2010-03-02, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMoro
Här är prat om hans kollega:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article87014.ab

Görans exempel på tv:s fusk i

2. Isolering av utedasset

Ett utedass ska vara otätt, annars börjar det lukta. Att tillläggsisolera är bara onödigt arbete, som dessutom förstör funktionen med utedasset.

4. Pub i potatiskällaren

En potatiskällare i ett gammalt torp är en del av det svenska kulturarvet. Att inreda en pub i en gammal fin källare är att förstöra den.

Tror inte denna gubben riktigt kalla samma saker fusk som jag. Att förstöra en potatiskällare är väll mer förstöra än "fuska"...
Citera
2010-03-02, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slashcare
När det kommer till kritan för fuskbyggare; handlar det om inkompetens och okvalificering eller vill de bara göra ett så snabbt och billigt jobb som möjligt så de själva tjänar bättre på det?

Har faktiskt ingen aning, tror nog det är att dem är sjukt jävla dåliga.
Citera
2010-03-03, 13:03
Medlem
Här har vi första Fuskbyggaren:http://www.elegantbygg.se

Anlitade byggföretaget gick i konkurs två gånger: ”Vår mening är inte att lura folk”
De ville bygga ut för att barnen skulle få egna rum.
Resultatet: huset blev obeboeligt och familjen fick tränga ihop sig i källaren.
I kväll konfronteras det första fuskbyggarföretaget i TV 4.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6710172.ab
Citera
2010-03-03, 13:22
Medlem
Citat:
När det kommer till kritan för fuskbyggare; handlar det om inkompetens och okvalificering eller vill de bara göra ett så snabbt och billigt jobb som möjligt så de själva tjänar bättre på det?

Det handlar oftast om _jävligt_ inkompetenta människor som startar byggfirmor och ger sig sen på varenda genväg som finns, svart arbetskraft, begagnat byggmaterial, you name it.

Många ggr så har dom jävligt kompetenta anställda men när dessa tvingas arbeta med begagnat material eller material med fel mått så blir det oftast inte så jävla bra.

Han min far jobbar åt vore en YPPERLIG kandidat för detta programmet, för där finns det historier att berätta.
Citera
2010-03-03, 13:23
Medlem
Ser fram emot kvällens avsnitt
Citera
2010-03-03, 14:22
Medlem
foppits avatar
ALLA firmor fuskar, stora som små. När jag jobbade i Hammarby sjöstad, var det så jävla mycket mögel och fukt överallt till och med innan vi hade börjat gipsa. Men då åkte platschefen ut och köpte nåt antimögel-medel som vi smetade på och sen gipsade vi bara in skiten. Och det här åkte han och köpte privat!! Så att det inte skulle synas på några fakturor. Det STANK fukt och mögel i hela jävla huset.. Och det här handlar om en av dom STORA.

Har inte varit på ett enda bygge där det inte stressas och fuskas och fixas lite halvsnyggt, och jag har jobbat för alla stora. Men det fuskas lika jävla illa där, om något kan jag ju säga att ju mindre firma desto bättre jobb ofta. Eftersom dom måste vara rädda om sitt rykte.

Men om Svensson visste hur jävla illa det är, skulle han ha mardrömmar. Alla som jobbar i byggbranschen har minst 10 historier om hur illa det är.
Citera
2010-03-03, 14:28
Medlem
snurreskvätts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foppit
ALLA firmor fuskar, stora som små. När jag jobbade i Hammarby sjöstad, var det så jävla mycket mögel och fukt överallt till och med innan vi hade börjat gipsa. Men då åkte platschefen ut och köpte nåt antimögel-medel som vi smetade på och sen gipsade vi bara in skiten. Och det här åkte han och köpte privat!! Så att det inte skulle synas på några fakturor. Det STANK fukt och mögel i hela jävla huset.. Och det här handlar om en av dom STORA.

Har inte varit på ett enda bygge där det inte stressas och fuskas och fixas lite halvsnyggt, och jag har jobbat för alla stora. Men det fuskas lika jävla illa där, om något kan jag ju säga att ju mindre firma desto bättre jobb ofta. Eftersom dom måste vara rädda om sitt rykte.

Men om Svensson visste hur jävla illa det är, skulle han ha mardrömmar. Alla som jobbar i byggbranschen har minst 10 historier om hur illa det är.

Iiik, sådant där vill man inte höra
Citera
2010-03-03, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foppit

Måste vara något som är more or less exklusivt för storstäderna då, det är en jävla skillnad på genvägar och genvägar med, att stress förekommer inom byggbranschen är knappast något nytt eftersom det finns nog inte ett enda byggnadsprojekt någonsin där allt avlöpt enligt plan och helt efter projekt tid.

Historierna om hur illa det är brukar handla om dom arbetsgivare som sysslar med svart arbetskraft och dyl.
Citera
2010-03-03, 19:28
Medlem
zorb89s avatar
herregud det är ju 2h :O står iaf det i text tv. 20-22:00

Men det ska bli intressant
Citera
2010-03-03, 21:06
Medlem
Slashcares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
herregud det är ju 2h :O står iaf det i text tv. 20-22:00

Men det ska bli intressant
21-22 enligt min tv-tablå.
Citera
2010-03-03, 21:14
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
21-22 enligt min tv-tablå.
Det ändrades.. hatar den förbannade text tvn! Går aldrig lita på den.

Programmet verkar väldigt bra!
Citera
2010-03-03, 21:16
Medlem
Min sympati försvann när naiva Svensson kände sig pressade till att skriva på avtalet när det helt plötsligt stod en grävmaskin i trädgården....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in