Flashback bygger pepparkakshus!
2010-01-22, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maruder88
Att efterfråga möjligheten att välja själv tycker jag snarare är sunt tänkande, sen om jag väljer ägg från burhöns eller frigående är en annan sak, jag undrade bara om det överhuvudtaget gick att köpa ägg från höns som inte är frigående idag.
Jag kan förstå om folk föredrar ägg från icke-frigående höns eftersom det skulle vara billigare, godare, bättre tillgängligt eller på liknande grunder. Att på ett internetforum stoltsera med att man är på jakt efter ägg från burhöns utan speciell orsak, tillsynes bara för att djuren mår sämre av det och att man själv struntar i det eller liknande är naturligtvis bara en fånig provokation från din sida som inte förtjänar några svar.
Citat:
Vill du fortsätta moralpredika så kan du ta det via PM. Och du har fortfarande inte svarat på vad min avatar har med saken att göra...
Vill du fortsätta vara pseudoseriös i din fråga så kan du ta det i papperskorgen. Din avatar som föreställer en dödsskalle i kombination med din barnslinga provokation gjorde att mitt intryck av dig inte förbättrades nämnvärt för att uttrycka saken milt.
Citera
2010-01-22, 16:28
Medlem
Maxi häromkring har ägg från burhöns, dock står det "inredda burar", undrar om det är gardiner och designsittpinne som räknas dit då eller?
Citera
2010-01-22, 18:33
Medlem
epost72s avatar
Man funderar över läskunnigheten hos vissa användare.
Frågeställningen är ganska enkel.
Kort och gott var köper man ägg från burhöns.
Citera
2010-01-22, 18:45
Medlem
Hispers avatar
OT raderat

Tillsägelse till Drizzel för OT, har man inget vettigt att tillföra diskussionen -> låt bli att skriva något öht.

/Mod
Citera
2010-01-23, 10:48
Medlem
Hispers avatar
Frågan om djurhållning, rätt eller fel att efterfråga ägg från "inlåsta" hönor, den intellektuella mognaden hos trådstartaren mm är sådant som tangerar eller ligger utanför ämnet för det här forumet. I alla fall utanför den här tråden.

Så håller er till ämnet!

/Mod
Citera
2010-01-25, 19:53
Medlem
vaselines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bezt_swe
Maxi häromkring har ägg från burhöns, dock står det "inredda burar", undrar om det är gardiner och designsittpinne som räknas dit då eller?
Det är lite strö på golvet i form av halm eller något liknande, och så har de en litet värprede. Det är inga lyxslott som erbjuds hönorna men ärligt talat har inte jag heller dåligt samvete när jag köper ägg från höns i inredda burar.
Citera
2010-01-26, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siddhartha
Överlag innehåller ekologiska varor mer näringsämnen vilket gör dem till bättre livsmedel.

Nej, så är det inte.
Citera
2010-01-26, 04:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vaseline
Det är lite strö på golvet i form av halm eller något liknande, och så har de en litet värprede. Det är inga lyxslott som erbjuds hönorna men ärligt talat har inte jag heller dåligt samvete när jag köper ägg från höns i inredda burar.
Du kanske skulle må bättre om du visste att hönorna hade det bra.

Djur är också människor, tycker vi snabbt som fan skall avskaffa burhöns och skaffa en bur åt TS och tvinga han värpa ägg.
Du är fan en störd människa.
Citera
2010-01-26, 06:21
Medlem
mästernilsess avatar
Jag har också förgäves sökt efter ägg från internerade hönor. Någon som vet var jag kan komma över sådana i Uppsala?
Citera
2010-01-26, 06:55
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kekambas
Du kanske skulle må bättre om du visste att hönorna hade det bra.

Djur är också människor, tycker vi snabbt som fan skall avskaffa burhöns och skaffa en bur åt TS och tvinga han värpa ägg.
Du är fan en störd människa.

Du missade visst vad jag skrev ovan?
https://www.flashback.org/sp21065899

Som "belöning" -> Tillsägelse för OT

/Mod
Citera
2010-01-26, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Du missade visst vad jag skrev ovan?
https://www.flashback.org/sp21065899

Som "belöning" -> Tillsägelse för OT

/Mod
Man tackar
Citera
2010-01-27, 11:21
Medlem
ApolloGrekens avatar
Jag får ägg från frigående höns som lever sitt liv i en trädgård. I en blindtest skulle jag kunna skilja de äggen från fabriksägg hur lätt som helst. När hönsen får gräs på sommaren blir gulan riktigt gul, sockerkakorna ser rentav färgade ut. Gulans andel av ägget är dessutom mycket större.

Smakskillnad? Jag har inte försökt kolla. Men jag tycker att mina omeletter är goda, de stekta ägg jag får på lunchrestaurangen brukar jag inte tycka om.

Slaktkyckling på bordet: Bosarp har en ekologisk kyckling som slaktas när den är ca 15 veckor. Lågpriskycklingarna kommer från Thailand och är 4 1/2 veckor gamla. Den som inte kan känna skillnad där är ett obotligt fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in