvP etc. En riktig jävla fegis är vad jag är.
2004-02-27, 10:20
  #9
Medlem
Carcasss avatar
Silent Hill-serien är utan tvekan några av mina favoritlir. Otroligt att ett spel kan sätta sig på psyket som dom spelen lyckas med. Älska!
2004-02-27, 11:17
  #10
Medlem
Willy_Wonkas avatar
Silent Hill spelen är dom klart bästa spelen nångonsin
fast jag tycker att Project Zero var bra mycket läskigare ändå
Silent Hill går att spela på nätterna med det går fan inte med Project Zero


edit:Forbidden Siren kommer 12 mars och det ska vara ganska läskigt har jag hört
2004-02-27, 13:09
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willy_Wonka
edit:Forbidden Siren kommer 12 mars och det ska vara ganska läskigt har jag hört

Ja, det lär bli riktigt härligt. Dock stör jag mig på att karaktärerna har ett österländskt/japanskt utseende.
2004-02-27, 14:05
  #12
Medlem
Willy_Wonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farmie
Ja, det lär bli riktigt härligt. Dock stör jag mig på att karaktärerna har ett österländskt/japanskt utseende.


äh det spelar väl inge roll
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback