2014-12-04, 18:27
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy
Och vad i det du skriver utesluter en bubbla?
om priserna gått upp 50% sedan trådstarten, och om mot förmodan priserna skulle rasa 10% nästa år, anser du då att bubbelbabblarna fått rätt? Så att loserfjanten Bengt Hansson som förespråkat bubbla i 7 år blir en bostadsprisguru då?

hur länge har du själv förespråkat bubbla? orkar ej leta i tråden.
2014-12-04, 18:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
om priserna gått upp 50% sedan trådstarten, och om mot förmodan priserna skulle rasa 10% nästa år, anser du då att bubbelbabblarna fått rätt? Så att loserfjanten Bengt Hansson som förespråkat bubbla i 7 år blir en bostadsprisguru då?

hur länge har du själv förespråkat bubbla? orkar ej leta i tråden.

Om priserna ökat 50% eller ej är inget mått på om det finns en bubbla eller ej. Det kan lika gärna betyda att bubblan fortfarande växer. Huruvida det är en bubbla eller ej beror på helt andra kriterier än att priserna fortsätter att öka.

Jag anser att vi har en växande kreditdriven bostadsbubbla och det har vi haft sedan räntorna sjönk till historiskt låga nivåer och amorteringsfrihet blev standard.

Säkert vet ingen av oss förrän om/när bubblan spricker, det är liksom hela definitionen av en bubbla. Om rätt åtgärder sätts in i tid och övriga samhällsekonomiska förutsättningar är goda så kanske bubblan aldrig spricker, utan planar ut och resterande ekonomi växer ikapp, eller inte...
2014-12-04, 18:42
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Om priserna ökat 50% eller ej är inget mått på om det finns en bubbla eller ej. Det kan lika gärna betyda att bubblan fortfarande växer. Huruvida det är en bubbla eller ej beror på helt andra kriterier än att priserna fortsätter att öka.

Jag anser att vi har en växande kreditdriven bostadsbubbla och det har vi haft sedan räntorna sjönk till historiskt låga nivåer och amorteringsfrihet blev standard.

Säkert vet ingen av oss förrän om/när bubblan spricker, det är liksom hela definitionen av en bubbla. Om rätt åtgärder sätts in i tid och övriga samhällsekonomiska förutsättningar är goda så kanske bubblan aldrig spricker, utan planar ut och resterande ekonomi växer ikapp, eller inte...

Således har du förespråkat bubbla i över 10 år, kan man ha mer fel?

Själv har jag tjänat över 4 miljoner på att spekulera i att det inte varit en bubbla i 10 år, och har nu 6 st nyproduktionslägenheter som ska säljas kommande året. Kan man ha mer rätt??

.
Senast redigerad av tgv23000 2014-12-04 kl. 18:45.
2014-12-04, 19:13
Avslutad
Citat:

Själv har jag tjänat över 4 miljoner på att spekulera i att det inte varit en bubbla i 10 år, och har nu 6 st nyproduktionslägenheter som ska säljas kommande året. Kan man ha mer rätt??

.

Suck...

Trist när folk inte förstått ett endaste ord av det man skrivit.
2014-12-04, 22:52
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonEisen
Om reporäntan fortsätter vara noll, så tror jag amorteringskravet kommer få lika små nationella effekter på priserna som bolånetaket hade 2010, men regionalt kan det förstås slå mer eller mindre hårt.
Vänta då till räntan går upp och vi redan har amorteringskrav , då blir det åka av!
2014-12-04, 23:00
Medlem
Citat:

.

Så du har sex st lägenheter i spekulationssyfte? Och hävdar att det INTE är ett bubbla? Suck..
2014-12-04, 23:22
Medlem
Sweetiepies avatar
Citat:

.
Har inte majoriteten av bostadsrättsföreningar krav på att man måste köpa för att bo, och hyra ut i andra hand enbart pga jobb eller studier i annan ort?
2014-12-04, 23:45
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
Har inte majoriteten av bostadsrättsföreningar krav på att man måste köpa för att bo, och hyra ut i andra hand enbart pga jobb eller studier i annan ort?
nej.
2014-12-04, 23:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie

Han köper på ritning och säljer innan inflyttning.
2014-12-04, 23:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Han köper på ritning och säljer innan inflyttning.

Smartaste köpet just nu...
2014-12-05, 02:36
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladeGunnar
Så du har sex st lägenheter i spekulationssyfte? Och hävdar att det INTE är ett bubbla? Suck..

Hehe, tgv23000 är så blind för faktum som en människa kan bli. När han ska komma med ett argument för att det inte är en bostadsbubbla så levererar han ett mycket flagrant bevis för just en bubbla.

Han har sitt huvud så långt ner i jorden så det snart tittar ut på andra sidan jordklotet.

Att människan inte begriper att det är tack vare att det är en bubbla som han har kunnat tjäna pengar på sina bostadsaffärer är snudd på komiskt.
Tragikomiskt om han torskar rejält i slutändan och det lär han väl göra girig som han är.
Senast redigerad av bill clayton 2014-12-05 kl. 02:40.
2014-12-05, 02:58
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Hehe, tgv23000 är så blind för faktum som en människa kan bli. När han ska komma med ett argument för att det inte är en bostadsbubbla så levererar han ett mycket flagrant bevis för just en bubbla.

Han har sitt huvud så långt ner i jorden så det snart tittar ut på andra sidan jordklotet.

Att människan inte begriper att det är tack vare att det är en bubbla som han har kunnat tjäna pengar på sina bostadsaffärer är snudd på komiskt.
Tragikomiskt om han torskar rejält i slutändan och det lär han väl göra girig som han är.
2016 säljer jag min sista lägenhet, går också helt ur aktier, och avvaktar läget. Såna här chanser (2009-2014) kommer inte ofta. Gäller att kunna förutse dom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in