2010-01-21, 19:27
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuma
Hade ALDRIG pallat. Det är ju skitjobbigt att dricka 20 öl på mindre än 5 timmar. Dubbelt så jobbigt o springa 2 mil, 2 MIL!

Förmodligen tuffare än vad många tror. Om någon ska vara med så föreslår jag att ni testar att göra något hårt fysiskt i berusad ställning för att få lite erfarenhet.

Måste man dricka en öl för varje kilometer? Annars hade jag joggat 19,5 km och sedan satt mig vid kanten och börjat dricka. Det hade nog funkat bättre.
Citera
2010-01-21, 19:40
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Förmodligen tuffare än vad många tror. Om någon ska vara med så föreslår jag att ni testar att göra något hårt fysiskt i berusad ställning för att få lite erfarenhet.

Måste man dricka en öl för varje kilometer? Annars hade jag joggat 19,5 km och sedan satt mig vid kanten och börjat dricka. Det hade nog funkat bättre.

Japp en öl för varje km!
Citera
2010-01-21, 19:43
Medlem
Makss avatar
Vart när hur? Jag kommer ju vinna skiten!
Citera
2010-01-21, 19:53
Medlem
Big_Bites avatar
Citat:

Den taktiken var ju suverän, kubba järnet och sen sätta sig varm och svetttig precis innan målsnöret och hinka i sig massa bärs...underbart.

Jag blir sugen på det här även jag.
Varberg är man ju alltid i på sommaren ändå och att dricka öl är lite av min grej

Och sista biten Apelviken - Varberg är ju vacker så det förslår.
Jag ska lura i ett par kompisar att hänga med
Citera
2010-01-21, 23:08
Medlem
wh0res avatar
Ni som diskuterar om huruvida man kan dricka 20 öl och springa 2 mil.

Det är knappast möjligt att man gör det på någon vidare tid.

OM ni hade tagit er tid att se på sidan och kolla på bilderna så inser ni snart att det här INTE är en seriös sprint-tävling utan mer 50 fyllon i konstiga kläder som går och dricker en solig dag...
Citera
2010-01-22, 00:21
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Det får nog bli en resa till Varberg i vår
Citera
2010-01-22, 08:30
Medlem
ExPociias avatar
Jag ar en av arrangorerna till 20km hofman.
Ville bara bekrafta det som nagon namnde tidigare i traden att vi for tillfallet har stangt inbjudningarna pa facebook.

Vi har for narvarande 550 anmalda, 750 maybe. Totalt ar ca 3000 personer inbjudna.
Nar vi ordnade det forra aret var vi knappt 200 som gick och polisen var inte jattenojda med oss. Vi har pratat med dem i ar men vill garna stamma av igen nu nar det ar sa pass stort intresse.
Vi kommer att oppna inbjudningsmojligheten igen.

De flesta av arrangorerna (inklusive jag) ar i Malaysia nu sa vi har inte mojlighet att styra nagot med det nu. (darav inga prickar pa vissa bokstaver, sorry)

Nagon undrade om man ska ta med sig egen ol och det ska man.
Systembolaget i Varberg vet om hur manga som kommer och bestaller in extra hof sa att det finns till alla. De staller fram en pall vid kassorna som man enkelt kan ta av.

Det ar fullt mojligt att ga de 20km och dricka alla ol. Dock ar det manga som inte klarar det och da helt enkelt slutar dricka och bara gar resten. Nar rekordet pa 3 timmar och 15 minuter sattes sprang han de sista kilometrarna och hade redan druckigt upp alla ol. Det ar ingen benhard kontroll pa att man ska dricka alla sina ol. Det ar mer ett festligt event an en tavling aven om man givetvis satsar pa att klara det.

Alla ar varmt valkomna att deltaga.
Om ni undrar nagot mer kan ni garna posta har eller skriva i facebook-eventet.

Relevanta lankar:
Hemsida: http://www.20kmhofman.se/
facebok: http://www.facebook.com/event.php?eid=264662596391
Citera
2010-01-22, 08:54
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExPociia
Det ar fullt mojligt att ga de 20km och dricka alla ol. Dock ar det manga som inte klarar det och da helt enkelt slutar dricka och bara gar resten. Nar rekordet pa 3 timmar och 15 minuter sattes sprang han de sista kilometrarna och hade redan druckigt upp alla ol. Det ar ingen benhard kontroll pa att man ska dricka alla sina ol. Det ar mer ett festligt event an en tavling aven om man givetvis satsar pa att klara det.

Det tolkar jag som att min taktik är tillåten, att man inte behöver dricka en öl under varje kilometer utan det går att jogga fram till mållinjen och sedan sätta sig och börja dricka.
Citera
2010-01-22, 09:43
Medlem
Phass avatar
Citat:
Det tolkar jag som att min taktik är tillåten, att man inte behöver dricka en öl under varje kilometer utan det går att jogga fram till mållinjen och sedan sätta sig och börja dricka.
Du dricker en öl/km, eller snabbare. Du måste alltså ha druckit minst en öl varje kilometer.
Alltså fungerar inte din taktik.
Citera
2010-01-22, 10:05
Medlem
mrvecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phas
Du dricker en öl/km, eller snabbare. Du måste alltså ha druckit minst en öl varje kilometer.
Alltså fungerar inte din taktik.

Om du läser arrangörens inlägg två poster över dig så ser du att det inte är så seriöst som du säger lilla gubben
Citera
2010-01-22, 10:53
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExPociia
Jag ar en av arrangorerna till 20km hofman.
Ville bara bekrafta det som nagon namnde tidigare i traden att vi for tillfallet har stangt inbjudningarna pa facebook.

Vi har for narvarande 550 anmalda, 750 maybe. Totalt ar ca 3000 personer inbjudna.
Nar vi ordnade det forra aret var vi knappt 200 som gick och polisen var inte jattenojda med oss. Vi har pratat med dem i ar men vill garna stamma av igen nu nar det ar sa pass stort intresse.
Vi kommer att oppna inbjudningsmojligheten igen.

De flesta av arrangorerna (inklusive jag) ar i Malaysia nu sa vi har inte mojlighet att styra nagot med det nu. (darav inga prickar pa vissa bokstaver, sorry)

Nagon undrade om man ska ta med sig egen ol och det ska man.
Systembolaget i Varberg vet om hur manga som kommer och bestaller in extra hof sa att det finns till alla. De staller fram en pall vid kassorna som man enkelt kan ta av.

Alla ar varmt valkomna att deltaga.
Om ni undrar nagot mer kan ni garna posta har eller skriva i facebook-eventet.

Relevanta lankar:
Hemsida: http://www.20kmhofman.se/
facebok: http://www.facebook.com/event.php?eid=264662596391
Så om man inte får plats/anmäler sig, what's the deal?
Även om man inte har något nummer och inte egentligen är med i tävlingen får man väl gå var man vill, eller kommer polisen och arrangörerna att kissa på en då?
Citera
2010-01-22, 11:03
Medlem
Frank Friendlys avatar
Det finns ett jävligt schysst "lopp" i oslo. Tom Waits-løpet 5 km (ca)20 barer

Ett repotage från en deltagare
http://koew.net/912

Wiki
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Tom_Waits_Run
Senast redigerad av Frank Friendly 2010-01-22 kl. 11:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in