2012-10-21, 10:26
Medlem
urverksapelsins avatar
Visserligen säger titeln Bra skådespelares..... men vi tänjer begreppen och för in Cynthia Rothrock i Undefeatable. De övriga i filmen har väl knappt deltagit i något annat.
Citera
2012-10-30, 22:24
Medlem
urverksapelsins avatar
Mickey Rourke har väl gjort en del trams, men Harley Davidsson and the Marlborough man måste väl ta priset.
Angelägen om att påpeka att det han gjorde tidigare räcker för att älska honom: Drakens år, Angel Heart. Och då räknar jag inte ens in det han gjorde som yngling.
Citera
2012-10-30, 22:46
Medlem
Knasibass avatar
Gary Oldman i den pinsamma remaken av The Scarlet Letter... Det sägs att han var full nästan hela tiden under inspelningen, jag förstår att han var tvungen till det för att stå ut.
Citera
2012-11-08, 22:32
Medlem
urverksapelsins avatar
Intressant, det får jag kolla upp. Näste man till rakning är Don Johnsson och Mickey Rourke två på en gång i Harley Davidsson and the Marlborough man. Fy bubblan som min farmor sade!
Citera
2012-11-12, 22:25
Medlem
urverksapelsins avatar
Har precis kollat på American Battleship; Buddha hjälp mig! Det lär ju vara Mario van Peebles absoluta bottennapp. Trist på en kille som gjort så mycket bra. Hursomhelst rekommenderar jag filmen; låter kanske galet, men den är gravt underhållande. Jag tror det är en kommande kalkonklassiker. Den är "bra" dålig, inte bara dålig som tex Raptor Island. Den har charm i sin uselhet likt The Room, Troll 2, Showgirls, Battlefield Earth, mfl.
Citera
2012-11-12, 22:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Har precis kollat på American Battleship; Buddha hjälp mig! Det lär ju vara Mario van Peebles absoluta bottennapp. Trist på en kille som gjort så mycket bra. Hursomhelst rekommenderar jag filmen; låter kanske galet, men den är gravt underhållande. Jag tror det är en kommande kalkonklassiker. Den är "bra" dålig, inte bara dålig som tex Raptor Island. Den har charm i sin uselhet likt The Room, Troll 2, Showgirls, Battlefield Earth, mfl.

Dessutom är ju Carl Weathers med, inte en av hans bästa roller direkt.
Citera
2012-11-14, 14:27
Medlem
Carlcoolings avatar
Daniel Day Lewis i Nine, han gör väl okej ifrån sig. Fast för att vara honom är både han och filmen riktigt usel.
Citera
2012-11-14, 14:30
Medlem
FarbrorKjells avatar
Ernst-Hugo i Raggargänget, svensk kalkonklassiker från 1962.
Eller förresten, alla som var med i filmen känner det nog som ett bottennapp.
Citera
2012-11-14, 14:41
Medlem
Magnet83s avatar
Ryan O'Neal som varit nominerad till både Oscar och Golden globe för bästa manliga huvudroll var usel i "Tough Guys Don't Dance". Den här scenen är väl det bästa exemplet även om jag inte sett filmen i sin helhet.
Citera
2013-01-07, 00:09
Medlem
urverksapelsins avatar
Tankade hem Alistair Macleans samlade verk i film. Några är bra (Åtta glas, Breakhart pass) några mediokra (Det gyllene mötet, Festen vid grottorna), några kassa (Björnön) och så kom............
Robert Vaughn och Donald Pleascense i Dödens flod; http://www.imdb.com/title/tt0098205/?ref_=fn_al_tt_1

Fullkomligt fantastisk urusel B-action. En ren lektion i hur man INTE skall göra en film. Orgie i inkompetens, dels i hur filmen gjorts, dels det faktum att alla i filmen är kompletta idioter. Djungeltripp med kostym, slips och resväska (hej Donald)? En guide som är mer bortkommen i djungeln än affärsmännen som följer honom. Sunkiga regi-försök att härma Apocalypse Now. Flodpirater som skall pirata... Vem? Det finns ingen att råna. Utom djungelstammarnas lerkrus.

Vi såg fem minuter...... Undrade om vi skulle orka eller byta till ett avsnitt av Farscape. Vi gav det 15 min till, och sedan var vi fast. Kunde inte sluta. Vi var på gott humör resten av natten. Skratt efter skratt.
Citera
2013-03-10, 22:44
Medlem
urverksapelsins avatar
Vad är Max von Sydows karriärbottennapp?
Vad är Sven Wollters karriärbottennapp?
Citera
2013-03-28, 21:44
Bannlyst
* Clint Eastwood i Tightrope och The Bridges of Madison County. Kan inte begripa hur han över huvud taget kunde ställa upp på skiten, för det där är ju två av filmhistoriens sämsta verk.
* Christian Bale i Reign of Fire. Till och med Tightrope med Clintan är bättre.
* Nicolas Cage i Next och Season of the Witch.
* Al Pacino och Robert De Niro i Righteous Kill.
Senast redigerad av .soulreaper. 2013-03-28 kl. 22:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in