2010-01-21, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnsad
blev också sugen på at veta vad man ska käka...

Dag 1 & 8:
Frukost: En kopp svart kaffe, en sockerbit
Lunch: 2 hårdkokta ägg, kokt spenat, 1 tomat
Middag: 1 stor biff(250 gram)sallad med olja och citron.

Dag 2 & 9:
Frukost: En kopp svart kaffe, en sockerbit
Lunch: 1 stor biff(250 gram)sallad med olja och citron, 1 frukt.
Middag: 1 skiva skinka 250 gram 1 bägare yoghurt.

Dag 3 & 10:
Frukost: En kopp svart kaffe, en sockerbit, ett rostat bröd.
Lunch: Kokt spenat, 1 tomat, 1 färsk frukt.
Middag: 2 hårdkokta ägg, 1 skiva skinka 250 gram, sallad med olja och citron

Dag 4 & 11:
Lunch: 1 hårdkokt ägg, 1 riven morot, 1 liten burk keso "naturell"
Middag: 1 burk fruktsallad, 1 bägare yoghurt "naturell"

Dag 5 & 12:
Frukost: 1 stor riven morot med citron
Lunch: 1 mycket mager fisk "400 g" med citron, lite smörsås
Middag: 1 stor biff 250 gram, sallad och broccoli.

Dag 6 & 13:
Lunch: 1 kyckling utan skinn, sallad med ola och citron
Middag: 2 hårdkokta ägg, 1 stor morot

Dag 7:
Frukost: En kopp te utan socker
Lunch: En bit grillat kött, färsk frukt.
Middag: Inget

Det dieten gör är att den ändrar din ämnesomsättning. Och du får knappt i dig några kolhydrater Därför bör du ej konditionsträna under dietperioden. Styrketräna är dock bra.
Dieten ska följas i 13 dagar varken mer eller mindre. Om man följer den korrekt bör man tappa 7-20 kilo.
Du bör även dricka minst 2 liter vatten om dagen.
Citera
2010-01-21, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xsRage
Haha, låter jävligt sjukt och otroligt ohälsosamt. Men för all del! Good luck, säger jag bara. Och du kan förresten glömma att gå ner 7 kg fett på en 13 dagar genom att inte äta. Aint gonna happen.

Min kompis går på dieten nu och är klar på lördag, får se vad hon gått ner då. men efter en vecka hade hon tappat 4 kilo. Hennes mamma har kört dieten ett flertal gånger i hennes liv och säger att den har funkat jätte bra. Hon har då tappat ungefär 7 kilo och sen behållt den vikten.
Citera
2010-01-21, 23:32
Medlem
mr.Karhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnsad
man lär ju inte gå och bli anorektiker för att man inte käkar på 13 dagar..
däremot e det bortslösad tid då man bara blir lite vätska lättare.. det kan dock vara något ekonomiskt men mer posetivt än så blir det inte...

Kanske kan förstärka viljan och orken att tappa flera kilon, om man kör en sådan snabb diet.. men vad vet jag
Citera
2010-01-21, 23:33
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjea
Det dieten gör är att den ändrar din ämnesomsättning. Och du får knappt i dig några kolhydrater Därför bör du ej konditionsträna under dietperioden. Styrketräna är dock bra.
Dieten ska följas i 13 dagar varken mer eller mindre. Om man följer den korrekt bör man tappa 7-20 kilo.
Du bör även dricka minst 2 liter vatten om dagen.

Aja den här känner man ju igen. En fruktansvärd diet faktiskt. VLCD är ju så ofantligt mycket hälsosammare och du går ner minst lika mycket i vikt.

Du kommer dock aldrig gå ner 20 kilo på två veckor. Helt omöjligt.

Styrketräning "kräver" också kolhydrater bara så du vet.
Citera
2010-01-21, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katabol
Lycka till! Din kropp kommer nog må väldigt bra.

Seriöst, varför inte läsa på lite från länkarna här och ändra livsstil istället för att svälta dig?

Min livsstil är bra redan, tränar minst 5 gånger i veckan. Gymmar och kör pass, springer osv. Äter nyttigt gör jag också. Vet att min kropp inte kommer må så bra men kommer börja äta normalt igen efter dessa två veckor gått.
Citera
2010-01-21, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Aja den här känner man ju igen. En fruktansvärd diet faktiskt. VLCD är ju så ofantligt mycket hälsosammare och du går ner minst lika mycket i vikt.

Du kommer dock aldrig gå ner 20 kilo på två veckor. Helt omöjligt.

Styrketräning "kräver" också kolhydrater bara så du vet.

Haha nej 20 kilo vill jag verkligen inte, då finns det ingenting kvar av mig mer. men 6-7 kilo satsar jag på! Jo jag vet det, kommer inte träna mycket under dessa två veckor.
Citera
2010-01-21, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.Karhu
Håller med föregående talare. Det låter inte hälsosamt, men samtidigt beror det på hur kraftig övervikt du har. Det finns många nackdelar med en sådan diet, då du knappast endast förlorar fett, och kan drabbas av ätstörningar!

Kan säga på en gång att jag inte är överviktig, är 176 lång och väger nu 66 kilo. Men är som alla andra tjejej, hopplösa när det gäller våra kroppar. Men kommer vara riktigt noga med att äta riktigt på en gång efter det här. Skulle aldrig tillåta mig själv att få en ätstörning, har alltid varit noga med att äta rätt osv. Men nu vill jag verkligen satsa på att gå ner och jag tränar redan nästan jämt, blivit som en träningsnarkoman och äter nyttigt osv.
Citera
2010-01-21, 23:39
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Haha nej 20 kilo vill jag verkligen inte, då finns det ingenting kvar av mig mer. men 6-7 kilo satsar jag på! Jo jag vet det, kommer inte träna mycket under dessa två veckor.

Varför inte? Vill du inte behålla så mycket muskelmassa som möjligt?
Citera
2010-01-21, 23:40
Medlem
BePositives avatar
Träning -> Näring /MOD
Citera
2010-01-21, 23:42
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Kan säga på en gång att jag inte är överviktig, är 176 lång och väger nu 66 kilo. Men är som alla andra tjejej, hopplösa när det gäller våra kroppar. Men kommer vara riktigt noga med att äta riktigt på en gång efter det här. Skulle aldrig tillåta mig själv att få en ätstörning, har alltid varit noga med att äta rätt osv. Men nu vill jag verkligen satsa på att gå ner och jag tränar redan nästan jämt, blivit som en träningsnarkoman och äter nyttigt osv.

Varför tänker du inte på vad och hur mycket du stoppar i dig istället för att börja någon svältdiet?

Antar att du inte läst i de klistrade trådarna, här kommer det som är aktuellt för dig.

MVH BP
Citera
2010-01-21, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Varför inte? Vill du inte behålla så mycket muskelmassa som möjligt?

Jo absolut, men vet inte hur mycket man kan träna när man kör på den här dieten. Vanligtvis tränar jag 5-6 dagar i veckan. Både gym, pass och kondition. Mest gym. Tränar med min pojkvän som är duktigt på ämnet träning, kost osv. Så han är mindre glad över att jag ska köra den här dieten.
Citera
2010-01-21, 23:45
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Jo absolut, men vet inte hur mycket man kan träna när man kör på den här dieten. Vanligtvis tränar jag 5-6 dagar i veckan. Både gym, pass och kondition. Mest gym. Tränar med min pojkvän som är duktigt på ämnet träning, kost osv. Så han är mindre glad över att jag ska köra den här dieten.

Jag förstår han precis. Frågan är dock hur kunnig han är egentligen om det är han som säger att du inte ska träna som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in