2010-03-20, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slyslapsalot
Har läst dina svar i andra trådar angående straffrabatter etc, och helt uppenbart har du ALDRIG någonsin varit på förhör eller suttit häktad eller förmodligen ens varit delgiven misstanke för ngt överhuvudtaget! Är du så pass dum att du tror att nöffnöff lägger tid och resurser på att vidare kolla upp nån de hittar i ett köpregister hos en nätkran för att ha köpt lite prepp för ett par tussar, utan att namnet dykt upp eller är aktuellt i andra utredningar är du, som sagt, bra jävla dum! Men om det känns bättre för dig lille vän så kan vi välja den sötare varianten och kalla dig fjortisnaiv! Har du ens fått böter för felparkering nån gång? Och dra nu ingen vals om att du pluggar juridik eller dylikt, säg som det är, du är 17-18-19 bast och hänger i dopingforumet på FB för att du tycker det är coolt, och med din logik, blir du därmed själv automatiskt fräsig!

Du menar att straffrabatter inte förekommer? Sug min kuk.

Sedan sa jag inte att det per automatik kollar upp de som dyker upp i register, men det kan ske, och det var det du frågade efter.

Apropå det andra så borde jag inte kommentera det, men bara för att du ställer frågan, och man besvarade trevligt innan, och sedan är du otrevlig. vem tror du att du plötsligt blev, din mupp?
Du verkar mäta det i erfarenheter och förhör. Tyvärr har jag dessa erfarenheter. Din tönt.
Senast redigerad av LuckyPeopleCenter 2010-03-20 kl. 20:16.
Citera
2010-03-20, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Du menar att straffrabatter inte förekommer? Sug min kuk.

Sedan sa jag inte att det per automatik kollar upp de som dyker upp i register, men det kan ske, och det var det du frågade efter.

Apropå det andra så borde jag inte kommentera det, men bara för att du ställer frågan, och man besvarade trevligt innan, och sedan är du otrevlig. vem tror du att du plötsligt blev, din mupp?
Du verkar mäta det i erfarenheter och förhör. Tyvärr har jag dessa erfarenheter. Din tönt.

Men lille vän, var påstår jag att det inte delas ut straffrabatter? Och nej, det jag frågade efter var om det var så du trodde det gick till och det verkar du ju överbevisad om att så är fallet. Och det vi disskuterade var din kunskap på ämnet, vilka uppenbarligen är lika med 0. Som nån annan sa, så tror jag dina kunskaper kommer från amerikanska tv-serier, lycka till med det... ps, att prata med parkeringsvakten räknas ej som förhör, så ge dig nu...
Citera
2010-03-20, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slyslapsalot
Men lille vän, var påstår jag att det inte delas ut straffrabatter? Och nej, det jag frågade efter var om det var så du trodde det gick till och det verkar du ju överbevisad om att så är fallet. Och det vi disskuterade var din kunskap på ämnet, vilka uppenbarligen är lika med 0. Som nån annan sa, så tror jag dina kunskaper kommer från amerikanska tv-serier, lycka till med det... ps, att prata med parkeringsvakten räknas ej som förhör, så ge dig nu...
Haha, han som sa det med tv-serier trodde inte kohandel förekom, men vill du att jag citerar alla de som höll med om att det gör det? Han hade fel. Han trodde att det var typ att det man inte vet - tror man inte existerar, typ som du nu.

Dessutom kan du inte ens stava till diskutera och vi är offtopic så ha det bra.
Senast redigerad av LuckyPeopleCenter 2010-03-20 kl. 21:11.
Citera
2010-03-20, 23:01
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Kör deras tjänster då men kör de inte hemifrån. Men man måste ju ändå uppge sina personuppgifter i mailen så då kan du lika gärna köra det hemifrån.

Vill du vara omständig så kan du köra det från ett annat ställe och beställa till postbox. Jag säger inte att du inte blid dömd ifall du torskar, men den grejen skulle lättare gå att förneka.

Jag vete fan, men det måste finns vägar att klura ut inom detta, jag har inte satt mig in i det. Jag hade nog kört från ett annat ställe, och med målvakt (alltså en annans uppgifter) och postbox. Tror jag. Det låter säkert i alla fall.

Man ska vara krånglig.
Absolut enklast är att skruva upp en egen brevlåda på i en större företagsby och beställa allt hem till den. Sedan kan man ju döpa brevlådan till va faen som helst. Ex. LPC Import AB.

Vad gäller hushmail och Cyberrights så faller dessa under samma lagar som alla andra, och dessa kan inte göra ett förbannade vitten om rätten ger förundersökningsledaren rätten att gå igenom deras serverrack. Så ska man köra hushmail/cyberrights så gör man det bäst från en billig bärbar där man åker in till city för att låna något okrypterat öppet nätverk.

