Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-29, 17:08
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Vilka kemikalier syftar du på nu?
Har hört att det kan gå RIKTIGT fel och innehålla Metanol, detta är dock bara något jag hört.
Citera
2010-01-29, 18:14
  #14
Medlem
PELSNERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tukotih
Har hört att det kan gå RIKTIGT fel och innehålla Metanol, detta är dock bara något jag hört.

Det är helt normalt att det bildas lite metanol vid mäskjäsning, men aldrig i sån mängd att det blir skadligt.
Citera
2010-01-29, 18:59
  #15
Medlem
Spaniards avatar
Bara ett fyllo eller en fjortis dricker mäsk.
Citera
2010-01-29, 19:33
  #16
Medlem
Psychopatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaniard
Bara ett fyllo eller en fjortis dricker mäsk.
Stämmer bra, iaf. det där med fjortis. När jag o en polare var runt 16-17 år gamla så gjorde vi mäsk på snabbjäst på 3 dagar, eftersom polarens föräldrar var bortresta. Sen sålde vi det till fjortisarna för 20 kr litern.
Citera
2010-01-30, 00:15
  #17
Medlem
Man blir förstås full på mäsk, men det smakar så illa, att det inte är värt det.
Citera
2010-01-30, 09:19
  #18
Medlem
Psychopatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chemicalien
Man blir förstås full på mäsk, men det smakar så illa, att det inte är värt det.
En polare till oss, som hade druckit en hel del av vårat mäsk, så sa vi till honom: -Ta några slurkar till!

Bara det att vi hade fyllt flaskan med hamnvatten, med oljor, alger o all helvetes skit. Men han märkte ingen skillnad...
Citera
2010-01-30, 21:10
  #19
Medlem
-Kniffel-s avatar
Fyfan vad äckligt det är..! Jag blir aldrig bakis förutom den enda gången jag drack mäsk. Brukar bara bli lite seg dan efter jag druckit men den här gången mådde jag sjukt dåligt.
Citera
2010-01-31, 18:39
  #20
Medlem
Priamoss avatar
Jag vet inte vad problemet alla har i dessa mäsktrådar egentligen. Jag frågade om det var FARLIGT att dricka mäsk och vilka ev. farliga ämnen som kan finnas i mäsk.
Huruvida det är gott, vad man ska grogga det med eller liknande skiter jag blankt i då tråden inte handlade om det
Citera
2010-01-31, 18:43
  #21
Medlem
-Kniffel-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Priamos
Jag vet inte vad problemet alla har i dessa mäsktrådar egentligen. Jag frågade om det var FARLIGT att dricka mäsk och vilka ev. farliga ämnen som kan finnas i mäsk.
Huruvida det är gott, vad man ska grogga det med eller liknande skiter jag blankt i då tråden inte handlade om det
Du borde skrivit "Är mäsk farligt?" i rubriken
Citera
2010-01-31, 21:11
  #22
Medlem
Priamoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Kniffel-
Du borde skrivit "Är mäsk farligt?" i rubriken
Kanske det, men de andra borde läst första inlägget i tråden också...
Citera
2010-02-02, 19:15
  #23
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tukotih
Har hört att det kan gå RIKTIGT fel och innehålla Metanol, detta är dock bara något jag hört.
Bult är djävulens dryck ja, men Metanol
bildas det inte.
Citera
2010-02-02, 19:41
  #24
Medlem
WaRs avatar
Klarnad mäsk är ju vin, fast man har använt rent socker och tillsatt jäst istället för druvor. Det är nog t.o.m. mindre "farligt" att dricka mäsk än att dricka vin. Är den inte riktigt klarnad utan grumlig så betyder det att det finns jäst i mäsken vilket man kan bli jävligt kass i magen av.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback