2023-07-21, 21:45
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Vapen för självförsvar behövs bara i en stat som förlorat sitt våldsmonopol.

Endast en stat som inte har rent mjöl i påsen inskränker folkets rätt till vapen. Problemet är att den moderna staten inte har någon egentlig folklig förankring. Den är oorganisk. En organisk stat skulle istället se ett beväpnat folk som en tillgång. En garant för folkets fortlevnad och för att styret inte ska korrumperas. Ett legitimt styre fruktar aldrig sitt beväpnade folk.
Citera
2023-07-22, 09:15
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Endast en stat som inte har rent mjöl i påsen inskränker folkets rätt till vapen. Problemet är att den moderna staten inte har någon egentlig folklig förankring. Den är oorganisk. En organisk stat skulle istället se ett beväpnat folk som en tillgång. En garant för folkets fortlevnad och för att styret inte ska korrumperas. Ett legitimt styre fruktar aldrig sitt beväpnade folk.

Trams.

Sverige 1950-1970, inte rent mjöl i påsen?
I en fungerande, nationellt homogen stat existerar öht inte behovet att äga vapen.

Sluta försök smeta USAs groteska vapenlagar och antagonistiska idiotförhållande till staten på en svensk nationalism, tack.
Citera
2023-07-22, 09:50
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Trams.

I en fungerande, nationellt homogen stat existerar öht inte behovet att äga vapen.

Sluta försök smeta USAs groteska vapenlagar och antagonistiska idiotförhållande till staten på en svensk nationalism, tack.

Sossemongo. Sverige existerade innan 1950-talet. Typ minst 1000 år innan dess. Sossesvinens förstörelse av Sverige och hjärntvätt av svenskar påbörjades emellertid på allvar under 1950-talet. USA har förresten förstört sitt andra tillägg för länge sen. Ifall du inte begripit det så anser jag att USAs vapenlagar är repressiva och jag förordar borttagandet av all vapenlagstiftning. Din sossenationalism kan du köra upp i arslet.
Citera
2023-07-22, 09:54
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Sossemongo. Sverige existerade innan 1950-talet. Typ minst 1000 år innan dess. Sossesvinens förstörelse av Sverige och hjärntvätt av svenskar påbörjades emellertid på allvar under 1950-talet. USA har förresten förstört sitt andra tillägg för länge sen. Ifall du inte begripit det så anser jag att USAs vapenlagar är repressiva och jag förordar borttagandet av all vapenlagstiftning. Din sossenationalism kan du köra upp i arslet.

Blah blah blah, hjärndött mongo som tror att det är optimalt att leva i ett samhälle där kreti och pleti är beväpnade. Du hade varit död inom en timme.

Skaffa dig ett jobb och flytta ut ur mammas källare, ditt nyliberala hjon.
Citera
2023-07-22, 10:06
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Blah blah blah, hjärndött mongo som tror att det är optimalt att leva i ett samhälle där kreti och pleti är beväpnade. Du hade varit död inom en timme.

Skaffa dig ett jobb och flytta ut ur mammas källare, ditt nyliberala hjon.

Uppfinn dina egna invektiv, sossesvin. Sverige var ett konservativt och traditionellt samhälle i tusentals år innan ni sossar tog över genom demokrati och modernism. Innan dess fanns ingen vapenlagstiftning och skjutningar och mord förekom knappt. Det är bara kärringar och feminiserade män som stödjer vapenlagstiftning. Glädjande dock att sossesverige nu äntligen går mot sin undergång.
Senast redigerad av Divination 2023-07-22 kl. 10:08.
Citera
2023-07-22, 10:13
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Uppfinn dina egna invektiv, sossesvin. Sverige var ett konservativt och traditionellt samhälle i tusentals år innan ni sossar tog över genom demokrati och modernism. Innan dess fanns ingen vapenlagstiftning och skjutningar och mord förekom knappt.

Tror jag det

Det märks att du aldrig läst en historiebok
Din hjärndöda horunge, var glad över att vi inte har en fri tillgång till vapen på Sverige för jag hade skjutit dig det första jag gjort. Hoppsan, det missade du i dina dystopiska runkfantasier.

Som bekant fungerar inte era hjärndöda, nyliberala äckel idéer i kontakt med verkligheten.
Citera
2023-07-22, 10:23
Medlem
Jag är helt för att människor bör ha rätt att äga vapen och få lov att försvara sig. Detta jämnar också ut skillnader mellan könen och mellan män i olika storlekar. Människor som annars inte hade kunnat försvara sig, kan göra det. Konsekvensen blir givetvis att vissa människor med psykisk ohälsa kommer att utföra vissa massmord och sedan begå självmord, vilket vi kan se i USA ibland. Inga system är perfekta.

