2017-06-05, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Betalar man mindre så får man bo på mindre attraktiva platser.

Bostäder finns det. Priserna i t ex Norrtälje, Märsta, Nynäshamn, Västerhaninge mfl platser är fullt överkomliga och möjliga för någon med 20 K i månaden i inkomst.

Ditt problem är att du inte vill betala vad det kostar där du vill bo. Du vill inte acceptera att du får bosätta dig på mindre attraktiva platser. Iaf till en början. Hade du accepterat detta från början hade du varit i bättre situation nu.

Vad är det för fel på den här: https://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-tumba-garde-botkyrka-kommun-samaritvagen-13-11695015

2,2 miljoner för 36 kvadrat i Sköndal är en bubbelvarnare, för att hålla sig till trådens kärna.

Var försiktig med Märsta, Norrtälje och liknande. Saftiga priser där också. Vi lever ju trots allt i tider med skuldbördor och bostadsbubblor!
2017-06-05, 21:03
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Ditt problem är att du inte vill betala vad det kostar där du vill bo. Du vill inte acceptera att du får bosätta dig på mindre attraktiva platser. Iaf till en början. Hade du accepterat detta från början hade du varit i bättre situation nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej men du får väl anpassa bostaden efter din ekonomi som jag skrev, eller förbättra din ekonomi alternativt flytta ihop med någon.
Ni tycker inte det är sjukt med tanke på vad en bostad i samma område kostade för bara tre år den? Typ 30-40% mindre. Ska den kosta över tre miljoner om tre år? Det är ju helt sinnessjukt när normalt arbetande människor inte har råd en riktig nedgången 1a i förorten.
2017-06-05, 21:07
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Ni tycker inte det är sjukt med tanke på vad en bostad i samma område kostade för bara tre år den? Typ 30-40% mindre. Ska den kosta över tre miljoner om tre år? Det är ju helt sinnessjukt när normalt arbetande människor inte har råd en riktig nedgången 1a i förorten.

Det sjuka är väl i så fall att du inte köpte då men du tyckte väl att det var för dyrt då också antar jag.
2017-06-05, 21:18
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Det sjuka är väl i så fall att du inte köpte då men du tyckte väl att det var för dyrt då också antar jag.
Ja nu i efterhand ångrar jag mig. Ska jag behöva lida för det beslutet resten av livet? Jag hoppas att det är en bubbla och att den kraschar rejält så jag kan passa på att köpa.
2017-06-05, 21:20
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja nu i efterhand ångrar jag mig. Ska jag behöva lida för det beslutet resten av livet? Jag hoppas att det är en bubbla och att den kraschar rejält så jag kan passa på att köpa.

Så du lär dig inget av dina misstag utan resonerar nu som du gjorde då. Ja du är vuxen och får ta konsekvenserna av dina beslut.
2017-06-05, 21:24
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Så du lär dig inget av dina misstag utan resonerar nu som du gjorde då. Ja du är vuxen och får ta konsekvenserna av dina beslut.
Vad ska jag göra nu tycker du?
2017-06-05, 21:37
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Vad ska jag göra nu tycker du?

Jag skrev några alternativ nyss:
Citat:
Nej men du får väl anpassa bostaden efter din ekonomi som jag skrev, eller förbättra din ekonomi alternativt flytta ihop med någon.
2017-06-05, 21:39
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Jag förstår inte varför du och många andra tycker det är så bra med kraftiga prisuppgångar på bostäder? Om det vore billigare skulle såna som mig och dom som tjänar ännu mindre än mig (Många gör det också). För bara några år sedan kunde man som singel köpa en 1a själv i en förort, varför inte gå tillbaka dit?
2017-06-05, 21:44
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag förstår inte varför du och många andra tycker det är så bra med kraftiga prisuppgångar på bostäder? Om det vore billigare skulle såna som mig och dom som tjänar ännu mindre än mig (Många gör det också). För bara några år sedan kunde man som singel köpa en 1a själv i en förort, varför inte gå tillbaka dit?

Var har du läst att jag har skrivit att det är bra, men nej du kunde inte köpa en lägenhet för några år sedan heller eftersom du tyckte det var för dyrt då också. Ditt problem verkar mest vara att du inte kan förhålla dig till verkligheten.
2017-06-05, 21:47
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Var har du läst att jag har skrivit att det är bra, men nej du kunde inte köpa en lägenhet för några år sedan heller eftersom du tyckte det var för dyrt då också. Ditt problem verkar mest vara att du inte kan förhålla dig till verkligheten.
Borde vi inte jobba för att få ner priserna isåfall? Jag kunde ha köpt om jag hade gjort det, nu var jag dum och inte gjorde det och nu kan jag inte köpa vare sig jag vill eller inte. Vi behöver ett prisras så att förstagångsköpare ska komma in. Jag vill inte ens veta hur det kommer bli för dom som ska in på marknaden om ytterligare 5-10 år. Stackars barn som växer upp i Sverige.
2017-06-05, 21:50
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Borde vi inte jobba för att få ner priserna isåfall? Jag kunde ha köpt om jag hade gjort det, nu var jag dum och inte gjorde det och nu kan jag inte köpa vare sig jag vill eller inte. Vi behöver ett prisras så att förstagångsköpare ska komma in. Jag vill inte ens veta hur det kommer bli för dom som ska in på marknaden om ytterligare 5-10 år. Stackars barn som växer upp i Sverige.

"Jobba för att få ned priserna", varför inte prova med att jobba så att du har råd att betala vad det kostar?
2017-06-05, 21:50
Medlem
Citat:

Det är ingen ide att du söker förståelse, sympati eller medkänsla från de där figurerna du diskuterar med. De skiter totalt i dig.

Skulle du ligga döende på trottoaren skulle de leende titta dig i ögonen och kliva över dig och gå vidare. Tror du de bryr sig om din boendesituation?!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in