Resultat: Vad tycker ni om den nya designen?
5 - Jättebra
21,58%
358 röster
4 - Mycket bra
28,75%
477 röster
3 - Helt OK (lika bra/dålig som den gamla)
19,29%
320 röster
2 - Dålig
13,26%
220 röster
1 - Värdelös, ren katastrof
17,12%
284 röster
2010-01-25, 12:49
Administrator
admins avatar
För två dagar sedan så lanserades en ny design på Flashback Forum. Samtidigt så startades en omröstning där användarna fick säga vad de tyckte om den nya designen. Ett problem med detta är att många röstade innan de använt sig av den nya designen, och egentligen inte visste alla fördelar. Dessutom har vi under samma tid försökt förbättra vissa funktioner, vilket gör att vissa som tidigare var missnöjda möjligen kan vara mer nöjda.

Så för att få lite perspektiv så startar jag en helt ny omröstning. Den är startad för att vi är nyfikna på hur ni upplever den nya designen, och är m.a.o. inte startad för att ta ställning till ifall vi ska byta.

admin
Citera
2010-01-25, 12:50
Medlem
Bättre De nya fuktionerna är trevliga, "Mina citerade inlägg" uppskattas.

Mörkgrå gjorde mycket bättre också!

Edit; Finns ju dock en hel del som man stör sig lite på också, tex det där med att man måste hålla med musen över en tråd för att se hur många som skrivit, det är något som känns som att det bara försöker se bra ut/vara snyggt/flashigt men tappar funktionallitet och mening, finns en hel del mer av den historian tyvärr, forumet har ju fått en mera stilren design nu så gör allting annat lite mindre flashigt också så blir det nog bra
Senast redigerad av Dsndss 2010-01-25 kl. 13:05.
Citera
2010-01-25, 12:51
Bannlyst
Nu när man vant sej lite (reg nu i januari ) så är den ändo helt OK.
Men fortfarande lite ljus.
Men definitift så ska ni behålla den här nya designen.
En fyra av mej.
Senast redigerad av reyear 2010-01-25 kl. 13:04.
Citera
2010-01-25, 12:51
Medlem
GhosteNs avatar
Jag tycker den är mycket bättre än den förra. Trivs verkligen med menyn högst upp.
Citera
2010-01-25, 12:52
Medlem
Alexandres avatar
Gör det valbart att sidonumreringen ej fadar in/ut.
Citera
2010-01-25, 12:52
Medlem
saprofyt.s avatar
Den får en 4 - mycket bra.
Citera
2010-01-25, 12:55
Medlem
knullklassons avatar
Hela upplägget är suveränt! Det är så här internet ska vara. Stilrent och användarvänligt! Den förra designen var bra sunkig tycker jag.
Citera
2010-01-25, 12:56
Tycker den nya designen är bra
Citera
2010-01-25, 12:57
Medlem
J0kerns avatar
Mycket, mycket, bra med den nya designen. Menyraden längst upp på sidan är klockren! Bra jobbat
Citera
2010-01-25, 12:57
Medlem
Herrtrosas avatar
Betygsatte en fyra, förhoppningsvis så blir den här omröstningen något mer rättvis än den tidigare
Citera
2010-01-25, 13:03
Moderator
blomvattnares avatar
Jag kör nu med mörkgrått och så brett som möjligt, det passar mig bra.

Lite gnäll:

Texten i signaturerna är för blek.
Det går fortfarande inte att högerklicka - öppna i ny flik när man ska citera. Alternativet CTRL samtidigt som man klickar på "citera" fungerar, men är inte lika smidigt.

Lite fesig text här och var. "Runda" typsnitt istället för smala och kantiga efterlyses. I själva inläggen är det jättebra typsnitt, det är på andra ställen det är lite fesigt.

Knapparna för "citera" och "rapportera" borde göras mer "knappliknande". Nu är även dessa lite fesiga.

Datorn (eller tangentbordet) hänger sig ibland - jag skriver flera bokstäver och sedan får jag vänta i 15 - 20 sekunder, sedan kommer alla bokstäverna på en gång. OK - detta är inte FB:s fel men nu när jag ändå gnäller så...

Positivt:

Snygga färger.
Mycket bra med den vågräta raden högst upp - gör det lätt att hoppa mellan olika delforum.
Mycket bra med "mina citerade inlägg". En artighetsfråga att svara när man har blivit citerad, åtminstone ibland.
Citera
2010-01-25, 13:05
Medlem
Ovcharkas avatar
Bra att sökrutan syns så som den gör. Kanske man slipper IDIOTTRÅDAR. "Mina citerade inlägg" är briljant. Nu har ni fixat så man ser sista sidan också (1,2,3,4,5...87, ni vet) och det tackar jag för. Färgen (kör mörkgrå) och bra. Menyn i topp likaså.

4/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in