2012-08-12, 17:24
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Ööööhh. Det är totalt urusel. Inte en flört med nåt. Kill Bill är en flört med 70-tals kung fu; men Tarentino har glimten i ögat, begåvning, bra skådisar och dessutom hämtar han in gamla stjärnor från just 70-talet. Det är det avgör. Kan inte hitta någon försonande kvalitet med HWAS.

Skriv för helvete inte Kill Bill och begåvning i samma mening. Tarantinos homagefilmer är inte något annat än själlösa rip-offs av bra, kultiga filmer. Finns inget hjärta, bara en massa runkande.

Hobo with a Shotgun var gjord med kärlek för sleaze/slime-genren. Filmen påminner mer om Tromas filmer, än om exploitationfilmer. En blandning av The Toxic Avenger och Street Trash - ej handlingsmässigt, såklart.

Sen ger Hauer en väldigt bra prestation i filmen, också.
Citera
2012-09-07, 19:47
Bannlyst
Jag säger Kristen Stewart i Twilight. Jämfört med andra filmer hon varit med i är den riktigt usel.
Citera
2012-09-07, 20:46
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandel-Karlsson
Jag säger Kristen Stewart i Twilight. Jämfört med andra filmer hon varit med i är den riktigt usel.
Inte som att han gjort något märkbart bra nån gång direkt
Citera
2012-09-09, 21:29
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meyer_Lansky
Egentligen borde man kanske göra åtskillnad mellan olika sorters bottennapp.

Typ 1: Brödjobb. Etablerad skådis får något decennium efter sin storhetstid ta vad som bjuds. Ex: Oscarsvinnaren F. Murray Abraham i Blood Monkey; Malcolm McDowell i Cyborg 3: The Recycler. Inte så mycket att säga om denna... en måste ju leva.

Typ 2: Fåfänglighetsprojekt. där en etablerad stjärna ger sig på huvudroll & regi (gärna även manus, scenografi etc) enbart för att misslyckas kapitalt. Typexempel: Kevin Costner i The Postman.

Typ 3: Mysterier. Här har vi den kanske mest intressanta kategorin. Skådespelare som till synes befinner sig i en gynnsam del av karriären ställer upp på fullständigt oförklarliga projekt. Kompistjänst till regissören? Tillfälligt vansinne? Sitter producenten rent av inne med komprometterande bilder på personen ifråga? Många frågor, inga svar. Typexempel: Michael Caine i Jaws 4.

Jag skulle säga att Michael Caine planerar sina jobbinsatser som vilken frisör/hantverkare som hellst, någon ringer och finns det plats i kalendern så säger han ja. Det mesta är ren skit, resten är filmer han faktiskt lyckas lyfta några snäpp.

Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Så igår Rutger Hauer i Hobo with a shotgun; jo, ni läste rätt, liftaren John Ryder, replikanten Roy Batty. Jag vet att han har gjort en del sunk, men ingenting kan vara så här dåligt i hans karriär
Hobo with a shotgun är lätt den bästa film jag sett i år. Underbart lågbudget. Men det är ju inte en film man sitter och grunnar på efteråt, men diskuterar de geniala scenerna gör jag gärna.
Citera
2012-09-09, 21:38
Medlem
Sylvester stallone Italian stallion. Travolta staying alive 2
Citera
2012-09-09, 23:45
Medlem
ReubenFlaggs avatar
De Niro i Analysera mera-filmerna.
Citera
2012-10-08, 23:22
Medlem
urverksapelsins avatar
Wesley Snipes i Blade 3.Dels är filmen kass, men det väsentliga är vilken otrolig dålig och tråkig insats Snipes gör. Han är inte en cool loner utan en tråkig tölp som bara tittar sig omkring och, ibland ganska sällan, säger något taskigt och går iväg.

Tydligen var han likadan utanför scenen; gick direkt till husvagnen och rökte på tills nästa scen. Han deltog i så absolut lite som han behövde, närbilder och någon stillastående scen; resten fick stuntmännen ta hand om.

Hade jag varit han hade jag tagit varenda chans jag fick att vara i närheten av Jessica Biel, men det är ju jag det.
Citera
2012-10-09, 01:10
Medlem
ZlatanManias avatar
Halle Berry som har tagit emot Emmy och Oscars priser men gjorde en helt usel roll i den otroligt dåliga filmen Catwoman.. Där kan man ju snacka om bra skådespelares bottennapp!

Samma sak är det ju med George Clooney som inte kan vara speciellt stolt över sin insats i Batman & Robin. Porträtterade Batman/Bruce Wayne helt fel och det är inte obefogat att många gillar att driva om hans insats
Citera
2012-10-09, 01:16
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Halle Berry som har tagit emot Emmy och Oscars priser men gjorde en helt usel roll i den otroligt dåliga filmen Catwoman.. Där kan man ju snacka om bra skådespelares bottennapp!
Finns dock mycket annat hon är usel i, en ganska ojämn skådis om du frågar mig.
Citera
2012-10-09, 01:21
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandel-Karlsson
Vilka filmer menar du nu? Hon var ju lika usel i Snow White and the Huntsman.
Citera
2012-10-09, 01:28
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Finns dock mycket annat hon är usel i, en ganska ojämn skådis om du frågar mig.
Dark tide var ju ingen höjdare direkt.
Citera
2012-10-10, 22:12
Medlem
urverksapelsins avatar
Såg just Diamanda Hagans recension av Sextette. Enligt henne/honom har samtliga deltagare försökt dölja sin medverkan under resten av sina karriärer: Ringo Starr, George Hamilton, Tony Curtis, Alice Cooper, Keith Moon, Timothy Dalton, Dom DeLouise.

Mae West själv, som närmar sig åttioårsåldern och spelar en Hollywoodstjärna alla vill ha (!), dog några år efteråt. Tack Buddha att hon inte fick göra något mer. Frågan är om någon av de ovanstående kan matcha vad de gjorde förr eller senare i fråga om bottennapp.

(möjligen Ringo Starr med den där grottmänniskofilmen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in