2010-05-07, 17:13
Medlem
Fy fan, har aldrig sett något liknande....!!!!!!!
Citera
2010-05-07, 17:15
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandhunden
Grattis till Amanda Panda som hade rätt, bara 4 månader försent. Amanda Panda kunde ju ha kommit ut med denna varning för 7 år sen likagärna och ha rätt likväl

Fast nu ligger vi väl på ungefär samma nivå som när "varningen" kom?

I så fall krävs det ju ett ras på raset nu för att pandan ska ha rätt.
Citera
2010-05-07, 17:22
Medlem
Rois avatar
Gårdagens händelse borde väl ändå visa att om man ska spela på momentum är det bättre att dra sig ur för tidigt än för sent. Verkligen alla sitter med stoploss i vissa aktier.

Själv sålde jag mina fonder innan jul just för att jag inte skulle behöva sitta som en jälva hök. Jag har ungefär 0% tillit till det ekonomiska systemet post lehman, men jag försår ändå att alla pengar som pumpas in i banker måste ta vägen någonstans. Dock kommer uppvaknandet till manipulerade marknader och de-facto korporativism inte ske i någon vidare ordnad form.
Senast redigerad av Roi 2010-05-07 kl. 17:28.
Citera
2010-05-07, 17:28
Bannlyst
Helt sjukt, fattar inte vad som händer. Accenture rasar från 40$ till 0.01$ på 2 minuter och stänger sedan på 41$. Många som har förlorat mycket pengar...sjukt.

Är det Grekland som har triggat det här eller vad är det?
Citera
2010-05-07, 17:33
Medlem
Alguiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Gårdagens händelse borde väl ändå visa att om man ska spela på momentum är det bättre att dra sig ur för tidigt än för sent. Verkligen alla sitter med stoploss i vissa aktier.

Själv sålde jag mina fonder innan jul just för att jag inte skulle behöva sitta som en jälva hök. Jag har ungefär 0% tillit till det ekonomiska systemet post lehman, men jag försår ändå att alla pengar som pumpas in i banker måste ta vägen någonstans. Dock kommer uppvaknandet till manipulerade marknader och de-facto korporativism inte ske i någon vidare ordnad form.
Kan inte säga något annat än grattis. Har du några planer för den närmaste tiden och längre fram i tiden?

Passande avatar förresten.
Senast redigerad av Alguien 2010-05-07 kl. 18:00.
Citera
2010-05-07, 17:38
Medlem
Frågan är ju hur länge det här skiten ska fortsätta rasa?
Känns som att marknaden överreagerar abnormt på greklandskrisen.
Citera
2010-05-07, 17:52
Medlem
Jaha...då va de RÖTT på alla siffror på OMX...
Citera
2010-05-07, 18:09
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Frågan är ju hur länge det här skiten ska fortsätta rasa?
Känns som att marknaden överreagerar abnormt på greklandskrisen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Greater_fool_theory

Buntar man ihop detta, stimulanspaket och folk som litar på media och finansiella insutitioner för råd, så har vi hela förklaringen till att börsen gått upp någonting öht. Tar man bort en av dessa kategorier har det väldigt stor påverkan...
Citera
2010-05-07, 18:16
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alguien
Kan inte säga något annat än grattis. Har du några planer för den närmaste tiden och längre fram i tiden?

Passande avatar förresten.
Just nu försöker jag få igenom ett skambud på silver över e-bay och väntar på att vapentillverkaren sturm ruger ska slå i backen på grund av panik. Jag vet inte om jag skulle våga korta börsen, eftersom "the plunge protection team" ter sig allt mindre som en konspirationesteori.
Citera
2010-05-07, 18:33
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Schellenberg
Samma här. Håller koll på Largecaps "Förlorare 1månad". Tror man kan börja fynda där om någon månad när urblåsningen är klar och OMX står på -10% - -15%. Bland intressanta kandidater så här långt kan följande skönjas:

Meda
Ratos
NCC
Boliden

Är övertygad om att fler kommer dyka upp...
Var kan man kolla det?
Citera
2010-05-07, 18:35
Medlem
Jans0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
Var kan man kolla det?

På avanza kan du kolla vinnare och förlorare på large, mid och small cap för en period om 20 dagar.

https://www.avanza.se/aza/aktieroptioner/omsattningsbev/vinnare.jsp
Citera
2010-05-07, 18:37
Medlem
Bandhundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
http://en.wikipedia.org/wiki/Greater_fool_theory

Buntar man ihop detta, stimulanspaket och folk som litar på media och finansiella insutitioner för råd, så har vi hela förklaringen till att börsen gått upp någonting öht. Tar man bort en av dessa kategorier har det väldigt stor påverkan...

Men börsen stiger ju även på reella värden. Dessa värden har ju inte försvunnit för att marknaden fått stora skälvan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in