2010-01-24, 15:05
Moderator
vfs avatar
OT raderat som berörde Svenska förhållanden/Mod
2010-01-24, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leon66
Kosovo tilhörde Serbien även 1290-1450 under Nemanjic Dynastin, hade inte turkarna varit hade Kosovo fortfarande tillhört Serbien.

Och hade inte serberna varit där så hade Kosovo tillhört albanerna så sluta älta om historiska argument. De håller inte. Det är därför ni gör bort er i Haag just nu i rättegången om Kosovo när ni håller på med sådana löjliga argument.

Citat:
II. Legal Evaluation

1. Historical Rights

This argument is hardly worth discussing, even if we should accept the Serbian distortions of history. What happened 300 or 600 years ago cannot be a basis for rights claimed to-day. With a similar though historically sounder reasoning Germany could demand Rome, Luxemburg or Prague, as German emperors resided there in the middle ages. And if somebody wants to argue historical rights in Kosova, why not go back a few hundred years more, say to the 7th century, when without doubt ancient Albanian but no Slavic language was spoken in the area, and demand that the Serbs go back to the Ukraine or wherever Serbian might have been spoken at the time?

http://jurist.law.pitt.edu/simop.htm

Citat:
Ursprungligen postat av leon666
Albanerna i Kosovo idag är de flesta albanska muslimer från Albanien som passade på att invandra Kosovo med turkarna.

Klassiska storserbiska lögner. Det finns inga belägg på en sådan massinvandring från Albanien, däremot menar historiker att albaner som levde på bergen flyttade ner till låglandet i slutet av 1600-talet och blev i majoritet samtidigt som serber flyttade till rikare delar av balkan som Vojvodina. Jag har redan berättat det här för dig ett antal gånger och visat källor på det men ändå fortsätter du med dessa storserbiska lögner. Lägg ner.

Citat:
Samt att idag är albaner en blandning av alla dess folk därför är Kosovo lika mycket serbiskt som albaner påstår att det är albanskt.

Hur vet du det? När vi diskuterar teorier om albaners ursprung så avfärdar ni allt som är till albanernas fördel. Men helt plötsligt när det handlar om andra teorier så som att albaner är en blandning av dittan och dattan så är det absolut sanning. Skippa lögnerna och visa källor där seriösa historiker påstår detta. Tills dess är du en lögnare.

Obs. Mingel har skett. Det är inte det jag ifrågasätter.

Citat:
Sammanfattning, Kosovo är med Albanien europas rövhål.

Tillsammans med förlorarlandet Serbien som begår kollektiv självmord:

Population "growth" in Serbia 1998-2008
1998: -23046
1999: -29222
2000: -30278
2001: -20573
2002: -24684
2003: -24921
2004: -26134
2005: -34591
2006: -31887
2007: -34703
2008: -33628

http://webrzs.statserb.sr.gov.yu/axd...bor=odel&tab=1
Senast redigerad av Ominus 2010-01-24 kl. 15:34.
2010-01-24, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Och hade inte serberna varit där så hade Kosovo tillhört albanerna så sluta älta om historiska argument. De håller inte. Det är därför ni gör bort er i Haag just nu i rättegången om Kosovo när ni håller på med sådana löjliga argument.

Ni har en oförmåga att inte kunna bygga något dagens Albanien och Kosovo är bra exempel, Kosovo har 50% arbetslöshet och folk flyr plastlandet.

Och du måste förstå att vi har våran åskit och ni har eran,

Angående Haag är det samma sak vi har våra åsikter, det är ju VI som bott i Kosovo och har haft en betyande histria få in det nån gång.

Och det finns 1000000000000000000000000 inlägg om hur vi varit så elaka mot er och andra, men nu när Serbien är så demokratiskt som det bara går och våran president är extremt västvänlig så passar det inte att man ens för förhandlingar på ett demokratiskt vis i Kosovo, patetiskt enligt mig.

