• 1
  • 2
2010-02-09, 19:57
Flyttas till Drogrehabilitering...
Citera
2010-02-09, 20:05
Medlem
Fetnoppens avatar
Har hört att det finns dom som lyckats sluta med tram med hjälp av Krypton. Dvs ta Krypton ist för tram och trappa sen ur det. Vet som sagt inte om det funkar med dig som beskriver sig själv som svag när det kommer till droger. Kanske bara är att byta ut ett beroende mot ett annat? Ja ja...
Citera
2010-02-09, 20:09
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetnoppen
Har hört att det finns dom som lyckats sluta med tram med hjälp av Krypton. Dvs ta Krypton ist för tram och trappa sen ur det. Vet som sagt inte om det funkar med dig som beskriver sig själv som svag när det kommer till droger. Kanske bara är att byta ut ett beroende mot ett annat? Ja ja...

Personligen skulle jag hellre ha ett Kratom beroende än ett Tramadol beroende.
Citera
2010-02-13, 09:36
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phiber
Trappa ner tramadolen och rör inte fler opioder/opiater.
Oxy är ju 20 resor värre så att använda det för en tramadolavtändning är ju så ologiskt det kan bli.

Jag slår ett slag för CB med, det värsta som kan hända då är att du blir en soffpotatis och går upp i vikt :P Är ju lätt att sluta med det sen.

Enstaga gånger fungerar det utmärkt även med tyngre droger för att slippa avtändningar, av egen erfarenhet. Vad jag tycker är jobbigt med tram mot oxy, sub och de andra är att jag upplever inga sömnsvårigheter när jag slutar med de.
Nu kommer jag inte riktigt ihåg när jag slutade, men 4-5-6-7 dagar sen är det och jag har fan inte kunnat sova ut en jävla natt. Oavsett hur mycket jag röker.

Nu sitter jag här med en jävla huvudvärk och inte sovit ordentligt på flera dagar, till råge på det hela så kan jag knappt äta heller.
Citera
2010-02-14, 17:28
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xample
Enstaga gånger fungerar det utmärkt även med tyngre droger för att slippa avtändningar, av egen erfarenhet. Vad jag tycker är jobbigt med tram mot oxy, sub och de andra är att jag upplever inga sömnsvårigheter när jag slutar med de.
Nu kommer jag inte riktigt ihåg när jag slutade, men 4-5-6-7 dagar sen är det och jag har fan inte kunnat sova ut en jävla natt. Oavsett hur mycket jag röker.

Nu sitter jag här med en jävla huvudvärk och inte sovit ordentligt på flera dagar, till råge på det hela så kan jag knappt äta heller.

Håller med men har man beroende problematik i grunden så tar man mer risker med att tända av på tyngre än vad man tjänar på det. Det är iallafall min åsikt men det finns ju inga rätt och fel här.

Det är ungefär standard med sömnsvårigheter när man tänder av tycker jag, oavsett substans. Om inte något tyngre indica gräs funkar så kan man alltid kombinera med benso eller liknande för sömn.
Citera
2010-02-15, 06:50
Medlem
Tjenare. Satt i precis samma sits som du för ett tag sen. Slutade rakt av. Kan säga dig att första 2 veckorna efter detta var ett helvete både psyk och fysiskt. Men med bra stöttning från vänner och framförallt min morsa så red jag ut avtändningstiden. Och sen dess kommer jag knappast hoppa på längre tramadolrace för jag vet vilken jobbig AT-tid det är. Har tagit tram någon enstaka gång sedan dess men inte mer än så. Pga jag vet hur jobbig tid det blir efteråt. Vet inte om det är rätt sätt att sluta på, men jag gick och snackade med en neutral person också om ångest osv. Så hoppas du klarar av det. Idag är jag en mkt fungerande människa som tränar, träffar de bra polarna och har nästan aldrig tramadol i tankarna.

Mvh
Citera
2010-05-10, 18:54
Medlem
SF-83s avatar
Tjenare! Jag ska göra mitt mest motiverade avslut från Tram i Januari nästa år. Har redan börjat förbereda mig för mardrömmen. Det som ska inskaffas är en polares bostad (som kommer vara bortrest under nån månad) Och en heldel olika näringsrika lättdruckna grejer som måltidsersättningar, vattenersättningar. Och en hel del godis.

Varför jag kommer göra detta ensam ist för avgiftning är att jag blir så psykotiskt vrålförbannad på allt och alla i min närhet när jag är riktigt abstinent. Men den största anledningen är att jag kommer vela självmedicinera mig på ett sätt som knappast vore godkännt på en avvärjningsklink.

Det jag har i åtanke för att mildra denna kommande mardröm så ska massiva användbara droger som kanske gör att jag kommer igenom skiten utan att skära halsen av mig med en slö smörkniv. Då kors-tolerans & kors-beroende kan vara ett problem så ska jag satsa på meds som inte gör dåliga interaktioner.

Bland dessa menar jag:

Ångestdämpande: Xanor
Muskelavslappnande: Iktorivil / Valium
Smärtstillande: Främst Dexofen och Subutex

Några i kanske högen: Amfetamin / Alkohol
Citera
2010-05-11, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SF-83
Tjenare! Jag ska göra mitt mest motiverade avslut från Tram i Januari nästa år. Har redan börjat förbereda mig för mardrömmen. Det som ska inskaffas är en polares bostad (som kommer vara bortrest under nån månad) Och en heldel olika näringsrika lättdruckna grejer som måltidsersättningar, vattenersättningar. Och en hel del godis.

Varför jag kommer göra detta ensam ist för avgiftning är att jag blir så psykotiskt vrålförbannad på allt och alla i min närhet när jag är riktigt abstinent. Men den största anledningen är att jag kommer vela självmedicinera mig på ett sätt som knappast vore godkännt på en avvärjningsklink.

Det jag har i åtanke för att mildra denna kommande mardröm så ska massiva användbara droger som kanske gör att jag kommer igenom skiten utan att skära halsen av mig med en slö smörkniv. Då kors-tolerans & kors-beroende kan vara ett problem så ska jag satsa på meds som inte gör dåliga interaktioner.

Bland dessa menar jag:

Ångestdämpande: Xanor
Muskelavslappnande: Iktorivil / Valium
Smärtstillande: Främst Dexofen och Subutex

Några i kanske högen: Amfetamin / Alkohol

Berätta sen för oss hur du ska göra för att sluta med dom andra drogerna.

Lycka till
Citera
2010-05-13, 17:35
Medlem
kill-me-nows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Lol, inte fan ska du väl ta oxy för att klara av en tramadolavtändning? Snacka om att skjuta sig själv o foten. OxyContin är bra mycket starkare än tramadol ska du se.

Eftersom tramadol är en såpass svag opioid så tycker jag att du bara ska sluta, alternativt trappa ner och sen sluta.

Precis det jag reagerade på! Jag fick göra tvärtom - alltså använda Tramadol för att trappa ner Oxyn! Och sen skippade jag opiater helt och använde lugnande för att kunna sova o hantera ångesten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in