2010-01-20, 18:55
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle E
Orkar snart inte skriva om allt jag menar igen ..

Jag säger ju att HADE det funka som det sas, om det nu fanns företag eller dylikt som kunde göra något liknande.

Och att en människas enkla lilla klick skulle generera något i slutändan så varför inte klicka? Det är ju trots allt bara en facebookgrupp så vatusan gör det om man går med i en sådan i god tro?

Det finns inget hade det funkat! hur svårt är det. Det kunnde aldrig funkat! det finns andra grupper på facebook där det funkar men det kunnde aldrig funka i denna gruppen eftersom det inte fanns något företag.
Citera
2010-01-20, 19:00
Medlem
Citat:
De hade iaf tanken att kunde det funka och kunde det hjälpa så gör man det. Kalla det idiotiskt eller dum eller vad du vill.
Det är ju nigeriabrevsklass på dig. Hur går affärerna?

Se dig i spegeln och begrunda roten till allt ont i vårt svenska samhälle. Vi kan ha 199.999 ultrahyperintelligenta övermänniskor i folkstammen, men de bräcks ändå av 200.000 facebookblockmongon. Så ligger det till i dumskallarnas statsskick.
Citera
2010-01-20, 19:03
Medlem
Jok3rs avatar
Folk är ju helt pantade. Var skulle pengarna komma ifrån? Hemlig sponsor? Haha det här är det bästa jag läst om. Nobelpris till skaparen av gruppen. Det borde finnas en grupp "vi som vill avskaffa allmän rösträtt eftersom gemene man är för korkad".
Citera
2010-01-20, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnolia55
Fan vad arg man blir. Inte bara på sabotörerna men också på hur dumma folk kan vara, så otroligt godtrogna och lättlurade.
BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW WWWWWWWWWWWWWWW

Bra jobbat pojkar, synd att de flesta går med i uppenbara trollgrupper bara för att kunna säga att de var med i Aftonbladet.
Citera
2010-01-20, 19:12
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoi!
De allra mest biståndgivande grupperna i Sverige....Och ja jag har kollat det, är tex Erikshjälpen... där går 34 % till de nödlidande(högsta talet i sverige enligt deras årsredovisningar, så man ÄR i princip dum i huvudet om man ger till röda korset 10%)

Resten 66% kan man ju spekulera ikring...

Kontentan är väl att man INTE ska ge pengar ens om dom är legala, det är bluff hela skiten.

PLUS att staten rycker in med saftiga skattepengar---Inte nog med att du betalar skatt och moms....utan du skall ge extra av dina nettopengar du evt får över, det hela är ju en bluff.
Jag råkar veta en del om hur Erikshjälpen jobbar och jo det kan nog stämma!
Det många inte vet är att dom pengar som redovisas kommer från exempelvis seconhand-försäljningar av kläder, dom pengarna redovisas naturligtvis som intäkter. Men dom bekostar även transporter av kläder och sjukvårdsmateriel till andra länder som behöver det! Så kontentan är att det du handlar för i en butik går överskottet till att skicka nödhjälp till behövande!
Citera
2010-01-20, 19:19
Medlem
Så här är dets avatar
Äntligen har Flashback lyckats igen, och Facebook börjar reagera och prata med journalister. Annars har ju Facebook vägrat ta ansvar eller prata med journalister, nu börjar det visa sig vilket omoraliskt företag det är

Någon gnällde även på facebook som larvigt, och hade det inte varit för att alla andra har Facebook så skulle inte jag heller ha det. Varför vill jag att hela mitt liv ska finnas där? Kontot går ju inte att ta bort heller. Innerst inne avskyr jag Facebook samtidigt som man är beroende av det, och det är ju lite kul att hålla koll på andra också. Samtidigt är det lätt att hålla kontakt med personer som man inte träffar så ofta.
Citera
2010-01-20, 19:35
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Nä de företagen är nog lätträknade. Men om det nu skulle vara så lätt att klicka på en länk för att bidra med något när man ändå sitter här så vore ju det kanon.
Jepp, men nu är världen lite större än Sundbyberg där jag bor!
Citat:
Ursprungligen postat av barabarnet
Om tvåhundratusen naiva svenskar ska bli ifråntagna sin röst rätt;
vad gör vi då med dessa flashbackare som inte inser skillnaden på humor och icke humor? Vad gör vi med er egentligen? Jag tänker inte komma med förslag. Vill inte sjunka till er nivå.
Vad är humor??? Specificera och tala om varför det är humor!
Citat:
Med största sannolikhet är det småpojkar som sitter hemma och tycker de är tuffa när de kan blåsa godtrogna människor som faktiskt åstakommer något här i världen.

Sånt man gör när man måste hävda sig på något sätt, kanske inte har så mycket annat att komma med om man inte har datorn.