Då kan vi lika gärna börja kriga igen om inget passar.
Senast redigerad av leon666 2010-01-24 kl. 15:37.
2010-01-24, 15:43
Medlem
Citat:
Ni har en oförmåga att inte kunna bygga något dagens Albanien och Kosovo är bra exempel, Kosovo har 50% arbetslöshet och folk flyr plastlandet.

Och du måste förstå att vi har våran åskit och nin har eran,

Angående Haag är det samma sak vi har våra åsikter, det är ju VI som bott i Kosovo och har haft en betyande histria få in det nån gång.

Och det finns 1000000000000000000000000 inlägg om hur vi varit så elaka mot er och andra, men nu när Serbien är så demokratiskt som det bara går och våran president är extremt västvänlig så passar det inte att man ens för förhandlingar på ett demokratiskt vis i Kosovo, patetiskt enligt mig.

Då kan vi lika gärna börja kriga igen om inget passar.

1. Eh, Kosovo blev självständig 2008. Vem styrde Kosovo innan dess tror du? Kongoleser?
Och vad tror du den höga arbetslösheten kan bero på? Måhända att det kan bero på att det varit krig i landet? Idiot

Ja, Albanien har haft det svårt. Vad är din poäng? Menar du att landet inte utvecklas? Har du några källor på att Albanien går bakåt istället för framåt? Icke-storserbiska källor tack.

2. Återigen - storserbiska argument. Nej, ni storserber är inte de enda som levt i Kosovo. Hur många gånger måste jag säga detta till dig? Få in det i din tröga serbiska hjärna att historiska argument inte kan användas. Du vägrar ju läsa källan jag postade så jag fetstilar det mest intressanta åt dig:

Citat:
II. Legal Evaluation

1. Historical Rights

This argument is hardly worth discussing, even if we should accept the Serbian distortions of history. What happened 300 or 600 years ago cannot be a basis for rights claimed to-day. With a similar though historically sounder reasoning Germany could demand Rome, Luxemburg or Prague, as German emperors resided there in the middle ages. And if somebody wants to argue historical rights in Kosova, why not go back a few hundred years more, say to the 7th century, when without doubt ancient Albanian but no Slavic language was spoken in the area, and demand that the Serbs go back to the Ukraine or wherever Serbian might have been spoken at the time?

Vill du att jag ska översätta det här åt dig?

3. Om Serbien i nuläget har nått maximum när det gäller demokrati så kan jag bara skratta, rakt i nyllet på er.

4. Nej, vi ska inte börja kriga. Jag fattar inte varför ni serber ser krig som den enda lösningen till allt. Sjukt.
2010-01-24, 15:44
Bannlyst
Citat:

Klassiska storserbiska lögner. Det finns inga belägg på en sådan massinvandring från Albanien, däremot menar historiker att albaner som levde på bergen flyttade ner till låglandet i slutet av 1600-talet och blev i majoritet samtidigt som serber flyttade till rikare delar av balkan som Vojvodina. Jag har redan berättat det här för dig ett antal gånger och visat källor på det men ändå fortsätter du med dessa storserbiska lögner. Lägg ner.

Hur vet du det? När vi diskuterar teorier om albaners ursprung så avfärdar ni allt som är till albanernas fördel. Men helt plötsligt när det handlar om andra teorier så som att albaner är en blandning av dittan och dattan så är det absolut sanning. Skippa lögnerna och visa källor där seriösa historiker påstår detta. Tills dess är du en lögnare.

Obs. Mingel har skett. Det är inte det jag ifrågasätter.

Tillsammans med förlorarlandet Serbien som begår kollektiv självmord:

Population "growth" in Serbia 1998-2008
1998: -23046
1999: -29222
2000: -30278
2001: -20573
2002: -24684
2003: -24921
2004: -26134
2005: -34591
2006: -31887
2007: -34703
2008: -33628

http://webrzs.statserb.sr.gov.yu/axd...bor=odel&tab=1

http://www.nationsencyclopedia.com/E...o-HISTORY.html

"As nationalism was on the rise in Yugoslavia, particularly in Croatia and Slovenia, Serbs were facing a real dilemma with the rising of Albanian nationalism in Kosovo. After World War II, Tito had set up Kosovo as an autonomous province and the Albanians were able to develop their own political and cultural autonomy, including a university with instructors and textbooks from Albania. Immigration from Albania also increased and after Tito's death in 1980, Albanians became more assertive and began agitating for a republic of their own, since by then they comprised about 80% of Kosovo's population.

