Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Självfallet dyker såna som du upp som ska försvara att de läser Industriell ekonomi och vill jobba inom bankverksamhet. Fel val, min vän. Haha nja bitter är jag inte. Skulle jag se det som nödvändigt, så skulle jag läsa alla matematik/fysik kurser som I:are läser. Även om jag redan läst ett par fram till nu.
Det ar inget forsvar, jag anser bara att du ar helt fel ute. Det ar fel att kategorisera folk efter utbildning. Det finns ingen homogen grupp av manniskor som kan kallas ekonomer eller industriella ekonomer. Det finns personlighetstyper och sedan finns det utbildningar. Vissa utbildningar anses vara battre an andra, aven om innehallet inte alltid ar relevant for ett jobb. Like it or not, industriell ekonomi ar en sadan utbildning.
Jag forstar din poang men haller inte med ditt resonemang. Sedan har du daliga faktakunskaper kring finans och matematik vilket knappast hjalper din argumentation.
Jag kraver inte att folk tror pa om jag jobbar i finansbranschen eller inte, detta ar trots allt flashback. Jag fick sjalv enorm hjalp av div. forum nar jag sokte jobb och vet hur uppskattat det ar nar folk kan svara pa ens fragor och hjalpa till med ansokningar. Nar jag sager att industriell ekonomi ar en bra utbildning for IB gor jag det med gott samvete och utan att klanka ner pa andra utbildningar. Beslutet och kallkritiken lamnar jag over till lasaren.