2010-05-07, 12:44
Medlem
W.Schellenbergs avatar
Du får en kram av mig med.

Ligger själv +-0 då jag, min annars så iskalla mage, blev nervös och sålde av allt förra torsdagen.

Det kommer en morgondag. En morgondag som kommer innebära fina köplägen!
Citera
2010-05-07, 12:46
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jans0n
/kram

Ner 8,9% den här veckan :' (.

Själv är jag nere på -11% totalt, precis vad en arbetslös student behöver.

Dock är det en lång portfölj, så det är bara att ha is i magen och drömma om bättre tider...

Gräv bort Grekland!

Citat:
Ursprungligen postat av W.Schellenberg
Det kommer en morgondag. En morgondag som kommer innebära fina köplägen!

Precis!

Vad tror ni om Clas Ohlson? Har haft en stadig nedgång ett tag nu, men jag tror att Classe har en fin framtid.
Citera
2010-05-07, 12:59
Medlem
Låg +20% förra veckan nu ligger jag +5-6% .

Inte en önskvärd vecka... Hur länge kommer börsen går ner just nu?

Som tur är så har jag mycket mer kapital att föra in och detta ska jag göra idag om ingen får för sig att komma med information om att det kommer gå ner mycket mer nästa vecka/veckorna.
Citera
2010-05-07, 14:01
Medlem
BobSacamanos avatar
http://www.zerohedge.com/sites/default/files/Market%20Crash.mp3
Citera
2010-05-07, 14:08
Medlem
EgggEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Låg +20% förra veckan nu ligger jag +5-6% .

Inte en önskvärd vecka... Hur länge kommer börsen går ner just nu?

Som tur är så har jag mycket mer kapital att föra in och detta ska jag göra idag om ingen får för sig att komma med information om att det kommer gå ner mycket mer nästa vecka/veckorna.

Har du mycket kapital dela då upp köpen ifall raset skulle fortsätta. Vad det är för information du är ute efter vet jag inte men kortsiktigt vet nog ingen riktigt någonting om vad som ska ske! Inte helt omöjligt att det skulle rasa någon vecka till alternativt direkt på måndag börja stiga

Köp på måndag, sedan avvakta nästa vecka köp mer. Dela upp helt enkelt! Glöm inte köpa i olika branscher vilket du säkert vet

Fan fingrarna kliar att köpa, längesen man såg såna här köptillfällen, om det nu är det. Kanske blir bättre köptillfälle nästa vecka

Jag avvaktar lite till iallafall...

Lite intressant historiskt om liknande scenarion där börsen sjunkit mycket under just EN vecka...
Citera
2010-05-07, 14:12
Medlem
Ner cirka 6%. Sålde av mina fonder i början av veckan men gick in med småpositioner i enskilda aktier istället. Smart drag att gå in i måndags, verkligen! Hade i varje fall sinnesnärvaro att köpa lite björnar igår morse och de är upp 5% så det snyggar till portföljen. Hoppas att det blir kortvarigt neråt och att jag lyckas sälja av björnarna vid bra tid.
Citera
2010-05-07, 14:37
Medlem
Axeluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RESTBREATHLESS
Ditt andra stycker var väl OK, men ditt första? Menar du att det inte spelar nån roll om Grekland defaultar på skulder på flera tusen (tror jag?) miljarder?
Gör de det så sprids ju dessa förluster till övriga delar av Europa, och många banker kan pga hävstångar kk:a som följd.

Med andra ordval kan man väl kalla reaktionerna på aktiemarknaden som synnerligen 'känsliga' istället. Jag menar att dagens globala, finansiella ekonomiska system är närmast oöverskådligt och svårgreppbart. Jag tror nästan att reaktionerna på Greklands ekonomiska svårigheter har större betydelse än de ekonomiska svårigheterna i sig.
Det är väldigt dynamiskt också, som du beskriver, med olika efterverkningar på europeiska länders ekonomier. Men förväntningar och fördomar gentemot en tänkbar högkonjunktur eller lågkonjunktur är svåra att skilja på verkliga ekonomiska problem, vilket gör att människor trasslar in sig i mardrömslika 'paranoida', eller överdrivet optimistiska föreställningsvärldar.
Citera
2010-05-07, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgggE
Har du mycket kapital dela då upp köpen ifall raset skulle fortsätta. Vad det är för information du är ute efter vet jag inte men kortsiktigt vet nog ingen riktigt någonting om vad som ska ske! Inte helt omöjligt att det skulle rasa någon vecka till alternativt direkt på måndag börja stiga

Köp på måndag, sedan avvakta nästa vecka köp mer. Dela upp helt enkelt! Glöm inte köpa i olika branscher vilket du säkert vet

Fan fingrarna kliar att köpa, längesen man såg såna här köptillfällen, om det nu är det. Kanske blir bättre köptillfälle nästa vecka

Jag avvaktar lite till iallafall...

Lite intressant historiskt om liknande scenarion där börsen sjunkit mycket under just EN vecka...

Mycket mer och mycket mer har ungefär 200k att spendera vidare med. Sen får det f*n räcka.

Har allt mitt nu i investment och bankaktier.
Citera
2010-05-07, 16:29
Medlem
hahaha det här är ju helt sjukt!
Citera
2010-05-07, 16:30
Medlem
Alguiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talgoxen
Om 950 bryts på OMX så kommer jag börja bli orolig över detta.
Orolig?

<-- Mitt ansikte just nu.
Citera
2010-05-07, 16:32
Medlem
davheis avatar
How low can you go, how low can you go!

Go low,(go low) lower than you know

- Ludacris
Citera
2010-05-07, 16:38
Medlem
Lommis avatar
Ja nu jävlar braka det loss!

Undrar om det fortsätter efter helgen. *håller tummarna*
Senast redigerad av Lommi 2010-05-07 kl. 16:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in