Read more: History - Serbia and Montenegro - located, import, export, problem, issues, growth, area, crops, system, future http://www.nationsencyclopedia.com/Europe/Serbia-and-Montenegro-HISTORY.html#ixzz0dXbtfZg8"

Hur förklarar du annars att albanerna ökat med 450% i Kosovo?
2010-01-24, 16:05
Bannlyst
Citat:
1. Eh, Kosovo blev självständig 2008. Vem styrde Kosovo innan dess tror du? Kongoleser?
Och vad tror du den höga arbetslösheten kan bero på? Måhända att det kan bero på att det varit krig i landet? Idiot

Ja, Albanien har haft det svårt. Vad är din poäng? Menar du att landet inte utvecklas? Har du några källor på att Albanien går bakåt istället för framåt? Icke-storserbiska källor tack.

2. Återigen - storserbiska argument. Nej, ni storserber är inte de enda som levt i Kosovo. Hur många gånger måste jag säga detta till dig? Få in det i din tröga serbiska hjärna att historiska argument inte kan användas. Du vägrar ju läsa källan jag postade så jag fetstilar det mest intressanta åt dig:

Vill du att jag ska översätta det här åt dig?

3. Om Serbien i nuläget har nått maximum när det gäller demokrati så kan jag bara skratta, rakt i nyllet på er.

4. Nej, vi ska inte börja kriga. Jag fattar inte varför ni serber ser krig som den enda lösningen till allt. Sjukt.

Ni är okapabla att bygga någonting överhuvudtaget utan omvärldens hjälp, som somalier.

Jag har inte sagt att endast vi levt i Kosovo skrev ju tydligt att Kosovo beboddes av andra stammar hur kan du missa detta? men vi har våran åsikt eftersom vi också levt där och har en stor del av våran historia där, hur svårt är detta å förstå?

Kriget har varit slut i över 10 år vad är då problemet? arbetslösheten är fortfarande nästan 50% och folk flyr landet.

Ja Serbien är idag demokratiskt, jag kan länka dig flera källor där så är fallet har länkat flera ggr men av någon märklig anledning är det ingen som vill ta åt sig.

Ja ni gnäller när vi märdar er och ni gnäller när vi vill lösa saker demokratiskt som i nuläget men det spelar ingen roll vad vi gör då, så lika bra att börja kriga då.
2010-01-24, 16:44
Bannlyst
Citat:

Verkade funka fint i Israels fall.
2010-01-24, 17:36
Medlem
Rodolfuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korsriddaren
Ja du under 40-talet så brann ju hela Europa i det mest fruktansvärda krig man kan tänka sig och nu är nästan samtliga med i EU. EU skapar stabilitet, fred samt ekonomiskt välstånd och det är för att vi ska undvika konflikter framöver. Därmed gynnas alla av EU-samarbetet.
Hmm? Ja? Det är ju dock skillnad på Andra världskriget och kriget i Jugoslavien.
2010-01-24, 17:49
Medlem
Red&Blacks avatar
Citat:
Ni är okapabla att bygga någonting överhuvudtaget utan omvärldens hjälp, som somalier.

Tillåt mig skratta. Jag hoppas att du är medveten att Albanien kommer vara den starkast växande ekonomin i hela Balkan 2010 med en ökning på 3%.
Det talar ju för att vi är kapabla till att utvecklas och växa, med ett bra jobb som resultat dessutom.
Anser inte du detta sisoljub?

http://siteresources.worldbank.org/I...ull-Report.pdf

Citat:
Jag har inte sagt att endast vi levt i Kosovo skrev ju tydligt att Kosovo beboddes av andra stammar hur kan du missa detta? men vi har våran åsikt eftersom vi också levt där och har en stor del av våran historia där, hur svårt är detta å förstå?.