Den största anledningen till varför jag hade velat ha det är så att folket kan bekämpa en förtryckande stat. Vi kan tydligt se att väst blir mer och mer totalitär. De vill införa en digital valuta och på så sätt kunna kontrollera oss helt och hållet. Det hade därför varit mycket bättre om folket hade haft tillgång till automat-vapen och mycket ammunition, så att de hade kunnat föra gerilla-krig mot staten om de började förtrycka dem.
Citera
2023-07-22, 10:26
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Tror jag det

Det märks att du aldrig läst en historiebok
Din hjärndöda horunge, var glad över att vi inte har en fri tillgång till vapen på Sverige för jag hade skjutit dig det första jag gjort. Hoppsan, det missade du i dina dystopiska runkfantasier.

Som bekant fungerar inte era hjärndöda, nyliberala äckel idéer i kontakt med verkligheten.

Ja, i motsats till dig din lille snorvalp till sosse så gick jag i skolan när man fick lära sig historia. Hur obildad är man inte ifall man tror att Sverige var nyliberalt fram till för 100 år sen?

Jag lämnade sossebajshålet Sverige för länge sen, plutten. Men jag noterar att det skjuts mer där än någon annanstans i Europa trots rigorös vapenlagstiftning. Så det är just verkligheten som krossar dina sossedrömmar. Det etniskt homogena Sverige är borta och kommer aldrig tillbaka mer. Alternativen för svenskar boende i Sverige är: 1. Leva som kuvad minoritet i muslimska globalistdelrepubliken Sverigestan. 2. Leva beväpnade i ett balkaniserat samhälle.
Senast redigerad av Divination 2023-07-22 kl. 10:36.
Citera
2023-07-22, 10:33
Medlem
Citat:
Trams.

Poängen med hela tråden är att nu har vi verkligen inte en fungerande, nationellt homogen stat.
Citera
2023-07-22, 10:40
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ja, i motsats till dig din lille snorvalp till sosse så gick jag i skolan när man fick lära sig historia. Hur obildad är man inte ifall man tror att Sverge var nyliberalt fram till för 100 år sen?

Jag lämnade sossebajshålet Sverige för länge sen, plutten. Men jag noterar att det skjuts mer där än någon annanstans i Europa trots rigorös vapenlagstiftning. Så det är just verkligheten som krossar dina sossedrömmar. Det etniskt homogena Sverige är borta och kommer aldrig tillbaka mer. Alternativen för svenskar boende i Sverige är: 1. Leva som kuvad minoritet i muslimska Sverigestan. 2. Leva beväpnade i ett balkaniserat samhälle.

Ah so, en äcklig liten fattigpensionär som väntar in döden i Thailand. Verkar ju inte vara speciellt kul eller socialt, då du spenderar din lördag med att posta hjärndött trams på ett svenneforum.

Men nu håller vi oss till ämnet. Som sagt, i en etniskt homogen nation (Sverige fram till 1970ish) behövs inga vapen för självförsvar.

Importerar man dock våldskåta untermensch från shithole countries för att upprätta ett multi-kulti klan och enklav samhälle, då behöver man dock vapen för sjäkvförsvar.

Om svensken får tillgång till vapen i Sverige, så får även alla hjärnskadade psykopat-moslems det. Och då snackar vi inte gängkriminella som skjuter varandra över en narkotikamarknad, utan vi snackar varenda lågintelligent aggrobabbe som tror våld är svaret på livets alla frågor och som exploderar över inbillade förolämpningar kommer springa runt beväpnade, sanktionerade av staten i sitt våldsutövande, i deras sinne.

Då tror jag hellre på en extremt stark polismakt och ett övervakningssamhälle, där Abdhallah inte ens vågar lyfta blicken eftersom han kommer få ett batongslag över käften för att han tror att han är något.

Fri tillgång på vapen är inte lösningen: Apartheid är lösningen.
Citera
2023-07-22, 10:44
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Poängen med hela tråden är att nu har vi verkligen inte en fungerande, nationellt homogen stat.

Är du verkligen helt säker på trådens syfte? Gå och titta vad det står i TS.

Således, i en nationellt homogen stat behövs inte vapen för självförsvar, medan ni orerar om att försvara er mot babbar här och nu, i en totalt anti-nationalistisk stat.

Det är lite äpplen och päron över det hela.
Citera
2023-07-22, 11:04
Medlem
Eoppoyzs avatar
Att ha rätten att äga vapen borde vara en självklarhet. USA har många brister, men deras konstitution är exemplarisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in