• 2
  • 3
2010-01-27, 19:02
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maruder88
Varför jag inte vill ha ägg från frigående höns? Ja, bara för sakens skull. Jag tvivlar starkt på att jag skulle känna någon skillnad på smaken.

Får hålla ögonen öppna efter en 3a alltså

Sen Mansig, så har jag ingen aning om vad Offsprings logga har att göra med det hela? Jag tycker däremot att man har rätt att bestämma själv om man vill äta "ekologiskt" eller inte.

Har någon påstått annorlunda? Alla ägg är ju inte ekologiska..Står på förpackningen bara att välja.

men att vara motsträvig som du och välja burhöns bara för att är jävligt barnsligt.

Tycker man ska göra det man kan för att förbättra djurhållningen idag. Men somsagt läs på kartongerna finns ju ägg från inomhus höns.
Senast redigerad av cosmic_dancer 2010-01-27 kl. 19:05.
Citera
2010-01-28, 01:46
Medlem
Lobengulas avatar
Jovisst kan man köpa burhönsägg om man vill det. Som tidigare sagt i tråden så är det mycket lätt att se på äggets märkning, prefix:

0-Ekologisk
1-Frigående utomhus
2-Frigående inomhus
3-Burhöns

Däremot så kan man fråga sig varför man vill köpa något annat än 0 eller 1. Prisskillnaden är max ett par kronor och kvaliten torde vara mycket bättre om en höna får leva mer naturligt. Detsamma gäller för övrigt kött. Svenskt kött är inte lika bra som det som tillverkas i Sydamerika. Skillnaden är att sydamerikanska kreatur får beta mer naturligt.

Slutligen så vill jag bara påpeka att alla höns, oavsett metod, är inlåsta.
Citera
2015-06-21, 16:06
Medlem
http://www.svd.se/honsen-mar-battre-...-i-bur_7655790

Tankar om denna artikel?
Citera
2015-06-21, 20:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tjuyat
http://www.svd.se/honsen-mar-battre-...-i-bur_7655790

Tankar om denna artikel?

Åsikter från kommersiella aktörer är ju ointressant, det finns ju utmärkt forskning när det gäller djurhållning för höns
Citera
2015-06-21, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Åsikter från kommersiella aktörer är ju ointressant, det finns ju utmärkt forskning när det gäller djurhållning för höns

Jaså, vad säger forskningen om vad höns tycker och tänker?
Citera
2015-06-21, 21:35
Medlem
Iloveludas avatar
Netto säljer bur ägg nu. Stora fina och billiga. Dom bästa affärsägg som jag hittat på länge.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in