Inte särskillt svårt, klart som fan ni har er åsikt och vi våran, det har varit mycket fram och tillbaka mellan våra folkslag i Kosovo, så där har du en poäng.

Citat:
Kriget har varit slut i över 10 år vad är då problemet? arbetslösheten är fortfarande nästan 50% och folk flyr landet..

Inte konstigt att arbetslösheten och folket flyr då Serbien under dessa år har gjort allt för att försvåra Kosovos utveckling.
Investeringar har inte kunnat göras tack vare Kosovos ovissa framtid. Serbien har bedrivit ett smutsigt diplomatiskt krig som har fått till följd att Kosovos befolkning har blivit lidande, såväl albaner som serber.

Citat:
Ja Serbien är idag demokratiskt, jag kan länka dig flera källor där så är fallet har länkat flera ggr men av någon märklig anledning är det ingen som vill ta åt sig..

Vad bra att Serbien är demokratiskt idag 2010, varför var ni inte så här "demokratiska" 1999 för?
Då en majoritet av Europa har haft en väldigt lång historia som demokratier men inte ni.
Hur kommer det sig?

Citat:
Ja ni gnäller när vi mördar er och ni gnäller när vi vill lösa saker demokratiskt som i nuläget men det spelar ingen roll vad vi gör då, så lika bra att börja kriga då.

Vad är det ni gör som är så bra för oss idag då?
Varför ska vi inte "gnälla"?
Hur vill ni lösa saker demokratiskt?
Att bara se det ur er egen perspektiv är inte särskillt demokratiskt.

Serbien gör allt för att försvåra läget för Kosovos innvånare, istället för att förstå att en förkrossande majoritet inte vill tillhöra Serbien och vara en del av det, varför tar inte ni det i beaktande?

Krig?
2010-01-24, 18:31
Medlem
Vidovdans avatar
Kosovo är inte en stat idag och kommer inte vara en stat imorgon. Inte förrän ni (albaner) sätter er vid förhandlingsbordet och skriver ett giltigt avtal med Belgrad kan ni bli en stat. Tyvärr, men så är läget. Förmodligen skulle Belgrad gå med på att släppa hela södra Kosovo och gå med på att låta norra delen stanna i Kosovo på pappret, men administreras från Belgrad.

Ni skulle inte förlora mycket men ni skulle vinna mycket. Ändå vägrar ni förhandla. Inse att erat protektorat kommer förbli i limbo ända tills ni sätter er vid förhandlingsbordet. Ju längre ni väntar desto sämre kommer villkoren bli för er i det slutgiltiga avtalet. Tiden talar för Serbien eftersom NATO bara blir svagare medan Ryssland, Kina, Indien och Brasilien blir starkare. Passa på att skriva ett avtal nu medan ni har chansen att få en laglig självständighet och bra villkor i avtalet.
2010-01-24, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidovdan
Kosovo är inte en stat idag och kommer inte vara en stat imorgon. Inte förrän ni (albaner) sätter er vid förhandlingsbordet och skriver ett giltigt avtal med Belgrad kan ni bli en stat. Tyvärr, men så är läget. Förmodligen skulle Belgrad gå med på att släppa hela södra Kosovo och gå med på att låta norra delen stanna i Kosovo på pappret, men administreras från Belgrad.

Ni skulle inte förlora mycket men ni skulle vinna mycket. Ändå vägrar ni förhandla. Inse att erat protektorat kommer förbli i limbo ända tills ni sätter er vid förhandlingsbordet. Ju längre ni väntar desto sämre kommer villkoren bli för er i det slutgiltiga avtalet. Tiden talar för Serbien eftersom NATO bara blir svagare medan Ryssland, Kina, Indien och Brasilien blir starkare. Passa på att skriva ett avtal nu medan ni har chansen att få en laglig självständighet och bra villkor i avtalet.
Kosovo håller på att sopa mattan med Serbien vid ICJ och efter man har kommit vinnandes ur den striden så kommer allt fler länder erkänna Kosovo. När man sedan fått 129 länders erkännanden eller 2/3 så kommer även ett FN medlemskap som ryssarna inte kan göra ett skit åt. Inse det bara, det går åt helvete för er

