2014-05-13, 22:07
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDront
Dock tror jag du gjort Bloomberg Assesment Test. Bloomberg Aptitude test är det nya och där är det inte tillåtet att googla (skrev testet idag). Jag tyckte provet var svårt. Dock var en del av testet economics, och eftersom jag inte läst NEK:en än kanske det inte är så märkligt.

Ugglan: BAT testar inte enbart hur bra du kan använda Bloombergs mjukvara (även om en del heter Chart and Graph Analysis där det för det mesta är grafer från Bloomberg).

Edit: Om det väger speciellt tungt? Det tvivlar jag på, kanske något arbetsgivare kollar på efter Cv, personligt brev och GMAT-score. Dock tror jag testet kommer att växa framöver då Bloomberg satsar en del på det.

Mycket märkligt, var tvunget att leta bland mina mail, och visst var det Bloomberg Aptitude Test jag gjorde, och jag var dessutom en hejare på att googla.

Men för att svara på frågan så skulle jag aldrig sätta med det på CVt om jag inte fick typ 98e percentilen så hade jag i alla fall haft något roligt att prata om på en intervju.
Citera
2014-05-14, 14:29
Medlem
ugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
BAT är ett test som de lirarna hittat på för att standardisera alla bankers keffa kenexa-tester; man får ett score som säger hur bra man är på finansiga saker och så har man det på CV:t och ingen jävel bryr sig.

aahh, tolkade det som ett test i bloomberg profficiency.

kanske en indikation på hur värt tester är iaf
Citera
2014-05-14, 14:41
Medlem
Hej hej!

Jag har en liten fråga om konvertering av betyg från svenska till brittiska. De flesta seriösa skolor och företag i UK verkar kräva en 2.1 (upper 2nd) så min fråga är hur mina svenska universitetsbetyg skulle översättas? Är det olika på t.ex. HHS och en teknisk högskola som KTH eftersom de använder olika skalor? Vissa jag snackat med säger att det är B-snitt vissa säger att det är C-snitt...
Citera
2014-05-14, 14:51
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNic3
Hej hej!

Jag har en liten fråga om konvertering av betyg från svenska till brittiska. De flesta seriösa skolor och företag i UK verkar kräva en 2.1 (upper 2nd) så min fråga är hur mina svenska universitetsbetyg skulle översättas? Är det olika på t.ex. HHS och en teknisk högskola som KTH eftersom de använder olika skalor? Vissa jag snackat med säger att det är B-snitt vissa säger att det är C-snitt...

På handels har du ju fördelen eftersom att C i praktiken är det sämsta betyget, dock är skalan mellan A-E vilket gör att det i princip blir omöjligt att inte uppnå motsvarande 2:1.
Citera
2014-05-14, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
På handels har du ju fördelen eftersom att C i praktiken är det sämsta betyget, dock är skalan mellan A-E vilket gör att det i princip blir omöjligt att inte uppnå motsvarande 2:1.
Jo de bestämde ju sig för att inga från hhs skulle ha dåliga betyg. Men va skulle vara motsvarande?
Citera
2014-05-14, 21:50
Medlem
Citat:
Hej hej!

Ska du söka via UCAS?
Citera
2014-05-15, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajan
Ska du söka via UCAS?
Tänkte mer på IB men även eventuellt en master i UK. Vet du hur det går till när man söker vi UCAS?
Citera
2014-05-18, 21:42
Medlem
Citat:
Tänkte mer på IB men även eventuellt en master i UK. Vet du hur det går till när man söker vi UCAS?
När du söker via UCAS lägger du in dina svenska betyg under en flik som heter något i den stilen (typ ¨Svenska betyg¨). I o m att du lägger det under det alternativet kommer det per automatik att konverteras. Du behöver bara skriva det svenska betyget alltså.
Citera
2014-05-25, 16:29
Medlem
wexxxs avatar
Vilket ungefärligt snitt motsvarar 2:1 resp first på KTH/LTH/CTH?
Citera
2014-05-28, 12:33
Medlem
gavlings avatar
http://vakanser.se/jobb/summer+internship+2012+merchant+banking+seb/

Är det där ett skämt? Skulle studenter från Columbia och Harvard vilja jobba på SEB?
Citera
2014-05-30, 01:41
Medlem
19109216s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavling
http://vakanser.se/jobb/summer+internship+2012+merchant+banking+seb/

Är det där ett skämt? Skulle studenter från Columbia och Harvard vilja jobba på SEB?

Varför inte?
Citera
2014-05-30, 07:51
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19109216
Varför inte?

Man kan landa betydligt bättre internships om man pluggar business på Harvard.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in