• 1
  • 2
2010-01-23, 00:48
Medlem
angestmannens avatar
Oavsett drog, vissa gillar det, andra tycker att det är obehagligt. Jag undrar om man kan påverka upplevelsen genom att tänka "Coolt, en hallis" eller är den autonoma hjärnan som styr vad man tycker?

( Det finns inget som heter autonoma hjärnan, men ni hajjar vad jag menar )
Citera
2010-01-23, 00:51
Medlem
_abous avatar
Sök lite på set & setting.
Citera
2010-01-23, 01:16
Medlem
Horribel_gåss avatar
Det är tyvärr inte så att man ser rosa elefanter osv vid OEV:s som många tror. Det är vanligare att föremål "andas" och mönster rör på sig.
Men på CEV kan man se en del skojiga saker. Eller det ploppar upp bilder, mönster och "filmsnutar" i huvudet iaf.
OEV = open-eye visuals. Man hallicunerar med öppna ögon.
CEV = closed-eye visuals. Man hallicunerar med stända ögon.
Citera
2010-01-23, 01:43
Medlem
jagtarenpajs avatar
Du kan "styra" intensiteten av dina hallucinationer genom att hålla blicken still och fokuserad på valritt föremål, exempelvis en tavla eller staty.

Dock kan du inte styra hur du vill att synförvrängningarna ska te sig vilket jag iofs tror är det mer korrekta svaret på din fråga.
Citera
2010-01-23, 01:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jagtarenpaj
Du kan "styra" intensiteten av dina hallucinationer genom att hålla blicken still och fokuserad på valritt föremål, exempelvis en tavla eller staty.

Dock kan du inte styra hur du vill att synförvrängningarna ska te sig vilket jag iofs tror är det mer korrekta svaret på din fråga.

Beror ju såklart hur mycke du tar Senast på 4-ho-met kunde jag styra hur min kompis ansikte skulle se ut!

Men på 4-ho-met tycker jag att det var lättare att tänka positiva tankar, än på lsd där de var mycket mer mindfuck och okontrollerade känslor!
Citera
2010-01-23, 01:50
Medlem
jagtarenpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoD1
Beror ju såklart hur mycke du tar Senast på 4-ho-met kunde jag styra hur min kompis ansikte skulle se ut!

Men på 4-ho-met tycker jag att det var lättare att tänka positiva tankar, än på lsd där de var mycket mer mindfuck och okontrollerade känslor!

Det är ju i allmän åsikt så att 4-ho-met betraktas som mer "lattjo" och att LSD betraktas som djupare då det ger mer insikter och liknande.
Citera
2010-01-23, 05:50
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagtarenpaj
Det är ju i allmän åsikt så att 4-ho-met betraktas som mer "lattjo" och att LSD betraktas som djupare då det ger mer insikter och liknande.
Precis, 4ho är lite som LSD Light.
Citera
2010-01-23, 12:46
Medlem
2dopes avatar
Jag har svårt att tänka mig att 4ho-meth skulle ens vara inärhete av så bra som LSD.
LSD sägs ju vara en av dom bästa drogerna när man vill få hallisar..
Många säger att deras liv förändrats för alltid efter att ha taigt LSD, hela världsbilden blir annorlunda och man får nytt perspektiv på saker och ting sägs det väldigt ofta.

Kan verkligen 4ho-meth göra liknande saker med en?
Citera
2010-01-23, 12:55
Medlem
vemods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2dope
Jag har svårt att tänka mig att 4ho-meth skulle ens vara inärhete av så bra som LSD.
Många säger att deras liv förändrats för alltid efter att ha taigt LSD, hela världsbilden blir annorlunda och man får nytt perspektiv på saker och ting sägs det väldigt ofta.

Kan verkligen 4ho-meth göra liknande saker med en?

Drogerna är väldigt olika, men visst kan 4-ho-met vara livsförändrande. Själv har jag aldrig testat LSD, men har tagit många andra hallucinogener, främst cubensis och 4-ho-met. Jag kan direkt säga att jag har förändrats mycket som person av dessa substanser, så vad du än gör, underskatta inte de andra hallucinogenerna och överskatta inte LSD.
Citera
2010-01-23, 13:21
Medlem
1,2-tetraheptans avatar
Citat:
Sådär säger man under afterglowet, och nästa dag, när man går in och skriver om sin tripp på FB.
Nästa vecka är allt som vanligt igen.
Citera
2010-01-23, 13:24
Medlem
BigBillyBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemod
så vad du än gör, underskatta inte de andra hallucinogenerna och överskatta inte LSD.

Underskatta det inte häller, lsd kan både ta dig till himlen och helvetet
Citera
2010-01-23, 21:32
Medlem
Derangements avatar
Citat:
LSD har ju inte speciellt mycket att bjuda på, rent visuellt, till skillnad från DMT.

Som tidigare talare, så har jag upplevt att hallucinationer under en tripp kan påverkas av olika saker som tankar och var du fokuserar. Hallucinationer framkallade av sömnbrist på tex. tjack, däremot, är enligt mig, helt omöjliga att kontrollera. De senare är inte heller speciellt behagliga, åtminstone inte efter tillräckligt många vakna dygn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in