2010-01-23, 12:17
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
I den här tråden kan ni beskriva de buggar ni upptäcker i Flashback.org. Inlägg som är av ren supportkaraktär eller som generellt frågar efter saknade funktioner kommer att raderas. För allmänna diskussioner kring den nya designen hänvisas till Synpunkter på den nya designen

För att vi ska ha nytta av felrapporten så behöver vi vet vilken webbläsare ni använder.

// Mod
Senast redigerad av ÅnkelGunnar 2010-02-21 kl. 14:34. Anledning: 1 000 px fönsterbredd fixat
2010-01-23, 12:33
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Prestandaproblem är inte buggar så det är inget som behöver postas här. Vi får räkna med en inkörningstid.
2010-01-23, 12:38
Medlem
-ELF-s avatar
Kontrolpanelen:
När man väljer "Skicka nytt meddelande" så försvinner menyn+reklamen till höger.

Detta dyker upp nu när jag försöker ändra mitt ovanstående ämne:
Du angav ett ogiltigt Inlägg. Om du följde en giltig länk, var vänlig och kontakta den webbansvarige.
2010-01-23, 12:46
Medlem
thechosenones avatar
När man tittar i "Prenumerationer" så kan man bara välja upp till sidan 5 per tråd, finns inget alternativ som "sista sidan" eller så. Är det avsiktligt?

EDIT; Mitt regdatum står som "Dec 2007". Jag reggade mig i november 2007.
Senast redigerad av thechosenone 2010-01-23 kl. 12:48.
2010-01-23, 12:55
Medlem
skogsbärets avatar
Det är ingen text på dropdownmenyn där man klickar på kontrollpanelen, min profil etc. Samma problem som med edit-knappen alltså.
2010-01-23, 13:06
Medlem
volvo 240s avatar
Den vnaliga texten i forumet reagear inte alls på inställningarna om texstorlek.

med så liten text som det är nu vore det högst onskvärt om deta kunde åtgärdas.

Nu har jag riktigt svårt att läsa.

Storleken i skrivrutan är helt ok, men i färdiga inlägg är den på tok för liten.

Hittar ingen länk till kontrollpanelen eller nån verktygsikon.
Senast redigerad av volvo 240 2010-01-23 kl. 13:10.
2010-01-23, 13:19
Medlem
spyder123s avatar
Om man ska dölja en kategori så följer inte designen med. Kan se lite fult ut att man har valt bort ett antal kategorier som man vanligtvis inte använder och så är det ett stort tomrum nedanför.
2010-01-23, 13:35
Medlem
Dom där små flickarna som finns brevid "skiftnyckeln" flickarna som man trycker på för att välja heta ämnen m.m och även flikarna där man väljer sida eller nästa sida i trådarna är ju bara grå små rutor. Är det en bugg?
2010-01-23, 13:43
Medlem
Foveas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Den vnaliga texten i forumet reagear inte alls på inställningarna om texstorlek.

med så liten text som det är nu vore det högst onskvärt om deta kunde åtgärdas.

Nu har jag riktigt svårt att läsa.

Storleken i skrivrutan är helt ok, men i färdiga inlägg är den på tok för liten.

Hittar ingen länk till kontrollpanelen eller nån verktygsikon.

Troligtvis är detta för att du kör en gammal webbläsare, IE6/IE7 kanske?

Det här beror på inte direkt på någon bugg utan snarare dålig ny CSS.
IE6 kan inte förstora text-storlekar satta i pixelvärden, vilka de är i den nuvarande CSS-filen.

För FB-developers:

Ni har satt font-size:62.5%; vilket gör att 1 ems blir 10 px, varför använder ni sen inte ems på storlekarna?

Ersätt alla 10 px med 1.0 em, 11 px med 1.1em osv, så kan även folk med gamla browsers förstora texten.
2010-01-23, 13:47
Medlem
-ELF-s avatar
Dropdown-listorna i kontrollpanelen buggar.
Jag tog bort toppmenyn och gick sen in i kontrollpanelen för att lägga till den. Det var väldigt svårt att få dit den igen. Dropdown-listan blir autoklickad när jag öppnar den. Klickar jag på den så är det som att det automatiskt väljer alternativet som redan är inställt.
Jag har lyckats välja mittersta alternativet på något vis med hjälp av piltangeterna och ENTER. Men jag kan inte välja översta alternativet som jag vill ha.
2010-01-23, 13:47
Bannlyst
Har lagt upp en video på youtube om en bugg som uppenbarar sig för mig.

Jag råkade nämligen prova alternativet "dölj topmeny", via skiftnyckeln ikonen. Nu när jag försöker ändra tillbaka väl inne i rikiga kontrollpanelen så går det inte, alltså så att topmenyn skall visas igen. Se i videon, så förstår ni.

http://www.youtube.com/watch?v=2Tr5TEYJYwQ

Fan vilken skitkvalitet det blev! Men iaf när jag försöker ändra inställningen i den där rullningsmenyn inne i kontrollpanelen, så ändras inte valet och inget händer precis som om alternativet är låst.

Edit:
En annan sak, är nog ingen bugg tyvärr, men det är fruktansvärt störande att inte sid nummrerna syns direkt brevid en tråd. Man måste numera hålla musknappen breved topic för att sidorna skall synas?!

En till sak... Hur kommer jag in i "min profil" och kollar efter mina skrivna inlägg/topics?
Senast redigerad av Gravstenen 2010-01-23 kl. 14:09.
2010-01-23, 13:48
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fovea
Troligtvis är detta för att du kör en gammal webbläsare, IE6/IE7 kanske?

Det här beror på inte direkt på någon bugg utan snarare dålig ny CSS.
IE6 kan inte förstora text-storlekar satta i pixelvärden, vilka de är i den nuvarande CSS-filen.

För FB-developers:

Ni har satt font-size:62.5%; vilket gör att 1 ems blir 10 px, varför använder ni sen inte ems på storlekarna?

Ersätt alla 10 px med 1.0 em, 11 px med 1.1em osv, så kan även folk med gamla browsers förstora texten.
IE8 kör jag.

Iaf här är en allvarlig bug som även felr har pratat om i den andra tråden.

Det finns ingen skiftnyckel:

http://yfrog.com/ht984545j

Det finns ingenting ovanför annonsen där denna menyn tydligen ska ligga, har scrollat så högt det går på bilden.

Såhär ska det tydligen se ut http://i49.tinypic.com/263do4n.jpg

Fixa detta och möjlighet att dra upp texstorleken så är jag glad.

I skrivrutan är dock texstorleken helt perfekt, men inte i de postade inläggen då är de hälften så stora ungefär.
Senast redigerad av volvo 240 2010-01-23 kl. 14:03.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in