Citat:
Fast om OP konkar och det utlöser någon slags kris i Stockholm så kommer det eka i landet. Att man inte har koll idag innebär ju inte att man inte har koll imorgon.
Jag tror nog att du överskattar OPs betydelse. Det är i alla avseenden ett förhållandevis litet bolag(jämfört med många andra fastighetsbolag i landet) och för den stora massan är OP om inte helt obekant, så åtminstone inte något JM. Sedan är ju OP något utav ett Stockholms fenomen, det har egentligen inte funnits någon direkt anledning för t ex lokalmedier runt om i landet att spendera en spänn på att skriva en rad om dom då bolaget är och har varit geografiskt väldigt begränsade, sedan har det väl publicerats en och annan TT artikel i t ex Sydsvenskan, men i det stora hela så saknar dom profil.
Lokalmedier har annat att skriva om, t ex utvecklingen av Hyllie, Västra Hamnen etc, för en gröthals är det ju stort sett meningslöst att läsa SvD eller DN om dom vill försöka få något sorts grepp på händelserna i sin del av landet då t ex DN och SvD inte direkt producerar eller publicerar speciellt mycket lokaljournalistik som handlar om då t ex Skåne, sedan läser såklart människor nyheter ändå, men ja, jag tror som sagt du överskattar betydelsen av bolaget lite.
Där nere är det snarare bolag som t ex Wihlborgs och Midroc som är intressanta, OP är inte speciellt relevanta, så "vem bryr sig?".
Lokalmedier har annat att skriva om, t ex utvecklingen av Hyllie, Västra Hamnen etc, för en gröthals är det ju stort sett meningslöst att läsa SvD eller DN om dom vill försöka få något sorts grepp på händelserna i sin del av landet då t ex DN och SvD inte direkt producerar eller publicerar speciellt mycket lokaljournalistik som handlar om då t ex Skåne, sedan läser såklart människor nyheter ändå, men ja, jag tror som sagt du överskattar betydelsen av bolaget lite.
Där nere är det snarare bolag som t ex Wihlborgs och Midroc som är intressanta, OP är inte speciellt relevanta, så "vem bryr sig?".