Tragisk utveckling av ungdomen. Hoppas de som skrattar åt sånt här växer upp och blickar tillbaka och ser vad man egentligen INTE var, häftig.

Argumentera med de som tycker sånt här är skoj ger inget tillbaka heller, förutom omogenhet och ren idioti.

Väx upp! adjö
Jag hade en jävligt bra barndom och är förnärvarande 40+ år så din insikt ger jag lika mycket för som när katten skall spy. Jag brukar dra undan mattan för honom också.
Citat:
Ursprungligen postat av michaelandersso
Inte på Haiti men jag har däremot en släkting som strök med i ett av koncentrationslägren på 40-talet och en av minna närmaste vänner dog i Tsunamin. Därför förstår jag inte vad som är så roligt. Men visst vi kan starta en facebook grupp där vi hedrar min kompis eller släkting och sen byta namn där vi totalt pissar på deras lidande.

Snacka inte om koncentrationsläger jag blir kränkt då, min farfar dog i Treblinka när han föll ner från vakttornet när en våg av "gäster" stormade in som en flodvåg!
Citera
2010-01-20, 19:57
Medlem
humor-mes avatar
Härlig profilbild på gruppen.

Märkte av att flera av mina vänner gick med i den där gruppen, men själv orkade jag inte ens bemöda mig att titta upp det hela utan fortsatte att glo rakt ut på skärmen på datorn. För övrigt går jag sällan med i grupper på facebook, särskilt inte efter att jag läste igenom tråden där man kapade facebook grupper
Citera
2010-01-20, 20:01
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humor-me
Härlig profilbild på gruppen.

Märkte av att flera av mina vänner gick med i den där gruppen, men själv orkade jag inte ens bemöda mig att titta upp det hela utan fortsatte att glo rakt ut på skärmen på datorn. För övrigt går jag sällan med i grupper på facebook, särskilt inte efter att jag läste igenom tråden där man kapade facebook grupper

Mina av flera polare har hamnat i bluffgrupper och går fortfarande med i biståndssit när jag bjuder in dem Några har börjat se ett samband mellan att bli inbjudna av mig, och en grupp som byter namn De tycker visserligen att det är roligt och går med och bjuder med sina vänner, sen går de ur innan gruppen byter namn.

Men gå med här:
http://www.facebook.com/group.php?gid=2205188299
Citera
2010-01-20, 20:07
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Är du 40+ så tycker jag synd om dig
Nu blir det här jävligt offT men jag är hellre en 40+ med sjuk humor en att jag är en någonting under det som är totalt humorfri! Acceptansen var ju jävligt valfri hos dig måste erkännas!
Vad är godkänd humor?
Vad får man skämta om?
Vad får man inte skämta om?

Detta är vad jag vill ha svar från dig om, gärna med motiveringar!
Du påstod att alla här var pubertala gossar runt tonåren och jag har ett flertal gånger gått ut med min ålder. Kan du svara på mina frågor nu och påvisa vad jag
1. Gör för fel när jag har roligt åt detta!
2. Varför min humor är felaktig?
3. Rekommendera humor som enligt dig är kul, OBS som inte sårar någon!
Citera
2010-01-20, 20:14
Medlem
Kalle Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Nu blir det här jävligt offT men jag är hellre en 40+ med sjuk humor en att jag är en någonting under det som är totalt humorfri! Acceptansen var ju jävligt valfri hos dig måste erkännas!
Vad är godkänd humor?
Vad får man skämta om?
Vad får man inte skämta om?

Detta är vad jag vill ha svar från dig om, gärna med motiveringar!
Du påstod att alla här var pubertala gossar runt tonåren och jag har ett flertal gånger gått ut med min ålder. Kan du svara på mina frågor nu och påvisa vad jag
1. Gör för fel när jag har roligt åt detta!
2. Varför min humor är felaktig?
3. Rekommendera humor som enligt dig är kul, OBS som inte sårar någon!

börjar bli enormt tjatigt vad jag försöker få ut i denna tråd men kan kortfatta mig med att säga att jag inte tycker själva "skämtet" var roligt någonstans. Och att det luter åt någon slags störning när man garvar åt sånt här när det handlar om döda/döende människor.
Citera
2010-01-20, 20:21
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
börjar bli enormt tjatigt vad jag försöker få ut i denna tråd men kan kortfatta mig med att säga att jag inte tycker själva "skämtet" var roligt någonstans. Och att det luter åt någon slags störning när man garvar åt sånt här när det handlar om döda/döende människor.
Med din mogna ålder borde du klurat ut att tycken skiljer sig, och framförallt borde du kunna ta till dig vissa aspekter istället för att som ett barn fortsätta gny hur hemskt det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in