Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-01-22, 19:23
  #1
Medlem
Flytande_argots avatar
Någon som har en aning om vad det kan röra sig om när man får en vit hård nästan mineralaktig utfällning i en poppersflaska? Fick för mig att det kunde röra sig om en tand eller en soft airgun-kula, men det kan bero på att jag är rätt mongo för ögonblicket så det kanske finns en bättre förklaring?
Citera
2010-01-22, 19:41
  #2
Moderator
Psilosophers avatar
Låter mysko, jag har aldrig stött på nåt sådant - måste hamnat där av misstag. Har du skoj?
Citera
2010-01-22, 19:47
  #3
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Låter mysko, jag har aldrig stött på nåt sådant - måste hamnat där av misstag. Har du skoj?

Mongofikationsfaktorn på poppers är ju rätt momentan så jag har inte så skoj för ögonblicket - men ölen är god och kall.

Provade att karva lite i materialet och det luktar ju poppers om det. Men jag tänkte mest om det är så att isopentylnitrit kan skapa någon typ av "kristaller" (i brist på bättre ord) i en sluten flaska om det får gå tillräckligt lång tid?
Citera
2010-01-22, 20:01
  #4
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Mongofikationsfaktorn på poppers är ju rätt momentan så jag har inte så skoj för ögonblicket - men ölen är god och kall.

Provade att karva lite i materialet och det luktar ju poppers om det. Men jag tänkte mest om det är så att isopentylnitrit kan skapa någon typ av "kristaller" (i brist på bättre ord) i en sluten flaska om det får gå tillräckligt lång tid?

Det kanske var så att hjärnan har ramlat ner i flaskan vid något tillfälle.

Skämt åsido, köpte själv en flaska från GS för nåt halvår sedan och jag har inte fått några kristaller i min ännu. Jag har ungefär halva flaskan kvar, det funkar fint att "boosta" andra droger med.
Citera
2010-01-22, 20:08
  #5
Medlem
Marlboromans avatar
Är inte som i sprayflaskor då typ en puttekula för att skiten skall blandas bättre när man skakar skiten?
Citera
2010-01-22, 20:11
  #6
Medlem
simonpimonpoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Mongofikationsfaktorn på poppers är ju rätt momentan så jag har inte så skoj för ögonblicket - men ölen är god och kall.

Provade att karva lite i materialet och det luktar ju poppers om det. Men jag tänkte mest om det är så att isopentylnitrit kan skapa någon typ av "kristaller" (i brist på bättre ord) i en sluten flaska om det får gå tillräckligt lång tid?
Jag finner det högst osannoligt att en liten organisk molekyl som isopentylnitrit skulle ha fällning.
Citera
2010-01-22, 20:34
  #7
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonpimonpoo
Jag finner det högst osannoligt att en liten organisk molekyl som isopentylnitrit skulle ha fällning.

På min flaska står det "ISOPROPYL NITRITE" (engelska) med stora bokstäver. Är inte det samma sak som isopropylnitrat på svenska, skillnad i kristallutveckling mellan nitrat och nitrit?

Min poppers funkar bra. Men vissa ska visst inte vara så bra, ska ge huvudvärk bland annat. Nu är det ju tydligen olika substanser i våra flaskor, så kanske därför också olika effekter.
Citera
2010-01-22, 21:02
  #8
Medlem
Flytande_argots avatar
Okej. Nu har all vätska tappats av och det fasta ämnet tycks minska i omfång när skruvkorken sitter på plats?
Citera
2010-01-22, 21:38
  #9
Medlem
denvitemannens avatar
min hade en lten pärla redan från öppnandet, lös gärna denna gåta....?
Citera
2010-01-22, 23:06
  #10
Medlem
Phibers avatar
Korrekt framställda poppers med rent isopropyl nitrat lämnar inget sådant. Med största sannolikhet rör det sig om föroreningar vid framställning eller restprodukter då det inte blivit renat korrekt. Vad är det för märke?
Citera
2010-01-23, 20:50
  #11
Medlem
Sleazers avatar
det kanske är något man ska bita i när man får den i 2an?
Citera
2010-01-25, 14:52
  #12
Medlem
JonBenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denvitemannen
min hade en lten pärla redan från öppnandet, lös gärna denna gåta....?

Kulan hjälper till att ta bort föroreningar, dock har vissa dåliga poppers en overksam fejkkula för syns skull.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback