• 1
  • 2
2010-01-29, 17:22
Medlem
KryddAs avatar
Hej, vill bli påverkad och har bara martini hemma (som jag inte gillar) så måste blanda det med något. Googlat på drinktips men då är det oftast massa annat tjaffs med som jag inte har. Jag söker någon lämplig läskedryck som jag kan köpa på Ica. Några tips?!
2010-01-29, 17:44
Medlem
Päronsoda, alternativt päroncider
2010-01-29, 17:55
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Sprite, Fanta, Redbull, Olika Cidersmaker.
2010-01-29, 18:24
Medlem
KryddAs avatar
Tack för svaren, köper lite budget-redbull och päronsoda så får vi se hur det smakar. Fb är bäst i alla lägen
2010-01-29, 19:51
Medlem
DenFetes avatar
Sprite/Fruktsoda om man nu nödvändigtvis ska ha läsk. Annars är Bombay Gin det bästa
2010-01-30, 21:25
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
Hej, vill bli påverkad och har bara martini hemma (som jag inte gillar) så måste blanda det med något. Googlat på drinktips men då är det oftast massa annat tjaffs med som jag inte har. Jag söker någon lämplig läskedryck som jag kan köpa på Ica. Några tips?!

Lycka till!
Det är som att blanda en drink på diarre.
Du kan blanda det med mjölk, saltvatten, eller ofärdigt vin. Det kommer fortfarande smaka diarre.
Martini-smaken går igenom allting tyvär
Annars vill jag nog föreslå apelsinjuice. Känns som att det ska neutralisera martini-smaken bättre än t ex sprite eller någon slags schweppes.
2010-01-31, 00:55
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wh0re
Lycka till!
Det är som att blanda en drink på diarre.
Du kan blanda det med mjölk, saltvatten, eller ofärdigt vin. Det kommer fortfarande smaka diarre.
Martini-smaken går igenom allting tyvär
Du har halvrätt. Blanda ut den med 8-20 delar bra gin ger dock en rätt ok drink. Annars kan man kan man nog dra i några stänk i en 7,2a och låtsas att man dricker trappistöl (det sista var ett skämt)
2010-01-31, 03:53
Medlem
Argones avatar
Martini är ju gott, vad lallar ni om. Klassiker är ju annars drink mix av någon Ernst "fräsch" smak typ äpple och sprite eller mineral vatten.

Eftersom du verkar helt färsk kan jag väll förklara att desto mer martini du har i desto 'äckligare' kommer drinken bli (enligt dig), men du blir snabbare slirig.
2010-01-31, 15:22
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Du har halvrätt. Blanda ut den med 8-20 delar bra gin ger dock en rätt ok drink. Annars kan man kan man nog dra i några stänk i en 7,2a och låtsas att man dricker trappistöl (det sista var ett skämt)

Jo det är klart. Smaken är ju som baken.
Vissa gillar en drajja, andra inte. Men visst, självklart dricker jag hellre med gin än bara martini.

Vad är det för martini TS har förresten?
För om det är en martini Rosso måste den ju blandas med apelsinjuice nästan, alternativt blanda till en Americano eller haschi Baschi.
Är det däremot bianco, eller extra dry blir det ju bara Dry Martini av det... om man inte dricker den rent med mycket is, limeskiva, apelsinskiva och citronskiva i ett Old Fashioned-glas.
2010-02-06, 10:43
Medlem
KryddAs avatar
Jag orkade ta mig till systemet och fixade riktig (Mariestad 50cl 6,9% på flaska - bästa standard-ölen enligt mig) öl istället. Case closed, tack för hjälpen alla.
2010-02-16, 23:06
Medlem
Rammsbergs avatar
En riktig gentleman har bara torr martini, gärna Noilly Prat, hemma. Och då finns också alltid Gin, exempelvis Bombay Sapphire, i skåpet.
2010-02-16, 23:19
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argone
Martini är ju gott, vad lallar ni om.
Exaktamente! Martini drickes ren eller inte alls. Bör dock tilläggas att jag inte syftar på Martini Rosso här då jag inte får ner det vad det än blandas med.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in