Iof lär det väl inte hända om man inte har beställt kilovis och nyttjat någon av dessa mailtjänster medan man samtalat med varandra.

/Micke
Citera
2010-03-23, 22:40
Medlem
liberty reserve, WU och sånt, fungerar det helt över internet eller måste man gå till en fysisk bank?
Citera
2010-03-28, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Jag vet inte, men svenska polisen kanske frågar kanadensiska polisen att göra jobbet. Det måste såklart finna flera saker som skall ligga till grund för detta som bevis och rubricering på brottet.
Tror inte vi köpare behöver bekymra oss för det. Däremot så kan ju oroliga köpare bojkotta säljare som använder hushmail. För skulle svenska polisen begära ut någons mailinfo (som jag ändå skulle anse vara väldigt osannolikt) så skulle det ju vara en stor säljares info dom vill åt!

Kör man dessutom hush med java så krypteras ju mailet direkt på sin egen dator, så då vette jag fan hur hur polisen ska lyckas knäcka det? Kanske någon krypteringskunnig kan svara på?
Citera
2010-03-28, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
liberty reserve, WU och sånt, fungerar det helt över internet eller måste man gå till en fysisk bank?
Lite osäker på hur du menar, men med WU får du ju gå till ett serviceställe som är WU-ansluten för att skicka dina pengar.

Man kan väl skicka pengar via datorn också, men det förutsätter att man har kopplat ett betalkort till WU-kontot, då är man ju inte så anonym längre.
Citera
2010-03-28, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natural
Tror inte vi köpare behöver bekymra oss för det. Däremot så kan ju oroliga köpare bojkotta säljare som använder hushmail. För skulle svenska polisen begära ut någons mailinfo (som jag ändå skulle anse vara väldigt osannolikt) så skulle det ju vara en stor säljares info dom vill åt!

Kör man dessutom hush med java så krypteras ju mailet direkt på sin egen dator, så då vette jag fan hur hur polisen ska lyckas knäcka det? Kanske någon krypteringskunnig kan svara på?
Polisen kan spegla en säljares dator under flera år och se allt han/hon skriver, alla mail han/hon får/skriver osv. Tro mig, det har hänt nyligen i Skåne fick jag reda på... Flera som handlat av denna snubbe har fått sina egna mailkonversationer (via hush/cyber-rights) upptryckta i ansiktet av snuten. Sen att de speglat hans dator i tre år utan att ta honom verkar ju skumt i sig, men det kanske är sånt som kallas bevisprovokation?

Kom dock ihåg, HUSHMAIL och dess "syskon" är INTE ett jävla dugg säkra om polisen har span på någon. Tror knappast hushmail själva lämnar ut uppgifter till Sverige men om snuten har fått tillstånd att spegla någons dator så sitter både säljare och köpare i skiten. Skulle gärna vilja veta vad som krävs för att få tillstånd att göra just detta i flera ÅR?!? Enbart misstanke om langning av t ex piller kan väl inte räcka, eller?
Citera
2010-03-29, 21:43
Medlem
Behöver man inte visa legitimation för rek brev?

Fick visa det nyligen när jag skickade för inte så längesen
Citera
2010-03-29, 22:05
Medlem
k-levrones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetongJesus

jo du får visa leg
Citera
2010-03-29, 22:16
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetongJesus

När du skickar behöver du inte. Jag behöver i alla fall inte, om inte annat så är det ju bara säga att du glömt.

Om du skall hämta REK så måste du alltid ha legitimation dock.
Citera
2010-04-03, 00:12
Medlem
Mailaccounts avatar
Citat:
Lita inte på det nya företaget heller, vad säger att de inte kan göra det de andra gjorde?

Kanske är min tilltro till denna tjänst väldigt stor just då jag har en relation till utvecklaren som jag har väldigt stor respekt för när det kommer till säkerhet. Oavsett är svaret på din fråga att just detta varit drivkraften bakom projektet dvs att systemet från start är uppbyggt så att detta är totalt omöjligt.
På detta sätt spelar det ingen roll vad för press som sätts på företaget i framtiden då någon öppning emot myndigheter kort sagt är omöjlig.

Jag drar mig för att försöka förklara det tekniska sakerna då jag inte vill riskera att formulera något fel och skapa förvirring dock så finns det en intressant tråd om tjänsten på nedan länk där utvecklaren svarar på lite frågor: http://www.wilderssecurity.com/archi.../t-249906.html

Finns det någon annan mailtjänst som ens kommer i närhet säkerhetsmässigt?

Mailaccount
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in