2010-01-20, 17:51
Medlem
DJdarknesss avatar
riktigt bra initiativ, kan tilllägga att @elitefitness.com är goskänd mail med

Mvh
Citera
2010-01-20, 18:47
Medlem
Vet inte om det är intressant.
Men då man skickat pengar & ska lämna adress dit man vill få sakerna skickade är det då smart/osmart att ge sin egen adress? Dock med REK måste man ge riktigt namn då man måste hämta ut med leg.
Citera
2010-01-20, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rev1991
Men då man skickat pengar & ska lämna adress dit man vill få sakerna skickade är det då smart/osmart att ge sin egen adress? Dock med REK måste man ge riktigt namn då man måste hämta ut med leg.

Tja, vad skall du annars göra? Visst finns risken att personen ifråga åker dit medan han är på väg och skall posta ditt paket. Men, som sagt....
Citera
2010-01-20, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plomeros
Tja, vad skall du annars göra? Visst finns risken att personen ifråga åker dit medan han är på väg och skall posta ditt paket. Men, som sagt....

Vad man ska göra?
Tänkte mig att inte skicka som REK och beställa på någon annans adress.
Citera
2010-01-20, 19:08
Medlem
Citat:
Vad man ska göra?
Tänkte mig att inte skicka som REK och beställa på någon annans adress.

Gör så du. Min gissning är att du fortfarande bor hemma, och att din mor fortfarande öppnar all din post, därför är du rädd.
Citera
2010-01-20, 19:17
Medlem
Citat:
Gör så du. Min gissning är att du fortfarande bor hemma, och att din mor fortfarande öppnar all din post, därför är du rädd.

Han är ju garanterat född 91 och går sista året på gymnasiet, så vi kan nog utgå från att han bor hemma
Citera
2010-01-20, 19:19
Medlem
Citat:

Njaa, mer orolig över att det finns i postenreq att jag mottagit ett paket från "mr xxx" som alla andra gjort, och därför ökar risken att åka dit. Avsändaren kanske inte alltid är så smart som dom låter och använder samma namn till flera köpare vilket "någon" kanske någon gång luskar ut.
Citera
2010-01-20, 19:21
Medlem
Citat:
Njaa, mer orolig över att det finns i postenreq att jag mottagit ett paket från "mr xxx" som alla andra gjort, och därför ökar risken att åka dit. Avsändaren kanske inte alltid är så smart som dom låter och använder samma namn till flera köpare vilket "någon" kanske någon gång luskar ut.

Ingen mening att nojja. Lyssna på Natural råd bara.
Senast redigerad av dildostar 2010-01-20 kl. 19:50.
Citera
2010-01-20, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dildostar
Ingen mening att nojja. Lyssna på Alladins råd bara.

Duuuuuuuuude, vilken diss!
Citera
2010-01-20, 19:49
Medlem
Citat:
Duuuuuuuuude, vilken diss!

Haha sorry. Menade ju givetvis Natural haha
Citera
2010-01-20, 19:56
Medlem
Brojanicas avatar
Samma sak har hänt för mig som för bengtzz, jag beställde REK men fick det i brevlådan men fick dock inget kollinr så det kan ju vart fel av säljaren. Tror ni farsan vart glad eller
Citera
2010-01-20, 20:30
Bannlyst
Ganska relevant information iaf..

Citat:

Att öppna någon annans post är olagligt och kan ge upp till två års fängelse.
Detta gäller även för omyndiga barn över 15 år.
Är barnet under 15 år har förmyndare alltså rätt att öppna posten.
Det står ingenting om åldern i citatet men så är det. enligt google

Citat:
8 § Den som olovligen bereder sig tillgång till ett meddelande, som ett post- eller telebefordringsföretag förmedlar som postförsändelse eller telemeddelande, döms för brytande av post- eller telehemlighet till böter eller fängelse i högst två år. (Lag 1993:601).

9 § Den som, utan att fall är för handen som i 8 § sägs, olovligen bryter brev eller telegram eller eljest bereder sig tillgång till något som förvaras förseglat eller under lås eller eljest tillslutet, dömes för intrång i förvar till böter eller fängelse i högst två år.

EDIT: Om du oroar dig över att internetsidan får din riktiga adress så kan du alltid skaffa en postbox men varesig det är polisen eller någon kriminell liga som du har retat upp så får dom likt förbannat reda på vart du bor. You're screwed.. håll dig i skinnet bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in