• 1
  • 2
2010-02-04, 23:16
Medlem
Pippsis avatar
Tjing tjing,

Det är såhär, i somras slutade jag dricka eftersom jag har feta problem med det, åkte in på behandling, men skrev ut mig själv igen eftersom jag inte alls trivdes, tyvärr..

I alla fall, jag var nykter i typ en månad, sen tog jag ett återfall som slutar som alltid annars, "cannabisöverdos" som jag kallar det (man spyr, skakar, kan inte röra sig, yr...) och skärsår.

Efter det drack jag inte mer, för mina föräldrar blev besvikna och jag hade jättemycket ångest, visste inte hur jag skulle hantera mina känslor. Det blev lite rökande och någon stesolid...

Nu har jag bytt ut drickandet mot tramadol, dessa fruktansvärda, härliga tramadolen. Det har gått över ett halvår nu sen jag började ta dem, i början spydde jag och hade mig, men nu händer det typ aldrig. Hade ett uppehåll på cirka 1,5 vecka, tog då oxikontin istället för att fixa avtändningen. Efter den veckan var jag på tramadolen igen. Jippi.

Är uppe i ganska höga doser, cirka 1000 mg. Har testat trappa ner, sluta tvärt, gå av dem med hjälp av Fentanylplåster men nej.. Jag är så fruktansvärt svag för droger och alkohol.

Är det någon som har förslag? Har någon varit på avgiftning på grund av tramadol? För det är det jag tänker mig nu och sen någon behandling för allting, bearbeta traumatiska händelser och allt som hänt under "alkoholåren".

Tack för seriösa svar
Citera
2010-02-05, 00:20
Medlem
groengubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippsi
Tjing tjing,

Det är såhär, i somras slutade jag dricka eftersom jag har feta problem med det, åkte in på behandling, men skrev ut mig själv igen eftersom jag inte alls trivdes, tyvärr..

I alla fall, jag var nykter i typ en månad, sen tog jag ett återfall som slutar som alltid annars, "cannabisöverdos" som jag kallar det (man spyr, skakar, kan inte röra sig, yr...) och skärsår.

Efter det drack jag inte mer, för mina föräldrar blev besvikna och jag hade jättemycket ångest, visste inte hur jag skulle hantera mina känslor. Det blev lite rökande och någon stesolid...

Nu har jag bytt ut drickandet mot tramadol, dessa fruktansvärda, härliga tramadolen. Det har gått över ett halvår nu sen jag började ta dem, i början spydde jag och hade mig, men nu händer det typ aldrig. Hade ett uppehåll på cirka 1,5 vecka, tog då oxikontin istället för att fixa avtändningen. Efter den veckan var jag på tramadolen igen. Jippi.

Är uppe i ganska höga doser, cirka 1000 mg. Har testat trappa ner, sluta tvärt, gå av dem med hjälp av Fentanylplåster men nej.. Jag är så fruktansvärt svag för droger och alkohol.

Är det någon som har förslag? Har någon varit på avgiftning på grund av tramadol? För det är det jag tänker mig nu och sen någon behandling för allting, bearbeta traumatiska händelser och allt som hänt under "alkoholåren".

Tack för seriösa svar

Testa trappa ner med heroin. Borde hjälpa dig att bli av med den djävulska tramadolen!
Citera
2010-02-05, 00:25
Medlem
Pippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groengubbe
Testa trappa ner med heroin. Borde hjälpa dig att bli av med den djävulska tramadolen!

Men suck, är du seriös eller?
Citera
2010-02-05, 00:29
Medlem
groengubbes avatar
Citat:
Men suck, är du seriös eller?

Nej, inte ett dugg. Men blev bara tvungen att göra det efter att du skrivit: Tack för seriösa svar
Citera
2010-02-05, 00:30
Medlem
Pippsis avatar
Jo det är klart.
Citera
2010-02-05, 02:22
Medlem
TheSpacePopes avatar
Lol, inte fan ska du väl ta oxy för att klara av en tramadolavtändning? Snacka om att skjuta sig själv o foten. OxyContin är bra mycket starkare än tramadol ska du se.

Eftersom tramadol är en såpass svag opioid så tycker jag att du bara ska sluta, alternativt trappa ner och sen sluta. Att gå över till något annat tycker jag inte är något bra alternativ. Speciellt inte till dexofen eftersom du har problem med alkohol.

Om du verkligen behöver gå över till något annat för att klara av att sluta med tramadol så tycker jag att du ska välja CB. Det hjälper i den situationen och är sedan mycket lättare att sluta med.
Citera
2010-02-05, 10:44
Medlem
Phibers avatar
Trappa ner tramadolen och rör inte fler opioder/opiater.
Oxy är ju 20 resor värre så att använda det för en tramadolavtändning är ju så ologiskt det kan bli.

