Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Det beror på vad man köper. Om du kollar min historik så ser du att det både och. Är priserna för höga så har jag kommenterat det.
Allt kommer inte vara ett bra köp, men köper man där folk med pengar vill bo som inte utvecklats fullt ut så tror jag fortfarande på bra affärer.
Överlag tycker jag inte att det är en bra idé att vänta ut någon eventuell bubbla och det kan man väl se efter alla år i den här tråden hur det i genomsnitt gått för "bubbelbabblarna".
Nu har iofs prisstegringen hållits uppe av hundratals miljarder som RB pumpat ut på marknaden genom obligationsköp. Samtidigt har räntan nått bottennivåer.
Nu börjar läkare och undersköterskor varslas i Sthlm. Detta trots att det tills alldeles nyligen var brist på dem och vårdbehoven ökar.
Kommun efter kommun skjuter nödbloss om besparingar.
Industrin har även den börja varsla pga av sjunkande efterfrågan.
Det enda som kan rädda bostadsmarknaden på lite sikt är massiv ökad skuldsättning av staten och rejält höjda statsbidrag.
Inte omöjligt att det blir så och hula-huladansen rullar vidare under ett antal år till.
Jag tror att vi kommer få se hur proppen går ur marknaden om inte regering och riksdag kommer överens om massivt stöd till kommuner/landsting.