2014-09-22, 10:44
Medlem
Hur står sig Norway School of economics (Norges handels) ute i Europa?
Citera
2014-09-22, 21:49
Medlem
Hur ser chanserna ut om man läser I/IT/D/F på Chalmers tror ni?
Citera
2014-09-22, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan81
Hur står sig Norway School of economics (Norges handels) ute i Europa?
Menar du NHH har de väl hyfsat placement inom MC, vet inte specifikt hur det ser ut för IB men det kan åtminstone ge en fingervisning.

Citat:
Ursprungligen postat av basic369
Med IT/D/F lär du snarare hamna på någon teknisk roll. F är att föredra i såna fall. I är nog bästa valet för IB, där räknas ju Chalmers till en av de fyra stora och tävlar på någotsånär lika villkor som KTH/LTH/LiTH. Det brukar vara någon förening där som ordnar London banking weeks och liknande, kolla upp den.
Citera
2014-09-22, 22:36
Medlem
[quote=vhdent|50465251]Menar du NHH har de väl hyfsat placement inom MC, vet inte specifikt hur det ser ut för IB men det kan åtminstone ge en fingervisning.

Tack för ditt svar. Är ju lockande att försöka ta en dubbel master från nhh och hec Paris eller mannheim, program som nhh har på master nivå.
Citera
2014-09-23, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vhdent
Menar du NHH har de väl hyfsat placement inom MC, vet inte specifikt hur det ser ut för IB men det kan åtminstone ge en fingervisning.

Med IT/D/F lär du snarare hamna på någon teknisk roll. F är att föredra i såna fall. I är nog bästa valet för IB, där räknas ju Chalmers till en av de fyra stora och tävlar på någotsånär lika villkor som KTH/LTH/LiTH. Det brukar vara någon förening där som ordnar London banking weeks och liknande, kolla upp den.
Tack!
Citera
2014-09-23, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basic369

Har en bekant som har ett bankerjobb i London efter att ha gått I på CTH. Så jag vet att det är möjligt iallafall.
Citera
2014-09-23, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramundi
Har en bekant som har ett bankerjobb i London efter att ha gått I på CTH. Så jag vet att det är möjligt iallafall.

+2 men de tog en ekonomikandidat fran Goteborg Uni. parallellt
Citera
2014-09-23, 10:36
Medlem
maenskligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhdent

http://www.londonfinancegroup.se/
Citera
2014-09-23, 11:05
Medlem
Alphahanes avatar
På tal om relevant extrajobb under studietiden. Kan ni ge några exempel på vilka jobb som anses vara meriterande för att i framtiden lyckas ta sig vidare till London och IB? Räcker det med att man jobbar inom t.ex. kundservice eller liknande på någon storbank eller måste man hålla på med någonting mer "krävande" och ansvarsfullt?
Citera
2014-09-23, 21:53
Medlem
Hur står sig en fil. kandidatexamen i företagsekonomi med höga betyg från Uppsala Universitet, tillsammans med ev. master/MBA? Har man någon chans i branschen då eller är det kört? Har nämligen inte betygen för de finaste skolorna och programmen, funderar på om detta skulle kunna vara en väg in.
Citera
2014-09-23, 22:03
Medlem
Jag ska söka till en skola i Europa och jag är osäker på vad som menas med att betygen ska vara "translated by official translator", ska jag kontakta min gymnasieskola eller kontakta en översättare?

Tycker det låter märkligt att man ska behövera göra detta när skolverket tydligt har gjort översättningar för respektive ämne, tycker man borde kunna göra det själv?
Citera
2014-09-23, 22:07
Medlem
TomasRotmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan81
Jag ska söka till en skola i Europa och jag är osäker på vad som menas med att betygen ska vara "translated by official translator", ska jag kontakta min gymnasieskola eller kontakta en översättare?

Tycker det låter märkligt att man ska behövera göra detta när skolverket tydligt har gjort översättningar för respektive ämne, tycker man borde kunna göra det själv?
Min gymnasieskola fixade fram ett engelskt betygsdokument som de stämplade och skrev under, kanske funkar för dig med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in