Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Nu är du där igen och använder bankernas utgångspris (listräntan) istället för den verkliga ränta som kunderna faktiskt betalar.
Gör du samma sak när du bedömer bostadspriserna, utgår från säljarens utgångspris och inte priset som bostäderna faktiskt säljs för?
Varför är du så rädd för verkligheten, är det för att den motsäger den bild som du har skapat i ditt huvud?
Känner du inte till att bankerna sedan förra året blev tvungna att redovisa de verkliga räntorna som deras kunder betalar och inte bara listräntorna?
Kommer du återigen undvika att svara på alla frågor du får och fortsätta att stoppa huvudet i sanden som strutsen? Verkligheten gör ont för dig märker jag.
Om listräntan stiger så stiger även den verkliga räntan, du vet detta och alla andra vet detta så sluta fjanta dig.
Annars måste vi haft enorma höjningar på räntorna eftersom de senaste åren har ju listräntan sjunkit, med bananlogik så har alltså verkliga ränta stigit då.
Angående om de gånger jag har köpt bostad så har jag gjort min bedömning av vad huset är värt, gett ett bud på den summan.
Verkligheten är underbar, flott bostad, låg skuld, massor av fritid, fett konto, fin familj osv.. själv då, hur mår du egentligen?