2010-02-03, 09:27
Medlem
antonthamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Cannabis har jag svårt att se varför man skulle hamna på en parkbänk av men flödder, ja, garanterat.

Det var ju därför jag tog upp det
Citera
2010-02-03, 13:42
Medlem
Sleazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonthaman
Absolut men du menar altså att man inte kan missbruka cannabis eller flödder?
klart man kan missbruka det,men då är man ju dålig
Citera
2010-02-03, 15:36
Medlem
antonthamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazer
klart man kan missbruka det,men då är man ju dålig
Tillskillnad från t.ex en heroin missbrukare som är bra?
Citera
2010-02-03, 17:19
Medlem
skogsbärets avatar
Parksittare=hemlösa?

Jag tror att det är fler narkomaner än alkoholister som står utanför samhället. Narkotika är ju olagligt och det gör missbrukarna kriminella, är man kriminell står man oftast utanför samhället. Och man vill kanske inte ha kontakt med de sociala myndigheterna, för då för man ingen hjälp om man inte slutar att punda (se Rockdoll).

Bland annat är det därför narkotikapolitiken i Sverige är fel.
Senast redigerad av skogsbäret 2010-02-03 kl. 17:22.
Citera
2010-02-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsbäret
Parksittare=hemlösa?

Jag tror att det är fler narkomaner än alkoholister som står utanför samhället. Narkotika är ju olagligt och det gör missbrukarna kriminella, är man kriminell står man oftast utanför samhället. Och man vill kanske inte ha kontakt med de sociala myndigheterna, för då för man ingen hjälp om man inte slutar att punda (se Rockdoll).

Bland annat är det därför narkotikapolitiken i Sverige är fel.

Jag vill nog påstå att de grava alkoholisterna har det svårast och är mest utsatta.

Narkomaner har en tendens att mer eller mindre omedvetet bli väldigt drivna. Inte alls lika utsatta utan har alltid kamrater med bostäder eller egen bostad då man på ett annat
sätt orkar dona med vissa hörn av sina liv som att tex få ett eget boende där man bjuder upp kamraterna och sitter och gör sitt.

Jag har personligen använt narkotika i över 20år, umgåts flitigt med andra tunga narkomaner, bott med andra narkomaner så jag vill gärna tro jag har en relativt bra inblick i det livet.
Har varit hemlös i perioder men Aldrig behövt sova utomhus.

Nu är de som bekant kallas för Alkoholister extremt sällan enbart alkoholmissbrukare utan det är en hel del annat som tas också.
Och som jag skrev innan så förstör alkoholen en person mycket mer och drar ner dom utan energi på ett annat sätt än till exempel Heroin och Amfetamin gör.

Sedan ska man absolut inte glömma att de svåra fallen ofta har svåra psykiska problem och är ej förmögna att ta hand om sig själva.
Citera
2010-02-03, 19:18
Medlem
skogsbärets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Jag vill nog påstå att de grava alkoholisterna har det svårast och är mest utsatta.
Jo, det är mycket möjligt att det är så. Fast jag menade inte att narkomaner skulle vara de mest utsatta. Jag tänkte väl lite fel, antar jag. Jag spånade lite fritt bara, har ingen erfarenhet direkt.
Citera
2010-02-03, 23:49
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Det var ju därför jag tog upp det

Nu kände du dig säkert smart och tror att du idiotförklarade mig med din "" eller någonting åt det hållet, eller hur?
Citera
2010-02-04, 16:09
Bannlyst
Citat:

Förklara gärna varför.

"brukare" = ironisering av ordet brukare, alltså det finns ingen brukare som inte är missbrukare egentligen. Drog hatare.... " " tecknet är samma som att säga ett ord om en person och sätta upp båda händernas pekfinger samt långfinger i huvudhöjd och vicka på dessa.

Brukare = Utan citat tecken skulle mena att du menade just såna som faktiskt brukar droger utan att hamna i ett beroende och undvika allt dåligt som följer ett sådant.

.. Ja Anders kan ju säkert laga din bil, han är ju verkligen "bilmekaniker" blink blink osv.

Förstår du nu eller ska vi starta en ny tråd och fortsätta ikanske ?
Citera
2010-02-04, 21:49
Medlem
antonthamans avatar
Citat:
Nu kände du dig säkert smart och tror att du idiotförklarade mig med din "" eller någonting åt det hållet, eller hur?

Nej. Men om du väljer att ta det så, så säger det mer om dig än om mig.
Citera
2010-02-05, 13:25
Medlem
jugbandbluess avatar
Det här har jag också undrat, då jag bor nära ett vanligt tillhåll för människor med smutsiga täckjackor och björnebryg 7,3% i näven. Jag har sett en av dom köpa röka av en bekant och att det finns de som röker på bland a-lagarna är självklart. Men frågan är hur många som kör tyngre droger parallellt med spriten? Av någon anledning har jag fått för mig att det är svårt för en alkis att hålla sig enbart till sprit
Citera
2010-02-05, 15:51
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittslamsan
"brukare" = ironisering av ordet brukare, alltså det finns ingen brukare som inte är missbrukare egentligen. Drog hatare.... " " tecknet är samma som att säga ett ord om en person och sätta upp båda händernas pekfinger samt långfinger i huvudhöjd och vicka på dessa.

Brukare = Utan citat tecken skulle mena att du menade just såna som faktiskt brukar droger utan att hamna i ett beroende och undvika allt dåligt som följer ett sådant.

.. Ja Anders kan ju säkert laga din bil, han är ju verkligen "bilmekaniker" blink blink osv.

Förstår du nu eller ska vi starta en ny tråd och fortsätta ikanske ?

Jag förstår mer än väl, det var väl jag som var otydlig med hur jag skrev där. Mitt fel.

Citat:
Nej. Men om du väljer att ta det så, så säger det mer om dig än om mig.

Nä, jag var på grinigt humör och vill inte erkänna att jag har fel men då detta är Flashback och jag är på bra humör kan jag erkänna mig felaktig i hur jag uttryckte mig tidigare i tråden.
Citera
2010-02-06, 20:42
Medlem
Bullsquids avatar
Har suttit på många parkbänkar. under sommaren då och supit
är man alkoholist då? nja beriodare skulle jag säga, dricker oerhört mycke på sommarn nu e det rätt lungt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in