Citat:
Ursprungligen postat av skogsbäret
Parksittare=hemlösa?
Jag tror att det är fler narkomaner än alkoholister som står utanför samhället. Narkotika är ju olagligt och det gör missbrukarna kriminella, är man kriminell står man oftast utanför samhället. Och man vill kanske inte ha kontakt med de sociala myndigheterna, för då för man ingen hjälp om man inte slutar att punda (se Rockdoll).
Bland annat är det därför narkotikapolitiken i Sverige är fel.
Jag vill nog påstå att de grava alkoholisterna har det svårast och är mest utsatta.
Narkomaner har en tendens att mer eller mindre omedvetet bli väldigt drivna. Inte alls lika utsatta utan har alltid kamrater med bostäder eller egen bostad då man på ett annat
sätt orkar dona med vissa hörn av sina liv som att tex få ett eget boende där man bjuder upp kamraterna och sitter och gör sitt.
Jag har personligen använt narkotika i över 20år, umgåts flitigt med andra tunga narkomaner, bott med andra narkomaner så jag vill gärna tro jag har en relativt bra inblick i det livet.
Har varit hemlös i perioder men Aldrig behövt sova utomhus.
Nu är de som bekant kallas för Alkoholister extremt sällan enbart alkoholmissbrukare utan det är en hel del annat som tas också.
Och som jag skrev innan så förstör alkoholen en person mycket mer och drar ner dom utan energi på ett annat sätt än till exempel Heroin och Amfetamin gör.
Sedan ska man absolut inte glömma att de svåra fallen ofta har svåra psykiska problem och är ej förmögna att ta hand om sig själva.