Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2010-02-03, 18:12
  #85
Medlem
cephs avatar
GalnaSmurfen: Du är hopplöst insurrad i UFO-konspirationen och du har svalt den icke-falsifierbara och högst icke-veteskapliga* hållningen som kännetecknar s.k. foliehattar. Dina resonemang håller helt enkelt inte för fem öre. Bilderna från förr visar inga UFO:n utan det är en nutida tolkning, det finns mängder av fullt logiska och godtagbara förklaringar för fenomen som "foo fighters" m.m. Nazisterna hade helt inga tefat (de hade nog med problem att få en axialkompressormatad jetturbin att funka, problem med atombomben, problem med brist på materiel i övrigt pga. handelsstopp och omfattande industribombning)...

* Logiska förklaringar är automatiskt humbug, kommer de från officiellt håll är det en konspiration oavsett hur mycket fakta de kan presentera som stöder det hela. Vetenskapen konspirerar, alltsamman, konspirationen är så fruktansvärt omfattande att den till och med lär ut felaktig fysik i skolböcker (de fysiska konstanterna är helt klart modifierade m.m.) för att eleverna ska finna att saker är rimliga när de med riktig vetenskap skulle vara helgalna och säkert utomjordiska. Allt som ens på det vagaste sätt kan verka utomjordiskt är automatiskt utomjordiskt och kommer det senare en förklaring så är det en konspiration. Allt som inte verkar utomjordiskt på något sätt är kanske utomjordiskt för då är vår fysiska kunskaper felaktiga (som sagt) eller så, hör och häpna, är utomjordingarna shapeshifters och kan se ut som en Boeing 737:a om de vill!

Problemet med denna hållning? Tja, det är samma sak som Gud. Går helt enkelt inte att få in er på något annat spår eftersom ni är så fruktansvärt trångsynta.
Citera
2010-02-03, 19:00
  #86
Medlem
BirkBorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Går helt enkelt inte att få in er på något annat spår eftersom ni är så fruktansvärt trångsynta.
Lustigt, jag finner detsamma om er extremskeptiker.
Men men tiden lär visa vem som har rätt.
Citera
2010-02-03, 20:40
  #87
Medlem
GalnaSmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Lite sött när du citerar dig själv och använder det som enda argument.

Hade du fler än "tre forskar" som referns till "de flesta"?

Whatever, du förstod ju inte vad jag hade skrivit så jag blir ju tvungen att upprepa mig själv.
Det enda jag säger är att det är den troligaste teorin om man tar till vara på all information, förstår inte varför ni diskuterar något som ni uppenbarligen inte har undersökt tillräckligt utförligt.

Som sagt, ingen annan förklaring täcker alla variabler, men släng ur dig några andra möjliga teorier, bygg en hypotes själv, gör arbetet, snacka inte bara en massa skit.

Hur många tror du att det finns som undersöker det här överhuvudtaget? Abductions är till och med tabu inom ufologi, mer eller mindre. Ingen brukar ge det så mycket uppmärksamhet även fast det är en uppsjö av vittnen som talar om samma erfarenheter.


Citat:
Ursprungligen postat av ceph
GalnaSmurfen: Du är hopplöst insurrad i UFO-konspirationen och du har svalt den icke-falsifierbara och högst icke-veteskapliga* hållningen som kännetecknar s.k. foliehattar. Dina resonemang håller helt enkelt inte för fem öre. Bilderna från förr visar inga UFO:n utan det är en nutida tolkning, det finns mängder av fullt logiska och godtagbara förklaringar för fenomen som "foo fighters" m.m. Nazisterna hade helt inga tefat (de hade nog med problem att få en axialkompressormatad jetturbin att funka, problem med atombomben, problem med brist på materiel i övrigt pga. handelsstopp och omfattande industribombning)...

* Logiska förklaringar är automatiskt humbug, kommer de från officiellt håll är det en konspiration oavsett hur mycket fakta de kan presentera som stöder det hela. Vetenskapen konspirerar, alltsamman, konspirationen är så fruktansvärt omfattande att den till och med lär ut felaktig fysik i skolböcker (de fysiska konstanterna är helt klart modifierade m.m.) för att eleverna ska finna att saker är rimliga när de med riktig vetenskap skulle vara helgalna och säkert utomjordiska. Allt som ens på det vagaste sätt kan verka utomjordiskt är automatiskt utomjordiskt och kommer det senare en förklaring så är det en konspiration. Allt som inte verkar utomjordiskt på något sätt är kanske utomjordiskt för då är vår fysiska kunskaper felaktiga (som sagt) eller så, hör och häpna, är utomjordingarna shapeshifters och kan se ut som en Boeing 737:a om de vill!

Problemet med denna hållning? Tja, det är samma sak som Gud. Går helt enkelt inte att få in er på något annat spår eftersom ni är så fruktansvärt trångsynta.

Bilden från Nuremberg visar visst UFO's, det är definitionen av vad UFO's är och bilden är inte alls en modern tolkning, den är ristad i trä och visar dessutom ett kraschat UFO, det och beskrivningarna målar upp bilden av en luftstrid.
Två fel, en bild.

