2010-01-24, 11:07
Medlem
fags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanellograf
Jag saknar "sista sidan"-knappen när man är inne i en forumsdel, och vill gå till sista sidan i en tråd.. Är ju inget jättestort, men tycker att det är enklare än att gå in i tråden, och sen gå till sista sidan.
Det lilla bladet till höger om ämnet fungerar som "sista sidan"-knapp
Citat:
Ursprungligen postat av inden
Och när man ändå är inne på toppmenyn så kanske man kan göra ikoner av ämnena och även lägga in en kontrollpanelsikon?
Typ... kanske som en skruvmejsel och en skiftnyckel korsade med varandra som redan finns där?
2010-01-24, 11:19
Moderator
Falukropps avatar
En sak jag saknat både länge och väl - det vore väldigt trevligt att ha någon slags "mina inlägg i denna tråd" -funktion bland ämnesverktygen. Det är i princip omöjligt att hitta sitt eget inlägg i en tråd som är några hundra sidor lång som det ser ut nu, det är den s. k. negermetoden som gäller, att manuellt gå igenom varje sida tills man hittar sina inlägg.
2010-01-24, 11:19
Medlem
BF_Swedens avatar
När man klickat på "Nya inlägg" så tycker jag att inläggen ligger radade allt för nära varandra. Det blir plottrigt. Dessutom borde det stå vem som startade inlägget. Det bästa vore om man lade till en rad under inläggsrubriken där man lägger lite fakta som till exempel vem som startade tråden och kanske vem som skrev senast. Då får man den luft som behövs mellan rubrikerna för att man ska kunna urskilja dem. Problemet med att rubrikerna ligger för nära varandra är bland annat att när man tittar bort till höger för att se hur många inlägg som finns i tråden osv, så när man kommer tillbaka med blicken till vänster så hamnar man på fel rad. Jag har för mig att det var mer som ett stort block, varje rubrik, när man klickade på "nya inlägg" i den gamla designenlite mer som det var då, tack.

Sammanfattning: Lite mer space mellan rubrikerna i "nya inläggs-sidan".
2010-01-24, 11:23
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghjkiuyt
handlar inte om att skärmen har dålig upplösning utan att jag vill kunna ha mindre fönster öppna för att jag kör mycket samtidigt. dessutom kommer det nog bli problem för alla dessa vanliga minilaptops.

hur som så är denna "miss" buggig, men kanske kommer det att åtgärdas? om du minskar fönstret för att testa och sen tillbaka igen så är toppmenyn flippad tills du uppdaterar

Ser den inte heller tyvärr, och då har jag över 1000px men sitter vid en minilaptop just nu. Antar det är det som ställer till det. Ser menyn poppa upp för en kort sekund så fort jag går in på en tråd, skickar in ett svar, loggar in etc, men kan inte hovra över den.
2010-01-24, 11:23
Medlem
cp-apas avatar
Autopager funktionen fungerar inte.
2010-01-24, 11:29
Medlem
indens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fag
Typ... kanske som en skruvmejsel och en skiftnyckel korsade med varandra som redan finns där?

Aha, det blir ju så om man klickar på den. Jag utgick ifrån att man var tvungen att välja "kontrollpanel" i menyn som kommer fram när man hoovrar över knappen.
2010-01-24, 11:30
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Tycker att det mesta är fenomenalt bra, framförallt toppmenyn, och möjligheten att finna heta ämnen/nya inlägg/svar på egna kommentarer.

Men går det att markera forumen som lästa? Hittar inte den funktionen längre.
2010-01-24, 11:38
Bannlyst
Gör kantlinjerna, som finnes runt menyer och annan text, tjockare. Svårt att avskilja ikoner/menyer man kan trycka på, från vanlig text när man kollar hastigt. Man ser helt enkelt inte tillräckligt bra för att uppfatta dom som menyer/knappar/ikoner.

Gör så att lästa trådar får en annan färgnyans, så som det var innan.

Gör så att trådar man skrivet i får en orange liten färg när nya inlägg blivit skrivna i tråden efter mitt inlägg, så som det var innan.

Gör så att man ser antalet sidor i en tråd utan att behöva hålla musen på den där nästan osynliga lilla vita ikonen breved trådnamnet, samt gör så att man ser namnet på den som skrev senast i tråden utan att behöva gå in i tråden - som innan.
Senast redigerad av Gravstenen 2010-01-24 kl. 11:45.
2010-01-24, 11:38
Medlem
TJUVs avatar
Statusindikatorn under användarnamnet är bedrövlig.
För starka färger och så ligger den på fel ställe.
Den fångar min uppmärksamhet fastän jag inte vill.
2010-01-24, 11:40
Medlem
SinkaNs avatar
Jag skrev detta i Synpunkter-tråden, men tar och nämner det här också;
*Topp-länken ni hade längst ner på varje sida, som skickade en högst upp igen, skulle jag gärna vilja ha tillbaka.
*Dessutom vore ett sökfält i Heta/Nya/Populära ämnen skönt att ha.
*En annan sak är de röda/gröna prickarna under varje användarnamn. Känns för framträdande och egentligen ganska onödiga.
*På tal om Nya ämnen/inlägg - jag skulle gärna se att delforumet trådarna ligger i skulle markeras lite tydligare. Just nu är det klockslaget som framträder mest, vilket egentligen känns ganska onödigt. Gissningsvis var det ju nyligen det senaste inlägget postades, då det heter "nya" ämnen
2010-01-24, 11:44
Moderator
Jeckes avatar
Orkar inte läsa igenom hela tråden just nu, så jag vet inte om det har postats innan eller inte.

Två saker.
1. Att man kan välja att få fram antalet sidor en tråd har utan att behöva hovra över tråden med musen.

2. Att man kan "stänga ner", minimera, forumgrupper som man inte är intresserad av.
Jag tittar inte i droger, data, kultur och mat och dryck forumen, det blir bara en massa onödigt scrollande för min del på huvudsidan.

3. Förtydliga markeringen "tråden är stängd" i botten av en låst tråd.
Senast redigerad av Jecke 2010-01-24 kl. 11:55.
2010-01-24, 11:51
Medlem
psykotiskpsykiatrikers avatar
Som jag skrev i synpunkter-tråden, vilket ganska omgående försvann i kaoset, så vill jag ha en hover-funktion eller liknande när det dyker upp alldeles för långa citat i ett inlägg. Känns bara onödigt platskrävande att citera ett inlägg på 30 rader bara för att svara med en rad, vilket förekommer tämligen ofta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in