Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Trådstarten och topic i tråden är detta, postat av MoLoK. Till det kom ett inklipp citat från Katrin Z blogg.
Vad som ska diskuteras verkar framgå ganska klart, det står ingenting om judar i trådstarten, inte heller nämns det i citatet.
Det närmsta man kommer är "Jag skäms för att jag har polskt påbrå.".
Hon påstår sig inte ens vara polack, utan bara att hon har polskt påbrå.
Ja, poängen här är att hon tar upp hennes polska påbrå i relation till blattar, alltså är hennes påbrå, judiskt eller polskt, i allra högsta grad av relevans för tråden, eftersom hon inte bara tar upp hennes etniska bakgrund, utan det fetmarkeras även av MoLoK.
Förstår du nu? Eller var den här kopplingen för svår för dig att sätta ihop två och två?
Citat:
Men jag anser inte att det är OT att påpeka att hon är judinna, och är besläktat med mediajudarna.
Problemet är när det enbart börjar handla om judar och judendomen istället för bio och invandring samt händelser sammanknippade med dessa saker.
Det är inget problem alls. Tråden startades i invandringsforumet, diskussionen var centrerad kring en halvpolsk, halvjudinna som diskuterade den pseudo-etniska gruppen "blattar" i svenska biosalonger i nedsättande ordalag och hennes bakgrund som invandrare i Sverige, och att hon skämdes över hennes bakgrund. Alltså är hon själv och hennes bakgrund i hög grad av relevans för trådens ämne.
Citat:
Jag skrev till och med i PM att ville de diskutera Katrin Z så får de göra det i skvallerforumet.
Det behövs inte en ny tråd i skvallerforumet, det vore helt onödigt att starta en ny tråd om hennes judiskhet när det redan finns en där det diskuteras i invandringsforumet.
Citat:
Om folk är intresserade av att läsa vad det var som raderades, så kan jag nog fixa det. Tror det finns ett sätt, ska bara fråga om man får göra så....
Sålänge du inte har hårdraderat inläggen ifråga så är det lugnt (har du ens möjlighet att göra det?). Då går det att återställa inläggen.
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag är ledsen, men du har helt fel här.
Det tycker jag inte att jag har. Jag förstår att du tar dina moderatorers sida i sakfrågan, lite teamwork är inte fel om man skall hålla ihop en administration, och missförstå mig inte här admin, jag tycker att du rent generellt gör ett förbannat bra jobb med det här forumet, det skall du ha beröm för, jag talar bra om Flashback utanför Flashback, men det finns stunder då jag och du har meningsskiljaktigheter, och det här är ett sådant exempel.
Citat:
Att personen är judisk eller ej saknar totalt värde för diskussionen, och det var därför korrekt att radera inlägget.
Nonsens, det saknar inte alls värde för diskussionen. Jag vet inte hur "djupa" diskussioner du har tänkt sätta en gräns för här på Flashback, men om du tänkt tvinga oss till att begränsa diskussionen i tråden ifråga, till blattar på bio när hennes etniska bakgrund är av diskussion för tråden i TS, då begränsar du yttrandefriheten.
Citat:
Om du anser att det finns en judisk aspekt så bör den diskuteras i ett annat forum, nämligen "Judiska och sionistiska konspirationer".
https://www.flashback.org/f288
Du vet att jag inte gillar den avdelningen eftersom den har titeln "konspirationer". Det här är ingen konspiration, det är en polsk judinna som klankar ner på blattar. När t.ex.
Wafa Sultan dissade muslimer och blev därigenom världskänd via nätet var det ingen som tvingade mig att diskutera hennes liveframträdande i någon konspirationsavdelning, trots att hennes kritik mot araber och muslimer var både radikalare och djupare än det skitpratet Katrin Zytomierska fick hjärnsläpp och beslutade sig för att skriva ner i hennes blogg.
Citat:
Denna tråd var startad i " Integration och invandring", och i den diskussionen är det av värde att hon är polsk, men inte ifall hon är judinna.
Är du seriös?

Jag blev helt paff när jag precis läste det här i skrivande stund. Du kan väl inte mena allvar? Hon råkar vara av judisk bakgrund, antingen halvjudisk och halvpolsk eller bara judinna från Polen. Menar du då att vi inte kan diskutera hennes judiskhet i den tråden bara för att hon inte nämnde att hon är jahood i det citerade stycket ifråga?
Vafan admin, nu förnedrar du vår intelligens med den här anti-logiken.
Citat:
Nu är jag dock medveten om att vissa tycker att namnet på forumet "Judiska och sionistiska konspirationer" är felaktigt då man inte alls ser detta som en konspiration, och att dessa ämnen bör diskuteras i respektive forum. Jag har tidigare sagt nej på den punkten, och det är dessa regler moderatorerna nu modererar efter.
admin
Det är knappast en neutral titel "konspirationer". Du tar en politisk ställning genom att kalla det konspirationer.
Nåväl, man kan inte vara överens om allt, men nog måste du väl instämma om att Jecke stjälper debatten när han ger mig och IvanLendl en tillsägelse för en sådan struntsak? Att han dessutom pekade ut mig och IvanLendl med tillsägelsen trots att det var väldigt många som diskuterade hennes judiskhet är ju något av ett personangrepp mot oss två.
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
När folk väl klagar så har de ingen substans? :sad:
Detta undergräver ju hela funktionen med att revoltera mot moderatorerna, men i detta fallet så verkar Jecke agerat mkt professionellt och EliasAlucard som en äkta hetsig antisemit. Trist.
Äsch, skit ner dig din fjolla, jag är mer semit än de flesta judar, kör inte dina fula "anti-semit" tricks med mig.