Citat:
Ursprungligen postat av
tgv23000
Sparkaman
tufft nick du har!! Nu har du ordbajsat tusen ord här i tråden utan o säga någonting, vad vill du? vad är din åsikt? är du Cornucopia? har vi en bubbla eller inte? kandu på något sätt konkretisera dina tankar??
min åsikt: Sthlm upp 20% kommande 36 månaderna!! kanjag slå vad om.
Nej, jag är inte Cornucopia och jag har inte läst hans blogg på 1,5 år. Vad är din åsikt om vad som är givande i en diskussion? Att använda ord och begrepp som är en blandning av vad en 4-åring och 14-åring skulle göra?
Trodde min åsikt var ganska tydlig. Ja, jag anser att vi har en bostadsbubbla i Sverige. Varför? Jo, därför att priserna har anpassat sig till en marknad med näst intill bästa möjliga förhållanden vad gäller skatter, räntor, avdrag och andra förmåner som med största sannolikhet inte kommer existera inom åtminstone en 10-15-årsperiod, vissa förmåner kan tänkas försvinna betydligt tidigare än så.
Ja, vi vet din åsikt. Du spekulerar i prisuppgång på bostäder istället för att prio ett handlar om att bo i en bostad, med ett läge, som man trivs i. Ska du inte börja day/swingtrada med bostäder snart också?