Jag slår ett slag för CB med, det värsta som kan hända då är att du blir en soffpotatis och går upp i vikt :P Är ju lätt att sluta med det sen.
Citera
2010-02-05, 13:22
Medlem
Black&Whites avatar
Citat:

Tack för seriösa svar

Det här låter ju helt klart som det bästa alternativet, fattar inte hur andra kan säga att du bara ska sluta. Du har ju redan provat det x antal gånger misstänker jag.

Nej problemet är inte tramadolen i sig. Klipper du tramadolen så finns ju problemen kvar, att reda ut dessa låter som en mycket bra idé och jag önskar dig lycka till!
Citera
2010-02-05, 14:50
Medlem
Pippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black&White
Det här låter ju helt klart som det bästa alternativet, fattar inte hur andra kan säga att du bara ska sluta. Du har ju redan provat det x antal gånger misstänker jag.

Nej problemet är inte tramadolen i sig. Klipper du tramadolen så finns ju problemen kvar, att reda ut dessa låter som en mycket bra idé och jag önskar dig lycka till!

Ja, precis, har testat det ett antal gånger. Tack så mycket, jag önskar mig själv också lycka till faktiskt, hehe. Men det blir nog bra...

Det här med oxikontin hade jag ingen aning om vad det var, det var en idiotisk person som sa att jag skulle ta det, för det hjälpte mig med avtändningen. Svag och ibland naiv som jag är så tar man ju vad som helst för att slippa avtändningen. Jag kom ju ur det lilla träsket så ingen fara är ju skedd, innu.

Sen ska jag ge fan i det här.
Citera
2010-02-08, 12:46
Medlem
satt i samma sits för bara 1 månads sedan. enda att göra är som många redan sagt att trappa ned. jag tog först 200+200mg i nårra dagar sedan 100+100 nårra dagar 50+50 nårra dagar sedan 50 nårra dagar. gick ganska smärtfritt men e sugen på tram oavbrutet än
Citera
2010-02-09, 16:53
Medlem
Faktiskt har jag (framgångsrikt) "trappat av" tramadol med andra opiater, både mycket starkare och något svagare. Sist hade jag en låda Citodon hemma, tog (föreskriven) maxdos i lite drygt en vecka sen när citodonen var slut hade jag faktiskt inte några "känningar" av tram-at/avvänjning. En annan gång kom jag över en sub och delade upp den i smådoser över c:a 6 dagar, och samma sak där, när subben var slut hade tram-känningen försvunnit. Har även lyckats med H men kramades lite väl ofta med det så var tvungen att byta ut även H med samma metod.

Jag har nog använt alla mina opiat/opioid AT-extraliv så jag ser alltid till att ha något hemma som räcker i lite drygt en vecka, allra minst 4 dagar, de som är värst! Jag har även prövat att ta benzo men det funkar inte alls lika bra, blir mest trött och mår lika kasst ändå.

Man måste dock vara medveten om att man löper stor risk att bara vänja in sig på något annat om man har en sk. missbrukar-profil, hela tanken för mig har alltid varit att "slippa" det jobbiga med tram-at och inte flumma på det jag ersätter med. Jag har inte velat bli beroende och äter mediciner för att slippa smärta.

Det som sitter i huvudet blir man nog aldrig av med utan man får fylla tomrummet med lagliga och vettigare substitut (sex/alkohol/musik osv).

Lycka till!
Citera
2010-02-09, 19:44
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rnts_
Faktiskt har jag (framgångsrikt) "trappat av" tramadol med andra opiater, både mycket starkare och något svagare. Sist hade jag en låda Citodon hemma, tog (föreskriven) maxdos i lite drygt en vecka sen när citodonen var slut hade jag faktiskt inte några "känningar" av tram-at/avvänjning. En annan gång kom jag över en sub och delade upp den i smådoser över c:a 6 dagar, och samma sak där, när subben var slut hade tram-känningen försvunnit. Har även lyckats med H men kramades lite väl ofta med det så var tvungen att byta ut även H med samma metod.

Jag har nog använt alla mina opiat/opioid AT-extraliv så jag ser alltid till att ha något hemma som räcker i lite drygt en vecka, allra minst 4 dagar, de som är värst! Jag har även prövat att ta benzo men det funkar inte alls lika bra, blir mest trött och mår lika kasst ändå.

Man måste dock vara medveten om att man löper stor risk att bara vänja in sig på något annat om man har en sk. missbrukar-profil, hela tanken för mig har alltid varit att "slippa" det jobbiga med tram-at och inte flumma på det jag ersätter med. Jag har inte velat bli beroende och äter mediciner för att slippa smärta.

Det som sitter i huvudet blir man nog aldrig av med utan man får fylla tomrummet med lagliga och vettigare substitut (sex/alkohol/musik osv).

Lycka till!

Det är ju inte direkt bra att tända av sådär hela tiden. Opiater/opioder binder alla till samma receptorer i hjärnan, det vill säga mu receptorerna. Detta gör att du bara lindrar ATn på just den substansen men ditt psyke samt kropp kan försätta att vara eller även bli beroende, eftersom substanserna påverkar dig på samma sätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in