2012-09-27, 19:56
Medlem
gavlings avatar
Hejsan

Vilken typ av jobb inom ib kan man få med en master i finansiell matematik från kth tror ni?
Citera
2012-09-27, 23:50
Medlem
ugglans avatar
de flesta tjänsterna bör vara inom räckhåll beroende på vem du är som person
Citera
2012-10-08, 19:58
Medlem
Hejsan!
Jag funderar till att Söka till London School of Economics och Oxford. Hur står sig HHS mot LSE om man vill satsa på investment banking? Är det verkligen värt att betala 9000 pund per år för att plugga på LSE eller Oxford under de förutsättningarna att man har tur att bli antagen?
Citera
2012-10-08, 20:06
Medlem
ugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uhar
Hejsan!
Jag funderar till att Söka till London School of Economics och Oxford. Hur står sig HHS mot LSE om man vill satsa på investment banking? Är det verkligen värt att betala 9000 pund per år för att plugga på LSE eller Oxford under de förutsättningarna att man har tur att bli antagen?

dina chanser till jobb lär mångdubblas
Citera
2012-10-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan
dina chanser till jobb lär mångdubblas

Det är alltså så stor skillnad mellan LSE och HHS!?
Citera
2012-10-08, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uhar
Det är alltså så stor skillnad mellan LSE och HHS!?
Ja, det är väldigt stor skillnad. Kommer du in på LSE eller Oxford så är det bara att åka!
Citera
2012-10-08, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddfk
Ja, det är väldigt stor skillnad. Kommer du in på LSE eller Oxford så är det bara att åka!

Ok. Tack för snabbt svar!
Citera
2012-10-08, 21:44
Medlem
Jag har svårt att bestämma mig vad jag vill bli. Älskar ekonomi och funderar på att jobba med Investment banking. Jag älskar även teknik och funderar om jag ska studera till engineer.

Ifall jag skulle ångra mig och vill börja jobba med investment banking efter min utbildning som engineer.
Hur mycket svårare blir det för mig att ta mig in på investment banking som engineer om jag studerat på ett ansett universitet som oxford i jämförelse om jag studerat ekonomi på samma universitet?
Citera
2012-10-08, 22:01
Medlem
ugglans avatar
I UK spelar det mindre roll VAD du har pluggat, mer fokus på VAR. Hade många i min grad class (trading/sales/research) som läst historia, geografi, fysik, datavetenskap, matte

samtliga dock från cambridge, oxford m.fl.
Senast redigerad av ugglan 2012-10-08 kl. 22:03.
Citera
2012-10-08, 22:18
Medlem
Citat:
I UK spelar det mindre roll VAD du har pluggat, mer fokus på VAR. Hade många i min grad class (trading/sales/research) som läst historia, geografi, fysik, datavetenskap, matte

Tack för svar! Förlåt för att jag bombarderar tråden med frågor. I England förkommer det att man får jobba som investment banker efter sin undergraduate (kandidat). Hur stor är chansen att man att man får jobb som investment banker efter en kandidat på HHS om man har legat i med betyg och interships?
Eller krävs det att man har en master om man kommer från HHS för att ha en chans?
Citera
2012-10-08, 22:18
Avslutad
Citat:

Varför blir man trader om man läser geografi? Hur kommer det sig att arbetsgivarna vill ha utbildade geografer?
Citera
2012-10-08, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
Varför blir man trader om man läser geografi? Hur kommer det sig att arbetsgivarna vill ha utbildade geografer?

Läste en gång att det inte finns en utbildning som riktigt ger full kompetens till Investment Banking. Utbildning är mer till som indikator på att man är duktig, kan arbeta mycket och lära sig snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in