2013-03-28, 22:23
Medlem
serotonins avatar
Johnny Depp är ju en cool och bra skådespelare, men som Willy Wonka i Tim Burtons Charlie and The Chocolate Factory är han så sjukt jävla usel så han faktiskt förstör hela filmen, som hade kunnat bli bra annars.
Citera
2013-03-29, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Johnny Depp är ju en cool och bra skådespelare, men som Willy Wonka i Tim Burtons Charlie and The Chocolate Factory är han så sjukt jävla usel så han faktiskt förstör hela filmen, som hade kunnat bli bra annars.

Han är lite väl "hyperaktiv" i den filmen, ja. Men filmen i sig blir inte urdålig för det.
Citera
2013-03-31, 14:36
Medlem
ragingcows avatar
Al pacino tycker jag har gjort många bottennapp sen millenium skiftet.

Gigli
88 minutes
Righteous kill
Son of no one
Jack and Jill
Citera
2013-03-31, 15:08
Medlem
SnartHunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandel-Karlsson
Jag säger Kristen Stewart i Twilight. Jämfört med andra filmer hon varit med i är den riktigt usel.

Visserligen citerar jag nu en avstängd person som skrev något för flera månader sedan.

Men! Jag har svårt att tro att någon skulle klassa att vara med i Twilight som ett "karriär-bottennapp". Det var väl snarare hennes stora genombrott?

Sen kan man väl diskutera hur hon är som skådespelare, men det känns inte så relevant i den här frågan.
Citera
2013-03-31, 16:13
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Al pacino tycker jag har gjort många bottennapp sen millenium skiftet.

Gigli
88 minutes
Righteous kill
Son of no one
Jack and Jill

Såg en intressant intervju med Al Pacino för ett tag sen där han pratade just om sin karriär. Nu för tiden var det tydligen så att han kunde göra filmer som han inte trodde på från börjar, bara för pengarnas skull. Han ska tydligen ha vissa ekonomiska problem enligt artikeln.
Citera
2013-03-31, 16:55
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Såg en intressant intervju med Al Pacino för ett tag sen där han pratade just om sin karriär. Nu för tiden var det tydligen så att han kunde göra filmer som han inte trodde på från börjar, bara för pengarnas skull. Han ska tydligen ha vissa ekonomiska problem enligt artikeln.
Usch vilken tråkig inställning, det borde vara tvärtom att såna etablerade skådespelare borde ta roller som tilltalar de istället för att göra filmer för pengarnas skull.

Har förståelse för en skådespelare som tar allt han/hon kommer över för att på så sätt göra sig ett namn. Tänker lite på Michael Madsen som medverkade i 29 filmer under 2011 bara för att han behövde pengarna.
Citera
2013-05-01, 19:56
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorKjell
Ernst-Hugo i Raggargänget, svensk kalkonklassiker från 1962.
Eller förresten, alla som var med i filmen känner det nog som ett bottennapp.
Så är det mog. Taskigt att en av Sveriges genom tiderna mest älskade sådespelare, Sigge Furst, är med; garanterat hans bottennapp.
Citera
2013-05-01, 20:26
Medlem
Rakiis avatar
På tal om Raggargänget har jag haft den stående ett bra tag i hyllan, fyndade den för en tia på DVD och är nog på tiden att jag ser den!
Citera
2013-05-02, 07:59
Medlem
FarbrorKjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Så är det mog. Taskigt att en av Sveriges genom tiderna mest älskade sådespelare, Sigge Furst, är med; garanterat hans bottennapp.
Egentligen är väl allt "regisören" Ragnar Frisks fel, sveriges svar på Ed Wood.

I film efter film lyckas han misshushålla med dåtidens skådespelarelit.
Som bekant var han även inblandad i en packe Åsa-Nissefilmer, en hade räckt mer än väl.

Alla dessa klasskådespelare kommer man främst ihåg för dessa "mindre lyckade" filmer.
Gustav Lövås (idag mest känd som Sjökvist)
John Elfström (Åsa-Nisse)
och många fler, alla har de Ragnar Frisk att tacka för sitt eftermäle.
Citera
2013-05-14, 06:01
Medlem
urverksapelsins avatar
Bob Hoskins i The son of the mask; en del röstar väl på Spice World, som jag inte sett, men det kan ju inte vara värre än TSoftheM.
Citera
2013-05-14, 12:09
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Du skulle inte kunna länka den artikeln om du minns var den fanns?
Citera
2013-05-14, 14:42
Medlem
02-02-2012s avatar
Det är väl lite hårt att dömma någon för filmer som haft en budget i storleksordningen av vad en charterresa kostar? Skall man ta bottennapp är det filmer som är totala katastrofer trots en budget. Italian Stalion är inte en dålig film om ni tänker på vad den kostade och att den filmades på ett par dagar. under 70 och 80 talet experimenterades det även en hel del med film som gör att vissa bottennapp skall ses mer som ett Konstfack projekt än riktiga filmer.

Sen undrar jag om man verkligen kan ta med Steven Seagal i en sån här lista. Har han gjort någon bra film i sin karriär? På farlig mark är väl en av de bättre filmerna han gjort och han försökte ändå starta en debatt om miljön, tror inte att miljörörelsen förlorat på filmen. Indianerna drog nog det kortaste strået i den filmen.

Tycker att den största floppen är Waterworld med både Kevin Costner och Dennis Hopper med en budget på 175 miljoner (var väl dyraste filmen för sin tid?) skall ses som tidernas genom största bottennapp. För er som inte kommer ihåg så spelar Kevin Costner en mutant med simhud och gälar, Dennis Hopper har piratlapp på ena ögat och en skinnjacka med molusker på! Man tog in några av de största namnen för tiden i filmen, Jeanne Tripplehorn var väl tidens då sexigaste stjärna som bara slogs av Sharon Stone och Tina Majorino var väl den största barnstjärnan de hade att tillgå?

De andra filmerna som hittas i tråden är smått pinsamma och allmännt dåliga men inte i närheten av vad Waterworld har att erbjuda. Om jag inte minns fel gjorde de action figurer utöver att de hade någon nöjespark med waterworld tema, dataspel, en fanclub, kläder och en massa andra prylar. Tror man försökte skapa en ny Star Wars med vattentema! Filmen är oslagbar på den här listan som jag ser det och det kommer att bli svårt att någonsin återskapa ett liknande bottennapp någonsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in