Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-01-23, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Oavsett drog, vissa gillar det, andra tycker att det är obehagligt. Jag undrar om man kan påverka upplevelsen genom att tänka "Coolt, en hallis" eller är den autonoma hjärnan som styr vad man tycker?

( Det finns inget som heter autonoma hjärnan, men ni hajjar vad jag menar )

när jag käkade svamp var de mest att allt jag såg delades upp och man såg hur de va uppbygt. typ som röd laser, men även rumet ändrade form och en duva av vitt ljus flög, när jag skulle skriva ett sms såg de ut som handen och mobilen va animerade, riktigt flumigt

jag sneade lite på själva ruset, men la mig bakåt och försökte tänka FAN VA COOLT och de funkade bra,

cev va ocskå riktigt gutt.. såg såna sjuka grejer,, hehe
Citera
2010-01-24, 04:10
Medlem
BillLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horribel_gås
Det är tyvärr inte så att man ser rosa elefanter osv vid OEV:s som många tror. Det är vanligare att föremål "andas" och mönster rör på sig.

Men man kan se rosa elefanter, även fast det är ovanligt och då trippar man vanligtvis så mycket att man inte vet nedifrån från upp.
Citera
2010-01-24, 04:20
Medlem
Tenbules avatar
När jag intog 4-ho-met för första gången (även min jungfrutripp) gick jag in med inställningen att vad som än hände, skulle det bli så jävla coolt. Under peaken hade jag fortfarande samma glada humör, och hade helt tokiga hallucinationer. Jag såg t.ex på min arm, och såg hur det gradvis började växa grova hårstrån från den, som sen övergick i en hel päls På min andra arm hade jag ett par sårskorpor, som utvecklades till att hela armen såg ut som ett virrvarr av sår och "kött".

I och med min positiva inställning till trippen hade jag absolut inga problem med någon av upplevelserna, utan blev mest fascinerad. När jag berättade om dessa händelser för mina vänner, försäkrade dem mig om att de skulle ha sneat.

Alltså: set & setting betyder sjukt mycket. Man ska inte dela upp hallucinationer och upplevelser i bra och dåligt. Allt handlar bara om perspektiv, och det är bara ditt perspektiv som spelar roll.
Citera
2010-01-24, 16:50
Medlem
Oberleutnants avatar
Under mina 2 senaste gångerna med 4-ho-met har jag varit med om riktigt underlika hallisar. Jag ser ett ansikte som liknar mit eget. Första gången jag såg det var det under CEV då kunde det dyka upp andra ansikten med stora leénden och uppspärrad syn, men detta har utvecklats tills nu, senaste gången då jag såg det överallt. Ljus och mönster kunde morpha till ansiktet precis överallt. Golvet, på gardinen, på tv'n ja precis överallt. Riktigt störande vilket förstörde min senaste tripp. Jag kunde inte titta på något utan att ansiktet dök fram!
Citera
2010-01-24, 16:53
Medlem
Bruttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horribel_gås
Det är tyvärr inte så att man ser rosa elefanter osv vid OEV:s som många tror. Det är vanligare att föremål "andas" och mönster rör på sig.
Men på CEV kan man se en del skojiga saker. Eller det ploppar upp bilder, mönster och "filmsnutar" i huvudet iaf.
OEV = open-eye visuals. Man hallicunerar med öppna ögon.
CEV = closed-eye visuals. Man hallicunerar med stända ögon.
Haha, fan vad coolt. Det är nog min högsta önskan just nu, att hallucinera om filmsnutar, helst John McClane. Han är så djävla badass.
Citera
2010-01-24, 21:10
Medlem
SpirituzSanctis avatar
flumma på sömnmedecin efter ett par dagars race på buty, slutade med att jag satt och pratade med en kudde och ett täcke, skulle rädda en kannin när hans mat blev kryp, skrek i panik efter en katt efter att en massa spindlar vandrade mot den, men den ville inte så då flydde jag och sen däckade jag.. Hela tiden visste jag att det var hallisar och att jag hade hamnat i ett psykostillstånd, men istället för att få panik och försöka att motverka dom så levde jag in i dom, sen så däckade man
Citera
2010-01-28, 21:09
Medlem
Sleazers avatar
tja jag har ju då fått hallisar av zopiklon,men då var jag för dum i huvet för att fatta att det var hallisar jag hade... men när jag svampat och fått hallisar så har det väl mest varit ty "woah...wooooah....jävlar..." hehe om ni fattar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in