En delning av Kosovo kommer aldrig ske. Väst har inte pumpat in pengar i landet för att se det gå till spillo. Ta dina konspirationsteorier någon annanstans, här låter det bara bissart. Vem fan tar Ryssland på allvar, seriöst? Ta bort deras export och landet kommer stå som en efterbliven idiot. Sen så följer ju dom också era spår och bedriver ett kollektivt självmord:

http://en.rian.ru/society/20090616/155266559.html

Citat:
MOSCOW, June 16 (RIA Novosti) - Around 500,000 Russians die annually of alcohol abuse, the Russian Public Chamber said in a report on Tuesday.
2010-01-24, 19:35
Bannlyst
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Red&Black
Tillåt mig skratta. Jag hoppas att du är medveten att Albanien kommer vara den starkast växande ekonomin i hela Balkan 2010 med en ökning på 3%.
Det talar ju för att vi är kapabla till att utvecklas och växa, med ett bra jobb som resultat dessutom.
Anser inte du detta sisoljub?

http://siteresources.worldbank.org/I...ull-Report.pdf

Du fattar inte Albanien och Kosovo är europas rövhål och bland de fattigaste länderna i Europa att ni har en växande ekonomi betyder i detta sammanhang ingenting eftersom ni ligger sist i näringskedjan.

I
Citat:
nte särskillt svårt, klart som fan ni har er åsikt och vi våran, det har varit mycket fram och tillbaka mellan våra folkslag i Kosovo, så där har du en poäng.
Precis

Citat:
Inte konstigt att arbetslösheten och folket flyr då Serbien under dessa år har gjort allt för att försvåra Kosovos utveckling.
Investeringar har inte kunnat göras tack vare Kosovos ovissa framtid. Serbien har bedrivit ett smutsigt diplomatiskt krig som har fått till följd att Kosovos befolkning har blivit lidande, såväl albaner som serber.

Nu ljuger du, Kosovo styrs ju av albaner inte serber. Serber gör det som ligger i deras intresse och serber i Kosovo vill inte leva under albaners styre att du skyller Kosovos bajsstatus idag är ju bara patetiskt.

Citat:
Vad bra att Serbien är demokratiskt idag 2010, varför var ni inte så här "demokratiska" 1999 för?
Då en majoritet av Europa har haft en väldigt lång historia som demokratier men inte ni.
Hur kommer det sig?

Därför att vi hade fel ledare helt enkelt.

Europa lång historia som demokrater???? så Hitler och stalin bla var demokrater? eller alla högerorganisationer som finns runt om i Europa inklusive Albanien.

Citat:
Vad är det ni gör som är så bra för oss idag då?
Varför ska vi inte "gnälla"?
Hur vill ni lösa saker demokratiskt?
Att bara se det ur er egen perspektiv är inte särskillt demokratiskt.
Varför skulle vi göra något för er då vi har blivit av med hela Kosovo och du förväntar dig sammarbete?
Med gnäll menar jag att ni lipar när vi mördar er och ni lipar när vi vill lösa saker demokratiskt, slutsats ni är lipsillar.
Kosovo är kört för oss, enda chansen är att vi får ta norra delen om Serbien nöjer sig med det.
I detta fall gör vi det som gynnar oss inget konstigt i det alls, enda är att minoriteten serber i Kosovo skulle leva bland er det kommer aldrig funka någonsin.

Citat:
Serbien gör allt för att försvåra läget för Kosovos innvånare, istället för att förstå att en förkrossande majoritet inte vill tillhöra Serbien och vara en del av det, varför tar inte ni det i beaktande?

Serbien bestämmer fortfarande inte över Kosovo det gör ni och ni kan inte hantera det alls. En majoritet? men ge dig ni majoriteten är ju för fan albaner vad hade du förväntat dig? att de skulle rösta för att Kosovo skall tillhöra Serbien

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in