2010-01-20, 20:30
Medlem
Basic safety 101.
Tål att upprepas om och om igen.
Citera
2010-01-20, 20:43
Medlem
För några månader sen var jag inne på banken och skulle överföra pengar, då var jag tvungen att visa legitimation. Hon bad om den och hon fick se på den. Detta var från en bank till en annan och summan var under 10.000kr.

Någon som vet varför? Kan man vägra att visa sin legitimation?

edit; bor för övrigt i en större stad och banken var Swedbank.
Senast redigerad av zip_z 2010-01-20 kl. 20:49.
Citera
2010-01-20, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zatacka
Rubriken i hushmail och cyber-rights kryperas inte så den bör lämnas blank.

Citat:
Ursprungligen postat av DJdarkness
riktigt bra initiativ, kan tilllägga att @elitefitness.com är goskänd mail med

Mvh

Lagt till infon. Tack!
Citera
2010-01-20, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zip_z
För några månader sen var jag inne på banken och skulle överföra pengar, då var jag tvungen att visa legitimation. Hon bad om den och hon fick se på den. Detta var från en bank till en annan och summan var under 10.000kr.

Nästa gång säger du bara att du glömt leget hemma och att du får återkomma senare. Sen testar du gå tillbaka igen efter nån timme och hoppas att du får en annan bankkärring som inte ber om leget.
Citera
2010-01-20, 22:06
Medlem
DJdarknesss avatar
Citat:

kan även säga att du ej tog med dig de då man inte ska behöva visa legitimation under 10 lök. om dom kvider så bara säga att du återkommer senare.
Citera
2010-01-20, 23:17
Medlem
Spejnars avatar
Natural tänk på att trots att hushmail är krypterat så lämnar de ut epost till snuten och har gjort ett flertal ggr. Det må krävas en jävligt stor raid för amerikanska snuten att blanda sig i men det har hänt och kommer hända igen.

http://www.wired.com/threatlevel/200...crypted-e-mai/
Citera
2010-01-21, 00:06
Bannlyst
Citat:

Yes, samma sak har hänt för mig 3 gånger då jag har satt in.
En gång på swedbank, en gång på nordea och den tredje gången även på swedbank tror jag.
Citera
2010-01-21, 13:18
Medlem
lundagrens avatar
Frågan är vad som kan gå fel om man beställer till en anonym postbox man hyr 1 månad för just AAS-beställning.

FUnderat på o hyra det en gång om året o bulk-köpa. Vad kan spåras om man sköter allt rätt. Ända jag kommer på är om snuten har span mot postboxen 24/7 o ser när man kommer dit o öppnar den.
Citera
2010-01-21, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lundagren
Frågan är vad som kan gå fel om man beställer till en anonym postbox man hyr 1 månad för just AAS-beställning.

FUnderat på o hyra det en gång om året o bulk-köpa. Vad kan spåras om man sköter allt rätt. Ända jag kommer på är om snuten har span mot postboxen 24/7 o ser när man kommer dit o öppnar den.
Jag vet inte hur postboxar fungerar men så länge du inte behöver visa leg när du skaffar postbox eller betalar med kort eller via nätet så finns det inget sätt att spåra dig.

Hur fungerar det egentligen?
Citera
2010-01-21, 13:24
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zatacka
Jag vet inte hur postboxar fungerar men så länge du inte behöver visa leg när du skaffar postbox eller betalar med kort eller via nätet så finns det inget sätt att spåra dig.

Hur fungerar det egentligen?

Görs ju reklam för anonyma postboxar lite här o där så jag antar ju att det är just att man ej behöver visa leg. Ska kolla upp det, för isf blir det att hyra en sådan nästa gång. Känns så nära helt säkert man kan komma då.
Citera
2010-01-21, 22:04
Medlem
poynts avatar
Bra skrivet..

Undrar däremot lite hur man ska gå tillväga när man skall beställa själva varan?

exempel: från första början.
1. jag ska beställa dbol5mg 100st från xxxx.se
2Jag går in på hemsidan och blir medlem, med mitt riktiga namn(?)
3. jag skriver" dbol5mg 100st. mail:xxxx@hushmail.com address:dbolvägen 22(min riktiga adress hem)
... jaa de ja undrar är hur går man till väga ändå från beställning tills att varorna förhoppningsvis har kommit till posten?

Och nej jag är ingen efterbliven p16, har bara dålig erfarenhet av detta..

//poynt
Citera
2010-01-21, 23:19
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poynt
Bra skrivet..

Undrar däremot lite hur man ska gå tillväga när man skall beställa själva varan?

exempel: från första början.
1. jag ska beställa dbol5mg 100st från xxxx.se
2Jag går in på hemsidan och blir medlem, med mitt riktiga namn(?)
3. jag skriver" dbol5mg 100st. mail:xxxx@hushmail.com address:dbolvägen 22(min riktiga adress hem)
... jaa de ja undrar är hur går man till väga ändå från beställning tills att varorna förhoppningsvis har kommit till posten?

Och nej jag är ingen efterbliven p16, har bara dålig erfarenhet av detta..

//poynt
Normalt så skickar man ett mail med sin beställning och leveransinformation från en krypterat mailadress till deras krypterade mailadress som finns på hemsidan. Du får ett mailsvar med betalningsinformation, följ deras anvisningar och applicera råden här i tråden där det är lämpligt. Om du av någon anledning vill registrera dig i en webbshop, kanske för att använda en produktbevakningsfunktion eller dylikt, så uppger du ingen riktigt information förutom din krypterade mailadress.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in