2010-02-02, 16:41
Medlem
Tja! Har ett jäkla problem med min cpu användning som jag skulle behöva hjälp med!
Jag har en AMD Athlon(tm) Dual core 4450e 230ghz med 3 gb RAM ca 1 år gamal.

Vet inte vad problemet är, har nu kört en full virusscan av datorn med AVG i ca 4h och även kört med spybot och någon F-secure onlinetjänst.
När jag öppnar aktivitethanteran står det att det är explorer.exe och svchost.exe som är dom stora bovarna spec explorer.exe. Har för mig att detta brukar vara virusrelaterat men hittar ju fan inget!

Har säkert glömt massa info som jag skulle skriva med här men vi får ta det som det kommer.
Någon som har en idé vad fan det kan vara för problem så är jag väldigt tacksam!
mvh
Banditen
Citera
2010-02-03, 16:07
Medlem
pfanners avatar
Jag har precis samma problem som dig. Har Windows 7 just nu, men problemet uppstod i Vista. Jag skrev en tråd härom dagen, men fick inte direkt någon superhjälp. Du kan ändå ha nytta av den tråden:

https://www.flashback.org/t1112004

jag har bestämt mig för att omformatera datorn, men vill försöka spara min media först, vilket inte är så enkelt med 100% CPU-användning...

edit: min har processor Intel Core 2 Duo T6500 (2,16 GHz)
Senast redigerad av pfanner 2010-02-03 kl. 16:15.
Citera
2010-02-03, 22:30
Medlem
kul att någon svara iaf
mm funderar med på att formatera skiten men jag fick ingen vista skiva med när jag köpte den på komplett ska man inte få det? eller hur ska man då formatera datorn?
Citera
2010-02-03, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av banditenr1
kul att någon svara iaf
mm funderar med på att formatera skiten men jag fick ingen vista skiva med när jag köpte den på komplett ska man inte få det? eller hur ska man då formatera datorn?

Du borde i sådana fall ha en partition på hårddisken som du formaterar ifrån.
Citera
2010-02-04, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jo0ker
Du borde i sådana fall ha en partition på hårddisken som du formaterar ifrån.
okok. vad menas med detta då? har så kass koll.
Citera
2010-02-04, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av banditenr1
okok. vad menas med detta då? har så kass koll.

Istället för en fysisk skiva som du kan hålla i handen så väljer vissa tillverkare att leverera med en "Digital skiva" som finns på ett reserverat utrymme på datorns hårddisk (en partition). Med den så kan du återställa och formatera om datorn, precis som om du skulle ha haft en fysisk skiva. Vissa tillverkare låter även användaren att själv bränna ut den "digitala skivan" till en riktigt skiva med några enkla steg.

När du startar upp datorn (och logotypen syns, precis i början) finns det något alternativ som lyder ungefär: "Tryck F11 för återställning" eller något åt det hållet?

Mvh
jo0ker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in