2010-01-24, 20:00
Medlem
CitySoundtracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Wood
Du drömmer om en tillväxt som överstiger alla andra länders tillväxtmöjligheter.
Varför skall svensken stå åt sidan?
jag ber dig att leva efter din filosofi, att se till att du aldrig tar ett jobb innanför Sveriges gränser!
Folk som stödjer en galen invandringspolitik skall heller inte ha möjlighet att arbeta, eftersom det inte finns tillräckligt med arbetstillfällen

Det finns ingen gräns för antal arbetstillfällen, utan de ökar givetvis i takt med antalet innevånare.

Problemet är snarare att det är svårt för svenskar, med invandrare, att starta nya företag.
Citera
2010-01-24, 21:24
Medlem
tryffs avatar
Ni verkar inte veta hur det ser ut Malmö

Malmö har ett "innercity" problem som inte finns i andra städer som Göteborg och Stockholm

Möllevångstorget (sveriges farligaste plats) ligger i södercity ett stenkast från det finare centrum.
Drägget bor i rosengård och i södercity även om rosengård är populärare i media...

Folk gillar inte att få sin bil uppbränd så man skaffar garage med hänglås. Man vill inte heller ha sin dotter våldtagen så man skaffar det staket och säkerhetsutrustning som krävs
Citera
2010-01-25, 08:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stroh-M.D.
Bra mycket bättre att vara kyligt objektiv och se till att göra rätt från början än att vara hetsigt passionerad och dra förhastade slutsatser.
Har väl ingen betydelse om man är kylig om man saknar objektivitet, vilket var det jag ifrågasatte. Du vet ju lika väl som jag att bakom s.k. kylig objektivitet ligger lika mycket egenintresse som hos mindre kyliga personer.
Citera
2010-01-26, 01:57
Medlem
Behovet av GC i sverige är helt obefintligt. Sverige är fortfarande ett förhållandevis tryggt land att bo i. Det är extremt ovanligt att folk blir rånade i sina egna hem, "carjacking" existerar knappt och kidnappningar av rika personer händer kanske en gång vart tionde år (senaste var väl siba-killen). Sverige har helt enkelt inte de problem som existerar i tex USA, sydafrika eller i sydamerikanska länder, dsv en kriminalitet som är riktad mot rika människor. De människor som GC har som målgrupp bor redan i övremedelklassområden och där är folk jävligt alerta på om det kommer in "främmande" element i området, alla har larmade villor, garage etc. Jag har vuxit i ett sådant område och mina föräldrar bor fortfarande kvar men jag kan givetvis bara tala av egen erfarenhet. Det förekom (och förekommer fortfarande) i princip ingen kriminalitet där. Det bästa sättet att undvika obehagligheter pga att man är välbeställd är att vara disktet och säga vad man vill om GC men diskreta är det minsta man kan säga att de är. Det lär snarare dra till sig riktigt förhärdade brottslingar som inser att de som bor i ett sådant område har så mycket värdefulla saker i sina hem att de känner sig tvungna att bo bakom bevakade murar.
Citera
2010-01-26, 04:10
Medlem
savoxovass avatar
De enda som har råd att bo på såna här ställen är de som tjänat pengar på att sälja ut det här landet. Fattigare svenssons flyttar ut på landsbygden medan eliten bor i sina fort mitt i mångkulturen. Visst är de trygga hemma, men när de ska utanför dörren då?
Citera
2010-01-26, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CitySoundtrack
Utan att ha läst din källa, från en blogg, vill jag påpeka att det finns fler brott som inte sanktioneras med fängelse som straff.

Inte för att överanalysera, men topic är ju GC? Verkar det rimligt att folk stänger in sig i ett GC för att undvika felparkerare och skattefuskare?
Citera
2010-01-26, 11:53
Medlem
Ryghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savoxovas
De enda som har råd att bo på såna här ställen är de som tjänat pengar på att sälja ut det här landet. Fattigare svenssons flyttar ut på landsbygden medan eliten bor i sina fort mitt i mångkulturen. Visst är de trygga hemma, men när de ska utanför dörren då?
Struntprat
Det krävs två personer som tjänar aningen över genomsnittet för att finansiera ett sånt här köp. Alla som tjänar pengar har inte sålt ut Sverige. Vill du bo i ett GC?
Citera
2010-01-26, 13:40
Medlem
Kadeks avatar
Vad kostar egentligen en lägenhet(säg 3 RoK) i ett svensk "gated community"?
Citera
2010-01-26, 14:47
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
Vad kostar egentligen en lägenhet(säg 3 RoK) i ett svensk "gated community"?

http://www.victoriapark.se/?id=566
Citera
2010-01-26, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CitySoundtrack
Trygghet från vad? Jag hade kunnat tänka mig att bo i ett sådant område, om jag bodde i Malmö, men inte för att jag på annat sätt skulle varit i fara om jag inte var bosatt där.

Jag bor hellre granne med en kirurg från Turkiet än en industriarbetare från Landskrona.

Och vad får dig att tro att ett gated community kommer hålla en kirurg från Turkiet ute?
Det kommer handla om att folk som vill ha en trygg uppväxt för sin familj flyttar dit, inte att folk vill ha ett homogent litet område.
Så ser jag på GC's i all fall. Etniciteten är ganska oviktig för mig, däremot så ska det vara samma drivkraft, dvs en trygg uppväxt för sin familj, med allt vad det innebär i rättigheter och skyldigheter
Citera
2010-01-26, 17:38
Medlem
Ryghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tutf
Och vad får dig att tro att ett gated community kommer hålla en kirurg från Turkiet ute?
Det kommer handla om att folk som vill ha en trygg uppväxt för sin familj flyttar dit, inte att folk vill ha ett homogent litet område.
Så ser jag på GC's i all fall. Etniciteten är ganska oviktig för mig, däremot så ska det vara samma drivkraft, dvs en trygg uppväxt för sin familj, med allt vad det innebär i rättigheter och skyldigheter
H*n skriver ju att h*n hellre bor granne med en kirurg från Turkiet än en industriarbetare. H*n påstod aldrig att dessa skulle kunna hållas utanför.
Citera
2010-01-26, 17:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tutf

Samma saker som håller samme Turkiske kirurg borta från områden som Bromma, Djursholm, Lidingö etc. Dessa områden är helt etniskt homogena och har en stark svensk kultur som, tex, denne turk inte identifierar sig med och inte vill bosätta sig bland. GC skulle med all sannolik få samma kultur eftersom den tilltalar exakt samma målgrupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in