Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-07, 03:54
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Linus på linjen = livet på en stock Ha ha
Har lilla linje-liam en stock tror du, ha ha! Tror du alla elefantlika och lönnfeta linjeluder har en liten söt kussemurra också eller? Snarare elefantfitta! Sådan kvinna sådan fladderfitta!Livet på trillafon = livet på telefon, men somliga har ju trillatifrån. Men du är väl van att kasta in vedpinnen i blå hallen! Sådan man = sådan luspitt! Liten fet och misslyckad va? Ring dina elefantkvinnor på linjen din lilla linus, ta med din lilla luspitt! Lycka till, ha ha! Peta in din lilla pinne i elefantfittorna pillertessan och annapanna fettofarmakapanna! Finns att se på mordhotare2.tk och på you tube, sökrutan= skriv: Heta linjen, klicka på bilden där det står proffesorn, hi hi
__________________
Senast redigerad av nattskatan 2008-09-07 kl. 04:07.
Citera
2008-09-07, 04:02
  #50
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattskatan
Har lilla linje-liam en stock tror du, ha ha! Tror du alla elefantlika och lönnfeta linjeluder har en liten söt kussemurra också eller? Snarare elefantfitta! Sådan kvinna sådan fladderfitta!Livet på trillafon = livet på telefon, men somliga har ju trillatifrån. Men du är väl van att kasta in vedpinnen i blå hallen! Sådan man = sådan luspitt! Liten fet och misslyckad va? Ring dina elefantkvinnor på linjen din lilla linus, ta med din lilla luspitt! Lycka till, ha ha! Peta in din lilla pinne i elefantfittorna pillertessan och annapanna fettofarmakapanna! Finns att se på mordhotare2.tk och på you tube, sökrutan= skriv: Heta linjen, klicka på bilden där det står proffesorn, hi hi
Ja, det är inte lätt att ha en liten! Inte ens pillertessan ville ha mig!!!!
Men nu ska jag sova, alltför mycket piller gör NewDeer trött... Godnatt skatan
Citera
2008-09-07, 04:14
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Ja, det är inte lätt att ha en liten! Inte ens pillertessan ville ha mig!!!!
Men nu ska jag sova, alltför mycket piller gör NewDeer trött... Godnatt skatan
Faán va tråkiga ni är! Ni måste ha förståelse för en frustrerad retsticka nu när mitt skypekonto är slut, ni måste ställa upp som provoceringsobjekt nu när jag har det sååå svårt! Kommer inte åt dem, ska åka och fotta några fetton imorrn, men jag har ju hela natten kvar, grrrrrr!
Citera
2009-02-07, 17:11
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
Finns denna linje kvar än?
Inte från min lur i alla fall..

Men det fanns någon annan linje, där man kunde välja sista två siffrorna, kanske är samma dock minns ej numret, men var 08 också.
Citera
2009-02-07, 17:14
  #53
Medlem
Claysons avatar
08-50 00 20 30 verkar fungera?
Citera
2010-01-29, 16:08
  #54
Medlem
Seed4s avatar
Heta linjen på 80-talet

Vem minns inte heta linjen på 80-talet innan datororerna klivit in i var mans hem.Hur mycket man ljög om allt.Själv lurade jag en äldre herre att köra flera resor mellan 2 norrlandsstäder för att träffa mig.sedan skyllde man på förhinder då man i själva verket såg på hur han sökte en mullig blondin i kortkort.Sen levde man på det i en vecka.
__________________
Senast redigerad av Seed4 2010-01-29 kl. 16:10.
Citera
2010-01-29, 16:26
  #55
Medlem
punksvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seed4
Vem minns inte heta linjen på 80-talet innan datororerna klivit in i var mans hem.Hur mycket man ljög om allt.Själv lurade jag en äldre herre att köra flera resor mellan 2 norrlandsstäder för att träffa mig.sedan skyllde man på förhinder då man i själva verket såg på hur han sökte en mullig blondin i kortkort.Sen levde man på det i en vecka.

