Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-30, 20:03
  #1
Medlem
Jag lyckas inte särskilt väl på arbmarknaden hittintills och funderar på om det inte måste gå att få igång ngn verksamhet som kan inbringa 6-7000 i mån. Det är allt som behövs, resten kompletterar jag med ströjobb.

Jag har funderat på att sälja ngt på webben. Vad kan funka att sälja? Starta en städfirma? Kan ju inte kräva så stora investeringar.

Investera i bostad/fastighet? Kanske köpa loss en ägarfastighet och sedan hyra ut?

Fler idéer? Som sagt skulle det inte behöva ge ngn stor inkomst för att det skulle lösa mina problem.
Citera
2010-01-30, 20:27
  #2
Medlem
Awesomes avatar
Har du tillgång till lokal så starta ett solarium med automat. Sköter sig själv, montera upp övervakningskameror bara..
Citera
2010-01-31, 00:32
  #3
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDengrot
Jag lyckas inte särskilt väl på arbmarknaden hittintills och funderar på om det inte måste gå att få igång ngn verksamhet som kan inbringa 6-7000 i mån. Det är allt som behövs, resten kompletterar jag med ströjobb.

Jag har funderat på att sälja ngt på webben. Vad kan funka att sälja? Starta en städfirma? Kan ju inte kräva så stora investeringar.

Investera i bostad/fastighet? Kanske köpa loss en ägarfastighet och sedan hyra ut?

Fler idéer? Som sagt skulle det inte behöva ge ngn stor inkomst för att det skulle lösa mina problem.


För det första så ska du absolut inte fråga om råd på det mest oseriösa forumet som någonsin existerat i mänsklig historia. Och för det andra..vänd dig till någon som har erfarenhet av egen verksamhet och fråga om råd och tips där. AMS kan säkert hjälpa dig.
Citera
2010-01-31, 01:26
  #4
Medlem
Muckans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcana
För det första så ska du absolut inte fråga om råd på det mest oseriösa forumet som någonsin existerat i mänsklig historia. Och för det andra..vänd dig till någon som har erfarenhet av egen verksamhet och fråga om råd och tips där. AMS kan säkert hjälpa dig.


Du har rätt i add många delar av FB är väldigt oseriösa. Dock så skulle ajg vilja hävda att det finns folk i nästan alla flrumsdelar som är väldigt seriösa och kunniga. Sen är ju inte råden som ges lag heller. De kan ju ses som inspiration för vidare research.

Sen, ang företaget, vad har du utbildning i, vad har du jobbat med innan? Vad brinner du för?

Att starta företag är en jävla slitgöra, långa arbetsdagar och lite pengar i början. Så väljer du inte ngt som du verkligen brinner för lär det troligtvis gå åt pipan.
Citera
2010-01-31, 01:32
  #5
Medlem
lapparnas avatar
Jag såg en dokumtentär igår på Svt2. "Lax." hette den.
Ivarjefall, det handlade om hur laxen odlades och om det skedde på ett miljövänligt sätt. Skitsamma.
Det gubbarna sa i programmet var att laxen sålde satans bra och att all lax var slutsåld helt tiden. Skulle det funka att starta en miljövänlig laxodling tro? Det är nog ingen omöjlighet att få det att funka. Sen är det ju grymt coolt att ha en egen fiskodling, det skulle jag lätt vilja ha. Fiskar är fina.
Citera
2010-01-31, 02:24
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lapparna
Jag såg en dokumtentär igår på Svt2. "Lax." hette den.
Ivarjefall, det handlade om hur laxen odlades och om det skedde på ett miljövänligt sätt. Skitsamma.
Det gubbarna sa i programmet var att laxen sålde satans bra och att all lax var slutsåld helt tiden. Skulle det funka att starta en miljövänlig laxodling tro? Det är nog ingen omöjlighet att få det att funka. Sen är det ju grymt coolt att ha en egen fiskodling, det skulle jag lätt vilja ha. Fiskar är fina.


skulle nog kunna sattsa min bästa spel tumme på att det kostar aningen mer än 100k att starta en fisk odling.

det krävs tillstånd.
mat för många tusen.
platts att odla på.
och en hona och en hana som kan jöka fram alla tusen fisk yngel som behövs.
Citera
2010-01-31, 02:28
  #7
Medlem
lapparnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenor
skulle nog kunna sattsa min bästa spel tumme på att det kostar aningen mer än 100k att starta en fisk odling.

det krävs tillstånd.
mat för många tusen.
platts att odla på.
och en hona och en hana som kan jöka fram alla tusen fisk yngel som behövs.

Men det skulle ju vara kul att göra det.
Citera
2010-01-31, 04:10
  #8
Medlem
Muckans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapparna
Jag såg en dokumtentär igår på Svt2. "Lax." hette den.
Ivarjefall, det handlade om hur laxen odlades och om det skedde på ett miljövänligt sätt. Skitsamma.
Det gubbarna sa i programmet var att laxen sålde satans bra och att all lax var slutsåld helt tiden. Skulle det funka att starta en miljövänlig laxodling tro? Det är nog ingen omöjlighet att få det att funka. Sen är det ju grymt coolt att ha en egen fiskodling, det skulle jag lätt vilja ha. Fiskar är fina.

Citat:
Ursprungligen postat av Kenor
skulle nog kunna sattsa min bästa spel tumme på att det kostar aningen mer än 100k att starta en fisk odling.

det krävs tillstånd.
mat för många tusen.
platts att odla på.
och en hona och en hana som kan jöka fram alla tusen fisk yngel som behövs.

Ja, ska du starta en seriös fiskodling så måste du nog lägga till en nolla i investeringssumman.

MEN det hindrar dig ju inte i att investera pengarna i ett redan existerande företag och därmed bli delägare. Jag tror att det hade varit mycket bättre för dig då det sällan får bra när folk säger "jag ahr pengar - Jag ska starta företag" Oftast är ju de framgångsrika företagen de som har haft ideen först och sen på ngt vis skaffat pengar.
Citera
2010-01-31, 08:49
  #9
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDengrot
Jag lyckas inte särskilt väl på arbmarknaden hittintills och funderar på om det inte måste gå att få igång ngn verksamhet som kan inbringa 6-7000 i mån. Det är allt som behövs, resten kompletterar jag med ströjobb.

Jag har funderat på att sälja ngt på webben. Vad kan funka att sälja? Starta en städfirma? Kan ju inte kräva så stora investeringar.

Investera i bostad/fastighet? Kanske köpa loss en ägarfastighet och sedan hyra ut?

Fler idéer? Som sagt skulle det inte behöva ge ngn stor inkomst för att det skulle lösa mina problem.
Starta ett litet internetcafé. Nischa in dig på hälsodrycker. Säljer som smör, många dumma kunder och bra förtjänst. Kunderna är oftast stressade och brukar snabbt springa vidare.
Citera
2010-01-31, 14:29
  #10
Medlem
PWallenbergs avatar
1. Skridskoslipare i den lokala ishallen

2. Hovslagare

3. Skrothandlare

4. Köp en däckmonteringsmaskin

5. Investera i ett vindkraftverk å sälj ström

6. Investera pengarna i annan verksamhet....

7. .....eller köp aktier helt enkelt

8. Ähh, vet inte nå´t riktigt seriöst.... men

9. Det där med solariet verkar grymt

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback