• 1
  • 2
2010-02-02, 16:07
Medlem
Flatroms avatar
Alltså jag undrar om det är samma för narkomaner , jag har både en far/mor som använder både alkohol och droger och är parksittare, Och det gör även jag fast jag inte sitter i det.

Ska ni kommentera att jag med håller på med det "Farliga" och kommer åka dit o att jag är en idiot kan ni skriva det på ett A4 papper och hänga upp det på vägen. Tack!

Allafall som rubriken lyder , vad tror ni ?
Citera
2010-02-02, 16:14
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Jag tror att det i vissa fall kan finnas fler narkotika missbrukare på parkbänken jämfört med alkohol, men jag menar inte Tanken på att vissa droger kostar ganska så mycket mer gör nog att många dras till lösningar som ger små mängder pengar i handen snabbt. Menar inte lagliga vägen. Att det sedan är straffbart att knarka och icke socialt accepterat gör inte det hela bättre, den lagliga aspekten är nog värst skulle jag tro, blir haffad, böter, mindre pengar, etc. Jo, jag tror nog det finns mer missbrukare av olagliga substanser på gatorna. Dock sköter sig majoriteten.
Citera
2010-02-02, 16:15
Medlem
antonthamans avatar
Jag tror snarare det är en av 1000 narkotika missbrukare om inte färre som sitter på en parkbänk. om man räknar folk som brukar lite lättare droger som cannabis och diverse flödder
Citera
2010-02-02, 20:00
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonthaman
Jag tror snarare det är en av 1000 narkotika missbrukare om inte färre som sitter på en parkbänk. om man räknar folk som brukar lite lättare droger som cannabis och diverse flödder

Är ju skillnad på missbrukare och de som "brukar".
Citera
2010-02-02, 20:17
Medlem
-Kniffel-s avatar
Jag tror faktiskt det är färre narkotikamissbrukare som sitter på bänken, tror de flesta är alkisar. Min källa är en f.d heroinmissbrukare.
Citera
2010-02-02, 20:39
Medlem
antonthamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah

Absolut men du menar altså att man inte kan missbruka cannabis eller flödder?
Citera
2010-02-02, 20:41
Medlem
Hamburgdirekts avatar
I staden där jag bor har jag ganska god kontakt med flertalet bänksittade alkoholister.
En gång rökte ena en pipa, skojade och frågade om det var hasch. Då vart han ursinnig och sa att de hatade knark och att det bara drack akohol. Han sa att "knarkjävlarna" håller sig för sig själva och absolut inte fick vara med dem. Detta var en åsikt som var starkt befästat i gruppen.
(pipan var till för att plocka bump så han slapp köpa cigaretter)

Min slutsats av det är att narkomanerna som är bostadslösa är relativt få, eller håller sig undan väldigt bra.
Citera
2010-02-02, 21:30
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Nu sade du emot dig själv med citattecknet över brukar. Hur ska du ha det?
Citera
2010-02-02, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatrom
Alltså jag undrar om det är samma för narkomaner , jag har både en far/mor som använder både alkohol och droger och är parksittare, Och det gör även jag fast jag inte sitter i det.

Ska ni kommentera att jag med håller på med det "Farliga" och kommer åka dit o att jag är en idiot kan ni skriva det på ett A4 papper och hänga upp det på vägen. Tack!

Allafall som rubriken lyder , vad tror ni ?

Vad skulle vara samma för narkomaner? Samma som vad?

Du kommer med största sannolikhet göra det, eftersom att du är korkad och inte kan formulera vad du vill fråga.
Citera
2010-02-02, 22:50
Medlem
526s avatar
Alkoholister är smutsiga var de än sitter. Hatar deras jävla patetiska snack om att de är bättre än knarkare. Det är precis tvärt om. Alkisar är värdelöst idiotdrägg. Eliten knarkar . . .snyggt.
Citera
2010-02-03, 03:43
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamburgdirekt
I staden där jag bor har jag ganska god kontakt med flertalet bänksittade alkoholister.
En gång rökte ena en pipa, skojade och frågade om det var hasch. Då vart han ursinnig och sa att de hatade knark och att det bara drack akohol. Han sa att "knarkjävlarna" håller sig för sig själva och absolut inte fick vara med dem. Detta var en åsikt som var starkt befästat i gruppen.
(pipan var till för att plocka bump så han slapp köpa cigaretter)

Min slutsats av det är att narkomanerna som är bostadslösa är relativt få, eller håller sig undan väldigt bra.
Det var en parkbänksalkis som var schizofren som snackade med mig en gång. Han hatade piller kom jag fram till när vi snackade om droger.
Citera
2010-02-03, 07:34
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonthaman
Absolut men du menar altså att man inte kan missbruka cannabis eller flödder?

Cannabis har jag svårt att se varför man skulle hamna på en parkbänk av men flödder, ja, garanterat.

Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Nu sade du emot dig själv med citattecknet över brukar. Hur ska du ha det?

Förklara gärna varför.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in