2010-01-24, 20:29
Medlem
demitos avatar
Vet inte om någon påpekat det, men logon är toksuddig. Jämför:

https://static.flashback.info/images/logo-top.jpg

http://imgur.com/veVM2.png
2010-01-24, 20:33
Medlem
Kenpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det var så tidigare med,
"Senast redigerad av Kenpo den Idag kl. 23.45"
"Senast redigerad av Kenpo den Igår kl. 23.45"
"Senast redigerad av Kenpo den 2010-01-09 kl. 23.45"

Den första delen är statisk, så när det gått ett par dagar så ser det rätt ut.
Stämmer, och det är vad jag menar: det borde vara en smal sak att definiera om datumvariabeln så att "den" träder i kraft först två dygn efter redigering. Eller också helt enkelt lämna bort "den".
2010-01-24, 20:35
Medlem
Man borde kanske ändra typsnitt i diskussionerna?
2010-01-24, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
perfekt, skulle använda det direkt! (ja jag är seriös)

Tackar.

Jag gjorde en liten samling av teman i brist på något att göra:

Röd-svart

Höst

Himmel

Lime
2010-01-24, 20:41
Medlem
Kenpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det var så tidigare med,
"Senast redigerad av Kenpo den Idag kl. 23.45"
"Senast redigerad av Kenpo den Igår kl. 23.45"
"Senast redigerad av Kenpo den 2010-01-09 kl. 23.45"

Den första delen är statisk, så när det gått ett par dagar så ser det rätt ut.
Stämmer, och det är vad jag menar: det borde vara en smal sak att definiera om datumvariabeln så att "den" träder i kraft först två dygn efter redigering. Eller också helt enkelt lämna bort "den", eftersom datum ändå skrivs ut i formen åååå-mm-dd.
2010-01-24, 20:42
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
HEJ!
Eftersom att över 40% (inklusive jag själv) har röstat en etta på den nya designen så borde vi få ha den gamla och de som vill kan fortfarande ha den nya. Och flytta fan inte tråden till "synpunkter om den nya designen", detta är ingen synpunk om den nya utan ett förslag på att den gamla ska få finnas för oss som önskar det. TACK!

Vi planerar inte att återinföra den gamla designen, däremot att ha tre tema att välja på. Det tredje är tänkt att komplettera de önskemål som uppkommit ang. att det är för ljust just nu, och att många vill ha en mörkare version än den grå versionen.

admin
2010-01-24, 20:42
Medlem
Phass avatar
Har tagits upp ett flertal gånger, men skriver det igen. Någon slags svart 'border' eller liknande, som visar att sidan är slut när man är inne i t.ex: https://www.flashback.org/f182

Det ser ut som att Firefox laddar när det inte finns något som symbolerar att sidan slutar här.
2010-01-24, 20:53
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupusX
Tackar.

Jag gjorde en liten samling av teman i brist på något att göra:

Röd-svart

Höst

Himmel

Lime

"Himmel" var skönt för ögonen!
2010-01-24, 21:46
Medlem
ant's avatar
Bredvid PM-knappen uppe till höger borde namnet på sin användare stå och om man trycker på namnet så kommer man till sin profil.
2010-01-24, 21:56
Medlem
Cum*s avatar
Tycker det skulle finnas någon indikering om att det fanns en underkategori om man använder menyn högst upp.

Just nu ser man inte om det finns en underkategori först när man för musen över en kategori.
2010-01-24, 21:57
Medlem
epost72s avatar
Den nya verktygsikonen i toppmenyn borde ligga till vänster istället.

Varför?

Det blir en hel del extra musrörelser, om man klickar på ikonen kommer man ju till kontrollpanelen, där man bland annat kan se sina prenumerationer, och då ska man plötsligt så långt till vänster som möjligt frö att klocka på ikonen som leder till senaste olästa inlägget.

Därav vore det mer "logiskt" om "verktygsikonen" låg till vänster.
2010-01-24, 22:04
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Bredvid PM-knappen uppe till höger borde namnet på sin användare stå och om man trycker på namnet så kommer man till sin profil.

Jag vet att de med de förra temat var många som ville ta bort den så att de inte skulle synas vem man var om man var på en Offentlig plats eller liknande. Men som vissa föreslår att man ska ha en klocka och datumet vet jag inte va meningen ska vara... Jag vet inte ett enda OS som inte har klockan i bild hela tiden om man inte kör helskärms läge... Windows 7 har till och med datumet i bild hela tiden och XP och Vista är de bara att hålla musen över klockan så kommer datumet upp.

Mac vet jag inte hur man får upp datumet på men klockan finns i alla fall i bild hela tiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in