Heta linjen existerar i allra högsta grad ännu. Verkar dessutom vara ett urval av de mest perverterade, störda och allmänt trasiga människor vi har att uppbringa i landet som häckar där när vi andra gick äver till internetchat på 90-talet.
Ska nämnas att jag själv aldrig ringde dit på 80-talet. Men har ringt någon gång i nutid och lyssnat, och fy faen vilka galningar det häckar där, skriker och gapar och har sig.

http://www.linjen.se/
http://www.mordhotare2.tk/

edit: Hur fick du ihop att den här tråden skulle ligga i länktips?
__________________
Senast redigerad av punksvin 2010-01-29 kl. 16:39.
Citera
2010-01-30, 00:18
  #56
Medlem
soundchecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punksvin
Heta linjen existerar i allra högsta grad ännu. Verkar dessutom vara ett urval av de mest perverterade, störda och allmänt trasiga människor vi har att uppbringa i landet som häckar där när vi andra gick äver till internetchat på 90-talet.
Ska nämnas att jag själv aldrig ringde dit på 80-talet. Men har ringt någon gång i nutid och lyssnat, och fy faen vilka galningar det häckar där, skriker och gapar och har sig.

http://www.linjen.se/
http://www.mordhotare2.tk/

edit: Hur fick du ihop att den här tråden skulle ligga i länktips?

För oss som aldrig har testat det här med Heta Linjen. Hur funkar det? Är det så enkelt att folk enbart pratar om sexrelaterade saker. Lyssnar man på folk också? Och det här gillar folk?
Citera
2010-01-30, 01:12
  #57
Medlem
punksvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soundcheck
För oss som aldrig har testat det här med Heta Linjen. Hur funkar det? Är det så enkelt att folk enbart pratar om sexrelaterade saker. Lyssnar man på folk också? Och det här gillar folk?

Ringer du till sexlinjerna är det mest män i alla åldrar som sitter och runkar och söker någon likasinnad att få runka av typ, det lilla jag hört i alla fall.
Men på de "vanliga" linjerna är det mest massa människor som tjatar om allt och inget. Ibland kommer det även in sk. linjemuppar och bråkar, skriker och har sig. Något som verkar vara populärt (aldrig hört själv dock) är att försöka kartlägga stammisarna med vad de heter, var de bor och jobbar osv.
Jag tror det mest är folk som är ensamma och utanför som ringer, många mår säkert dåligt, det liksom hörs på stämmningen, de flesta talar med dämpade röster osv. Många är nog lite på lyset också.
Det går utmärkt att bara lyssna, jag skulle aldrig få för mig att börja prata med någon där.

Ta en koll på sidan jag länkade till ovan: http://www.mordhotare2.tk/ Där har du vad som verkar vara creme de la creme av Heta Linjens galningar. Finns en massa inspelningar också av hur snacket kan gå...
Finns en tråd om mordhotare.tk (som den först hette) här: https://www.flashback.org/t569332

Lika bra att nämna det, jag ringer inte frekvent till heta linjen. Men jag har gjort det av nyfikenhet och för att bilda mig en uppfattning om vad fan det är för ett ställe.

Jag tycker du ska testa om du är nyfiken, det är inte så lätt att förklara detta fenomenet. Det kostar som ett lokalsamtal och det ligger inga dolda avgifter någonstans. Blir det otäckt är det bara att byta rum eller lägga på.
Citera
2010-01-30, 15:44
  #58
Avstängd
Centons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seed4
Vem minns inte heta linjen på 80-talet innan datororerna klivit in i var mans hem.Hur mycket man ljög om allt.Själv lurade jag en äldre herre att köra flera resor mellan 2 norrlandsstäder för att träffa mig.sedan skyllde man på förhinder då man i själva verket såg på hur han sökte en mullig blondin i kortkort.Sen levde man på det i en vecka.

Var är länken du vill dela med dig av?
Citera
2010-01-30, 16:57
  #59
Medlem
Seed4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seed4
Vem minns inte heta linjen på 80-talet innan datororerna klivit in i var mans hem.Hur mycket man ljög om allt.Själv lurade jag en äldre herre att köra flera resor mellan 2 norrlandsstäder för att träffa mig.sedan skyllde man på förhinder då man i själva verket såg på hur han sökte en mullig blondin i kortkort.Sen levde man på det i en vecka.
Jag ska utveckla mer vad som är syftet med denna tråd.det var en softare jargong mellan 82 och 90 ungefär.Det var skellefte-linjen där man åkte ut från ett fack till ett annat.stockholmslinjen minns jag inte så mycket av,Pite-linjen och Lule-linjen där man var inne hur länge som helst.Finns det inga 50-plussare på FB som var med då och minns en del profiler som var stammisar på Hetan.
Citera
2010-01-30, 17:58
  #60
Medlem
burfogels avatar
Kostade det inte typ 20 spänn i minuten på Heta Linjen? Hur hade folk råd att tjata bort en halvtimme bara för att de var uttråkade?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback