2010-01-24, 12:22
Medlem
Linkerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightbreak
(kopierar lite från vad jag skrev i "klag på nya designen"-tråden)

Förstår inte varför man inte skulle vilja ha sidbredd 100%, vill man ha mindre brukar man väl i regel justera fönstret på själva webbläsaren?
Dvs
1) Tycker det vore mer logiskt att ha den default till 100% (som någon annan skrev i denna tråden)
2) Ser inte hur många sidor en tråd har utan måste hovr'a över "sid-ikonen" av någon anledning (prestanda-skäl?) (som någon annan skrev i denna tråden)
3) *Edit: Detta verkar fungera nu, verkar som alla trådar "blev lästa" när jag loggade in eller något...
4) Tycker tråd-ikonerna till vänster skulle haft en alt-text lika som "sist sidan"-ikonen (vad betyder en ikon med en röd box på t.ex.?). Förstår om detta dock blir lite knepigt då ikonen även fungerar som länk till "första olästa inlägg", fast då kanske man borde ha det som alt-text iställt för ingenting alls?
Det handlar om radbredd och läsbarhet, att i en gigantiskt tråd med väggar av texter funkar inte 100% bredd. Helst ska inte en text ha fler än 11 - 15 ord på en rad för att alla ska kunna läsa ordentligt. Tygografi - http://en.wikipedia.org/wiki/Typography
2010-01-24, 12:25
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Orsaken till detta är att vi vill ha allt på en rad.
Skulle vi ha med vem som postade senaste inlägget och när det postades så skulle varje diskussion i nya/heta ämnen kräva två rader, vilket blev sämre tyckte vi.

admin
Jag håller inte med.
Jag ser mycket hellre all information och två rader än lite information på en rad.
2010-01-24, 12:26
Medlem
fags avatar
Undermenyerna bör dyka upp lite snabbare när man hovrar över forumkategorierna i sidhuvudet... Om inte direkt.
2010-01-24, 12:38
Medlem
Se sitt användarnamn..

Vi är flera som använder samma dator och hos mig ser man inte vem man är inloggad som utan att klicka på skitnyckel och skruvmejsel symbolen.

Antingen ser jag det inte men där jag tycker det borde stå finns bara antal pm och valet logga ut.
Senast redigerad av qwerty76 2010-01-24 kl. 12:41.
2010-01-24, 12:45
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fag
Undermenyerna bör dyka upp lite snabbare när man hovrar över forumkategorierna i sidhuvudet... Om inte direkt.
Det funkade så från början men resultatet är ganska kasst. Råkar man passera med muspekaren över fältet så blinkar det bara runt en massa. Den korta fördröningen som infördes upplevdes som en rejäl förbättring.
2010-01-24, 12:47
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Att man inte direkt hittar sista sidan i trådarna stör mig,men det är väl antagligen en vanesak som någon finess löser.
Det finns. Håll utkik efter en liten ljus pil till höger om namnet på den som senast svarat i tråden.

För att förtydliga: Det går alltså att komma till första inlägget, till första olästa samt första inlägget på sista sidan.
2010-01-24, 12:51
Medlem
Capitán Js avatar
Nya inlägg och nya ämnen borde ha samma layout som populära och heta ämnen. Framförallt att kunna hoppa till första olästa! Eller ännu hellre samma layout som prenumerationer, där allt är mycket mer lättöverskådligt. Nu känns allt så ihoppressat och rörigt.
Förstår inte varför ni lagt till massa funktioner men samtidigt tagit bort funktioner som faktiskt var bra. Nya inlägg var till exempel ett väldigt bra sätt att följa mindre trådar som inte tog sig upp på heta ämnen.
2010-01-24, 13:12
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceCat
Möjligheten att sätta rubrik på sitt inlägg verkar ha försvunnit.

Tycker det var en mycket bra funktion, som tyvärr inte verkade nyttjas av användarna i någon större utsträckning.
Den fetade rubriken på ett inlägg underlättar när man ska skumma igenom en lång tråd t.ex.

Förslag:
Återinför inläggsrubrikerna!
Jag tycker det är en bra förändring, särskilt som så många använde rubrikfältet till början av brödtext, en början ofta med huvudpoäng, som gick förlorad när inlägget citerades. Det är enhetligare att tråd är ensam om sitt rubrikformat – som ju ännu kan imiteras manuellt samt citeras automatiskt.
2010-01-24, 13:14
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enity
Det är pilen på högerkanten av forumsnamnet.
En pil jag inte har har. Beror det på att jag är moderator eller att jag använder Firefox?

Kollade i Explorer, och där finns pilen. Loggade ut i Firefox men fortfarande ingen pil.

Är det någon mer med Firefox som har det problemet?

Citat:
Ursprungligen postat av qwerty76
Se sitt användarnamn..

Vi är flera som använder samma dator och hos mig ser man inte vem man är inloggad som utan att klicka på skitnyckel och skruvmejsel symbolen.

Antingen ser jag det inte men där jag tycker det borde stå finns bara antal pm och valet logga ut.
Jag för min del gillar att användarnamnet inte syns, hjälper med anonymiteten då folk inte kan se vem man är när de tittar en över axeln när man är på en "offentlig" dator.
2010-01-24, 13:23
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmflb
Jag kör IE och saknar att kunna högerklicka på citeraknappen och använda "öppna i ny flik"... Det brukade jag använda om jag ville svara på ett inlägg, men hade ytterligare någon oläst sida kvar i ämnet...
Ctrl-klicka: Ny flik
Shift-klicka: Nytt fönster
2010-01-24, 13:31
Medlem
raggarsvins avatar
vet inte om det redan är postade i tråden men detta vill jag ha nu som fanns i förra designen men som är borta nu

Alla länkar är samma färg, länkarna borde ändra färg när man besökt dom så man ser att man har varit inne på den. Länk i inlägg så som trådar.

Saknar att det i bland annat "Nya Ämnen" inte står skapare, senaste postaren, antal svar tråden fått och antar visningar direkt. Nu står BARA Trådnamnet, forumet och klockslaget..
2010-01-24, 13:35
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
En sak jag saknat både länge och väl - det vore väldigt trevligt att ha någon slags "mina inlägg i denna tråd" -funktion bland ämnesverktygen. Det är i princip omöjligt att hitta sitt eget inlägg i en tråd som är några hundra sidor lång som det ser ut nu, det är den s. k. negermetoden som gäller, att manuellt gå igenom varje sida tills man hittar sina inlägg.
Då är det en god nyhet att whoposted nästan är tillbaka. I forumvy, klicka på en tråds antal svar och låt rutan ladda så listas de 20 som postat mest i tråden. Annars fungerar ännu den gamla URL:en https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?username=Falukropp&threadid=1108200.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in