Jahaja, i många foo fighter fall finns det inte alls förklaringar, vi vet iaf att militären har tagit väldigt seriöst på det här, intelligent styrda skepp, så beskrivs dom. Deras ställning till dom lär vara rätt seriös, annars skulle dom inte vid olika tillfällen försöka skjuta ner dom.

Om nazisterna inte hade flygande tefat så tvivlar jag att något annat land skulle haft det, tefaten kan därför inte ha kommit från jorden enligt dig, såvida du inte tror att dom kommer från hollow earth?

Du målar ju in dig i ett hörn, försöker du påstå att inget högteknologiskt mekaniskt skepp som har observerats göra häpnadsväckande omöjliga(för oss) manövrar har funnits på jorden?

För det finns högar av rapporter som skulle passa in på det signalamentet, och dom bevisar dig alla fel. Det här är fakta och inte ens diskuterbart.

I din sista paragraf rabblar du ju bara upp en massa dynga, sluta med halmdockorna, jag brände upp dom.
Citera
2010-03-03, 02:35
  #88
Medlem
MartinStLouiss avatar
Michio Kaku diskuterar saken lite granna i denna video, tycker att den är rätt intressant:

http://www.youtube.com/watch?v=Mt2RaMEzKfw
Citera
2010-03-03, 02:39
  #89
Medlem
HaWwKs avatar
Det borde vara uppenbart för alla som är lite insatta i ämnet att inse att ufon existerar. Vad de är kan nog inte dom flesta säga, förutom de som blivit abducted kanske.

11 000 000 påstår sig ha sett dem. Tror åtminstone 1 fall är äkta jag.

Somliga är ju dock så trångsynta att de kan inte se bortom vad de trott hittills. De måste öppna upp sig för att kunna ta in ny information.
Citera
2010-03-13, 00:27
  #90
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
En hel drös länder har börjat släppa på sekretessen runt ufo-rapporter.

I stort sett alla rapporterna handlar ju om föremål som vi redan känner till. Sateliter, meteorer, flygplan, väderballonger, planeten venus(!!) mfl.

Däremot så finns det några enstaka fall som vi inte kan förklara, sen om detta beror på väderfenomen vi inte riktigt har koll på (typ kulblixtar, plasma, "feer") eller utomjordiska farkoster som kontrolleras av varelser från yttre rymden låter jag vara osagt.

Helt klart är dock att dessa hittils oförklarade ljusfenomen uppe i luften har påträffats otaliga gånger på många platser runt hela jorden.
Citera
2010-03-13, 02:07
  #91
Medlem
Mcnoodless avatar
det aftonhoran skriver är bull.
Tror knappast det finns "aliens" och om dom väl finns tror jag inte vi kommer leva så länge att vi kommer uppleva det
Citera
2010-03-13, 10:12
  #92
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcnoodles
det aftonhoran skriver är bull.
Tror knappast det finns "aliens" och om dom väl finns tror jag inte vi kommer leva så länge att vi kommer uppleva det
Om du menar taffligt sekulariserade versioner av olika andar så håller jag med dig. Men om man skulle skicka iväg en sond till någon exoplanet "bara" för att hitta alger så finns det utomjordiska livet inte mindre utomjordiskt liv än vad senaste 60 årens vedervärdiga populärkultur har fantiserat fram.

Hellre att läsa en skiffyberättelse om hur det är att vara kristen i Sverige 2050 än den femtielfte versionen av små gröna suspekta män som är i maskopi med CIA, NSA och resten av den amerikanska bokstavssoppan.
Citera
2010-03-13, 10:37
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaWwK
Det borde vara uppenbart för alla som är lite insatta i ämnet att inse att ufon existerar. Vad de är kan nog inte dom flesta säga, förutom de som blivit abducted kanske.

11 000 000 påstår sig ha sett dem. Tror åtminstone 1 fall är äkta jag.

Somliga är ju dock så trångsynta att de kan inte se bortom vad de trott hittills. De måste öppna upp sig för att kunna ta in ny information.


Ja UFO:n existerar! Unidentified Flying Objekt = Oidentifierat flygande föremål.
Helt enkelt föremål i luften som inte kan identifieras. När de identifieras så är de ing UFO:n längre!

11 000 000 har sett Oidentifierade Flygande Föremål. Vad menar du med att 1 fall är äkta? Äkta Oidentifierat Flygande Föremål eller.....?
Citera
2010-03-13, 10:56
  #94
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalnaSmurfen
Whatever, du förstod ju inte vad jag hade skrivit så jag blir ju tvungen att upprepa mig själv.
Det enda jag säger är att det är den troligaste teorin om man tar till vara på all information, förstår inte varför ni diskuterar något som ni uppenbarligen inte har undersökt tillräckligt utförligt.

Som sagt, ingen annan förklaring täcker alla variabler, men släng ur dig några andra möjliga teorier, bygg en hypotes själv, gör arbetet, snacka inte bara en massa skit.
Att en del ljuger, andra fantiserar, några hallucinerar.
Citera
2010-03-13, 20:23
  #95
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilone666
Hur många planeter finns det i universum? ville säga miljoner men vågar inte för är inte så insatt.

Inte riktigt. Det finns över tusen triljoner planeter i universum.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback