Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-26, 18:52
  #1
Medlem
Priamoss avatar
Inför en utekväll krävs en hel del sprit. Om man då har druckit alldeles för mycket dyr sprit från systemet och inte har tillgång till brännare så förs ju fylletankarna direkt till mäsk!
Jag har provat druckit det under mina år och till skillnad från alla andra här inne så står jag ut med smaken om man shottar det/blandar ut det. Tanken på alkohol per krona gör det värt det om inte annat


Så, är det så farligt att dricka mäsk egentligen? Finns det konkreta ämnen i mäsk som inte finns i sprit som är mindre bra att få i sig?
Citera
2010-01-26, 19:13
  #2
Medlem
Finkelolja kör det igenom lite aktivt kol så ska det väl inte vara så farligt.. Men i mäsken har du ju kvar allt skit som kokas bort vid destillation
Citera
2010-01-26, 19:17
  #3
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Priamos
Inför en utekväll krävs en hel del sprit. Om man då har druckit alldeles för mycket dyr sprit från systemet och inte har tillgång till brännare så förs ju fylletankarna direkt till mäsk!
Jag har provat druckit det under mina år och till skillnad från alla andra här inne så står jag ut med smaken om man shottar det/blandar ut det. Tanken på alkohol per krona gör det värt det om inte annat


Så, är det så farligt att dricka mäsk egentligen? Finns det konkreta ämnen i mäsk som inte finns i sprit som är mindre bra att få i sig?

Nej det är inte farligt. Drick och njut. Kan dricka det utan att spä ut också smakar inte så illa fast godare om man blandar.
Citera
2010-01-27, 14:34
  #4
Medlem
Om du klarnar det ordentligt går det finfint att dricka.
Är inte farligt att dricka grumligt heller, men det är äckligt som fan och det är nog lika äcklgit som t-röd faktiskt, om inte äckligare.

Men prisskillnaden för 25 liter mäsk och 25 liter vitt vin är inte många kronor och det är lika lätt att göra.
Så satsa på vinet istället, 10 gånger så gott.
Citera
2010-01-28, 16:29
  #5
Medlem
snikvards avatar
Spydde som en hund sist jag drack mäsk trots att jag druckit mängder av denna ädla vätska i yngre år. Mår piss bara jag känner lukten nu
Citera
2010-01-28, 16:55
  #6
Medlem
Alcoholocaust-s avatar
Har läskat mig med denna välsmakande dryck i ett år nu och måste säga att man blir van med smaken. Dock skall det vara klarnat eller lite grumligt. Helgrumlig mäsk smakar ju inte direkt choklad och gröna skogar.
Citera
2010-01-28, 23:25
  #7
Medlem
Förstår inte vad som är så svårt? fun light lime eller annan sur saft, helst utan socker annars spyr du av allt socker. Men håller dock med de som säger att vin kostar lika mkt och är lika värt att göra (ungefär) ett litet plus är att det är 100 gånger godare.
Citera
2010-01-28, 23:27
  #8
Medlem
uberalles avatar
Fast det är inte lika starkt
Citera
2010-01-28, 23:44
  #9
Medlem
mahutma_homos avatar
Plastbrännaren sägs ju funka bra.
Citera
2010-01-29, 01:32
  #10
Moderator
Falukropps avatar
Varför inte sätta billigaste möjliga vinsats och dricka det istället för att plåga i sig mäsk? Visst, det är nog inte gott, men fan så mycket bättre än mäsk i alla fall.

Har inte hållit på med vinsatser sen den glada fjortistiden, men då körde vi stenhårt på en som hette Vinamat, har för mig den kostade 125 spänn och gav 25 liter vin. Det borde inte vara omöjligt att få tag på nåt för under 200 spänn ens såhär femton år senare :>

Men för att hålla oss till ämnet, mäsk i sig är inte farligt. Fisarna man lägger några timmar efter man kolkat i sig ett par liter mäsk är det däremot :>
Citera
2010-01-29, 02:29
  #11
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Priamos
Inför en utekväll krävs en hel del sprit. Om man då har druckit alldeles för mycket dyr sprit från systemet och inte har tillgång till brännare så förs ju fylletankarna direkt till mäsk!
Jag har provat druckit det under mina år och till skillnad från alla andra här inne så står jag ut med smaken om man shottar det/blandar ut det. Tanken på alkohol per krona gör det värt det om inte annat


Så, är det så farligt att dricka mäsk egentligen? Finns det konkreta ämnen i mäsk som inte finns i sprit som är mindre bra att få i sig?

Du lär få rännskita av det om det inte kommer upp igen. Varföre dricka något som smakar fan, inte är destillerat, är grumligt och innehåller kemikalier om det handlar om vinsatser som inte är färdiga?

Sedan är det ju så att inälvorna, bla levern får betydligt mer stryk av skitviner och annan skitsprit än om man dricker riktiga varor.
Citera
2010-01-29, 03:09
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Du lär få rännskita av det om det inte kommer upp igen. Varföre dricka något som smakar fan, inte är destillerat, är grumligt och innehåller kemikalier om det handlar om vinsatser som inte är färdiga?

Sedan är det ju så att inälvorna, bla levern får betydligt mer stryk av skitviner och annan skitsprit än om man dricker riktiga varor.
Vilka kemikalier syftar du på nu?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback